ویرگول
ورودثبت نام
نورنگار
نورنگار
خواندن ۶ دقیقه·۲ سال پیش

اهمیت لنزهای ارزان قیمت

زمانی که یک عکاس نیمه حرفه ای ۴×۵ منظره بودم ، اغلب نیم ساعت را صرف عکاسی از یک صفحه فیلم می کردم و چندین ساعت آن را به بهترین شکل ممکن بزرگ می کردم . من به دنبال واضح ترین نتیجه ممکن بودم و اکنون در عصر دیجیتال ، من همچنان به دنبال تصاویر واضح هستم.

فیلیپ ریو در وب سایت خود می نویسد که او دو سرگرمی دارد ، عکاسی و تجهیزات عکاسی که به ندرت با هم تلاقی می کنند . من هم از ایجاد عکس و هم از آزمایش لنز لذت می برم . این دو سرگرمی متفاوت هستند.

سرگرمی دوم من باعث شد تا متوجه شوم که اهمیت لنزهای ارزان قیمت سبک وزن در دیافراگم‌های کوچک‌تری که معمولاً برای عمق میدان انتخاب می‌کنم ، بسیار قابل توجه است .

من از همراه داشتن Sony a6400 در پیاده روی روزانه لذت می برم و اغلب از کوچکترین لنز زوم موجود ، 16-50 میلی متری استفاده می کنم. وزن آن تنها 117 گرم است و بسیار صاف است . عکاسان اغلب توصیه می کنند که این لنز کیت ارزان را کنار بگذارید و آن را با لنز واقعی جایگزین کنید . اما در آزمایش‌های من ، با بهترین دیافراگم 35 میلی‌متری Zeiss prime در f/5.6 و دیافراگم‌های کوچک‌تر مطابقت داشت.

سونی a6400 با بزرگنمایی کیت 16-50 افزایش یافته است.
سونی a6400 با بزرگنمایی کیت 16-50 افزایش یافته است.

زوم پرایم

زمانی که لنزهای زوم برای اولین بار رایج شدند ، فکر می کردم به اندازه کافی خوب نیستند و اهمیت لنزهای ارزان قیمت را کم میدیدم . اما با گذشت زمان، زوم‌ها بهبود یافتند و متوجه شدم که اغلب با وضوح اعداد اول مطابقت دارند یا حتی از آن فراتر می‌روند ، به خصوص در دیافراگم‌های کوچک و با کمی وضوح در ویرایش.

در دیافراگم های بزرگ ، لنزهای ارزان قیمت در مرکز شارپ هستند و لنز های خارج از مرکز ، ممکن است نرم باشند. اما وقتی از دیافراگم های بزرگ استفاده می کنم ، می خواهم تاری خارج از مرکز را برای برجسته کردن ستاره مرکزی شات از بین ببرم . البته ، اهداف ترکیب بندی ممکن است مستلزم قرار دادن ستاره خارج از مرکز باشد ، اما من آن را در مرکز قرار دادم جایی که لنزها بهترین هستند ، و برای ترکیب بندی برش می زنم.

موضوع “ستاره” ایزوله
موضوع “ستاره” ایزوله
یک موضوع منزوی دیگر
یک موضوع منزوی دیگر

تست کمی

من عاشق نتایج تست imtest هستم . وقتی برای اولین بار در مورد یک لنز تحقیق می کنم ، “lens-name, imtest” را در گوگل جستجو می کنم. من آن را نقطه شروع خوبی می دانم. اما اگر لنز “A” دارای بهترین نتیجه 2000 خط و لنز “B” در 3000 خط تست شده باشد ، چگونه می توانم آن را به عکس های خود مرتبط کنم؟ برای پاسخ به این سوال دنبال عکس های آزمایشی هستم. Cameralabs و Phillip Reeve عکس‌های آزمایشی را روی و خارج از مرکز در همه دیافراگم‌ها ارائه می‌دهند. همچنین، من اغلب آزمایش های خودم را عکاسی می کنم.

با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.
با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.

موضوع مورد علاقه من در آزمون سقف شیبدار شیبدار است . همانطور که راجر سیکالا ، بنیانگذار Lensrentals ، آموزش می‌دهد ، یک عکس اریب وضوح و انحنای میدان را نشان می‌دهد . او همچنین می آموزد که انحنای میدان به ندرت مشکل ساز است . راجر دوست دارد از چمن عکاسی کند و این کار می کند ، من به بام های زونا علاقه دارم.

تمام عکس‌های سقف به‌جز شنگل‌های ترکیبی با سونی a6400 و کیت زوم 16-50 میلی‌متری ساخته شده‌اند.

سقف آزمایشی
سقف آزمایشی
زونا ترکیبی
زونا ترکیبی

لنزهای شارپ کیفیت دانه‌دار سنگ خرد شده روی زونا ترکیبی را به تصویر می‌کشند . زونا چوبی هم خوب است . یکی دیگر از مزایای سوژه مایل این است که اگر فوکوس کامل را از دست بدهید ، احتمالاً در کادر شما کمی بالاتر یا پایین تر است.

اخیراً من این سقف را با چندین پرایم 35 میلی‌متری و زوم در تمام دیافراگم‌های آن‌ها عکاسی کردم . من کناره های تصویر را بررسی کردم تا مشخص کنم که در کدام دیافراگم طرفین به بهترین وضوح خود می رسند . این f/5.6 تا f/8 برای اکثر لنزها خوب بود و هر لنزی که من تست کردم دارای طرف های تیز در f/11 بود. اهمیت لنزهای ارزان قیمت اینجا مشخص شد که من با یک لنز 16-50  به اضلاع تیز دست یافتم و در f/5.6  کوچکتر وقتی کمی تیز شد، مرا شگفت زده کرد که این عالی است.

برش وسط (چپ)، سمت راست (مرکز) و سمت راست تیز شده (راست).
برش وسط (چپ)، سمت راست (مرکز) و سمت راست تیز شده (راست).

دوربین Zeiss ZA 35mm f/2.8 من دارای اضلاع تیز کاملا باز بود . وقتی این را دیدم شگفت زده و خوشحال شدم . اما بعد متوجه شدم که با وجود اینکه این لنز دارای اضلاع تیز و کاملاً باز است ، معمولاً برای عمق میدان تا f/11 یا f/16 متوقف می‌شوم  و در مواقعی که از دیافراگم بزرگ استفاده می‌کنم ، طرف‌های نرم را می‌خواهم . بنابراین عملکرد فوق العاده این لنز نسبت به لنزهای کوچک مزیت کمی داشت.

با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.
با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.
با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.
با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.
با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.
با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.

چرا من از انحنای میدان ناراحت نیستم

من معمولا عمق فوکوس را می خواهم و از دیافراگم های کوچک در جایی که انحنای میدان ناپدید می شود استفاده می کنم . و اگر از دیافراگم‌های بزرگ‌تر استفاده می‌کنم برای جدا کردن ستاره مرکزی عکس است و می‌خواهم تاری را خارج از مرکز نمایان کنم.

با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.
با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.
با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.
با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.
با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.
با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.

لنز خوب

تعریفی که به طور گسترده پذیرفته شده از یک لنز خوب ، لنزهایی است که در کل فریم با دیافراگم باز واضح باشد . ZA 35 که در بالا ذکر شد ، بسیار خوب در نظر گرفته می شود ، زیرا به این میزان باز می رسد. اما من خوشحالم تا زمانی که لنز من در کل فریم حداقل با f/11 شارپ باشد . تا به امروز ، هر لنزی که من آزمایش کرده‌ام با آن مطابقت دارد . اهمیت لنزهای ارزان قیمت برای من بسیار با ارزش است و چون وزن سبک را دوست دارم، اغلب با لنزهای ارزان قیمتم که سبک ترین لنزهای من هستند راه می روم.

درباره نویسنده : آلن آدلر در لس آلتوس ، کالیفرنیا زندگی می کند . او 60 سال است که یک عکاس مشتاق است . او همچنین یک مخترع معروف با حدود 40 حق ثبت اختراع است . شناخته شده ترین اختراع او حلقه پرنده Aerobie و قهوه ساز AeroPress است.

https://noornegar.com/blog/the-importance-of-cheap-lenses/







لنزهای ارزان قیمتاهمیت لنزهای ارزانلنز دوربیننورنگارخرید لنز دوربین
تجهیزات مدرن عکاسی و تصویربرداری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید