ویرگول
ورودثبت نام
نورا نعمتی
نورا نعمتی
خواندن ۶ دقیقه·۵ ماه پیش

چه جوری این زمین شناسی لعنتی رو بخونیم ؟

نحوه مطالعه زمین شناسی کنکور
نحوه مطالعه زمین شناسی کنکور

سلاااام سلااام حال شما؟! تا شروع نکردم بهتره بیام از طرف درس مظلوم زمین شناسی ازت تشکر کنم که براش ارزش قائل شدی و میخوای براش وقت بذاری و بخونیش و داری براش دنبال روش مطالعه و منابع میگردی (: اون قدیم ندیما چون زیرگروه ها هنوز بود و مثل الان حذف نشده بودن زمین شناسی خیلی مثل الان اهمیت نداشت ولی الان چون هم زیرگروه ها حدف شدن و هم ضریب زمین شناسی بیشتر شده دیگه نمیشه مثل قبل زمین شناسی رو نادیده گرفت و باید روی سرمون بذاریمش.

راستی بچها می دونم اطلاعات من کامل نیست و علی رغم تلاشم برای خوب و کامل نوشتن شاید نتونم همه جنبه های یه قضیه رو ببینم یا تجربه شما چیز دیگه ای رو بهتون ثابت کرده باشه واسه همین خوشحال میشم از تجربه هاتون و نظرتون بهم بگین تا مطالبی که می گم کامل تر و بهتر بشه و بچه های دیگه از اطلاعات شما هم تو کامنت ها استفاده کنن تا اینجا یه دورهمی خوب بشه از بچه درس خونها 🙄

روش مطالعه زمین شناسی برای نهایی و کنکور

اول از همه اینکه توی خوندن زمین شناسی افراط نداشته باشیم یعنی ساعت مطالعمون توی این درس نباید در حدی باشه که از بقیه درسامون بزنیم چون بازم زمین شناسی کمترین ضریب رو توی کنکور ما تجربیا داره طفل معصوم(:من خودم هفته ای میانگین ۴_۵ساعت از وقتمو برای زمین میذارم و برای بقیه درسامم به اندازه کافی تایم دارم .

من خودم برای زمین شناسی اینجوری که میگم کار کردم و تا الان هم نتیجه خفنی توی این درس گرفتم،اگه دوست داشتین امتحانش کنین پشیمون نمیشین(:

1-درقدم اول میام کتاب رو پیش خوانی میکنم اینجوری که یه نگاه سریع بهش میندازم .

2-بعد میام جاهایی که نکات مهم و کلیدی داره رو هایلایت میکنم.

3-یه دور اول و آخر هر پاراگراف و سوالای آخر هردرس رو روزنامه وار میخونم و هرسوالی که برام پیش میاد رو روی یه برگه مینویسم تا ذهنم مرتب بشه.

4-توی مرحله بعد میام یه دور خیلی دقیق و کامل درس رو میخونم و به نکات جزئی تر بیشتر توجه میکنم.

5-بعد که این کارو کردم میام یه دور برای خودم خلاصه وار درس رو توضیح میدم.

6-بعد از اینکه همه این کارا رو کردم میام از درسنامه های کتابای کمک درسی یا جزوه معلم مدرسه و استاد استفاده میکنم.

خب فکر نکنین که حالا کار تموم شده!نه اتفاقا تازه شروع شده.....

نحوه تست زدن در زمین شناسی کنکور

روش درست خوندن زمین که فقط خوندن کتاب نیست بلکه باید کنارش تست هم بزنیم تا مطالب برامون جا بیوفته و ملکه ذهنمون بشه،برای تست زنی اول باید از تستای آموزشی شروع کنیم، من حین این که دارم تست آموزشی حل میکنم هر نکته ای که برام جدید بود رو بلافاصله توی کتابم مینویسم،بعد از چند تا تست آموزشی میام یه چنتایی هم تست زماندار حل میکنم تا دستم روون بشه و سر جلسه کنکور بتونم وقتمو مدیریت کنم و برای درس ریاضی که همراه زمین توی یه دفترچست تایم ذخیره کنم.

چه جوری زمین شناسی رو مرور کنیم ؟

زمین شناسی چون جزئیات ریزی داره یه درس فرار به حساب میاد پس ما برای اینکه این چیزایی که خوندیم رو یادمون نره و این زحمتایی که کشیدیم دود نشه بره هوا باید بیایم یه بازه ای رو برای مرور این درس اختصاص بدیم من مرورای زمین شناسیمو میام هفتگی انجام میدم اینجوری که قبل از اینکه توی هفته جدید بیام درس جدید رو استارت بزنم میام یه دور مثل مرحوم میگ میگ درس هفته قبلمو مرور میکنم و جاهایی که هایلایت کردم رو بیشتر میخونم اینجوری دیگه هر چقدرم که زمین فرار باشه بازم یادم نمیره.

بهترین منابع زمین شناسی کنکور

خب حالا که روش مطالعشو گفتم بهتره بریم سراغ منابعش ،البته این وسط این رو هم بگم که من میام نکات خوب هر کدوم رو میگم (بین اونایی که فک می کنم ارزش معرفی دارن ) و در نهایت شما بین گل ها یکی رو انتخاب کنید البته انتخاب خودمم گفتم ها ولی خوب بازم شما ها آپشن های دیگه ای رو تو یه کتاب بپسندین:

کتاب میکروطلایی گاج زمین شناسی کنکور

کار رو شروع میکنیم:این کتاب درسنامه های جامع داره که همه نکات و جزئیات کتاب درسی رو مو به مو توضیح داده و اومده بعد از اینکه هر مبحث تموم میشه یه سری تست آموزشی آورده و برای تستا پاسخنامه تشریحی هم آورده.

کتاب زمین شناسی یازدهم خیلی سبز:

درسنامه این کتاب خیلی کامله و خط به خط کتاب درسی رو توی درسنامه این کتاب میبینی،همه اینارو به زبون ساده توضیح داده و علاوه بر همه اینا به یه سری مطالب و نکات خارج کتاب هم اشاره کرده که برای درک بهتر عالیه.لحن روونی که درسنامه خیلی سبز داره باعث میشه وقتی میخونیش خسته نشی این کتاب کلا ۷۰۸ تا تست داره که شامل تستای تالیفی و کنکور سراسری سالای قبله،این تستا از آسون به سخت درجه بندی شدن تا همه دانش آموزا با هر سطحی بتونن ازش استفاده کنن.

کتاب زمین شناسی جامع کنکور مهر و ماه:

درسنامه کتاب زمین شناسی مهروماه در عین مختصر و کم حجم بودن خیلی کامل و جامع طراحی شده و چیزی رو از قلم ننداخته و دانش آموز رو با تمام مباحث کتاب درسی آشنا میکنه درضمن درسنامش شامل نکات خارج کتاب هم میشه،درسنامش به شکل نمودار درختیه و کمک میکنه که به راحتی و به سرعت کل مطالب رو یه جا مرور کنیم حقیقتا این قسمتش خیلی دلمو برد!

این کتاب در کنار این درسنامه جیگر،تستای قابل توجهی هم داره که این تستا هم تالیفین و هم تستای کنکورای سالای قبلن و بعضی تستا هم مربوط به آزمونای کاظمن. پس یه بانک تست خیلی خفنی داره.من خودم اگه قرار باشه که یکی از این کتابارو برای زمین شناسی کنکورم انتخاب کنم قطعا انتخابم مهر و ماهه.

منابع نهایی این حیوونکی(زمین شناسی):

همونطور که شما هم میدونین زمین شناسی یه درس حفظیه که باید قبل از امتحان خط به خط کتاب رو حفظ کنیم و بعد از کتابای کمک درسی برای مرور و حل نمونه سوالات استفاده کنیم.

کتاب شب امتحان زمین شناسی خیلی سبز:

این کتاب ۱۲ تا آزمون داره که آزمون ۱ تا ۴ برای نوبت اوله و آزمون ۵ تا ۱۲هم برای نوبت دوم،همه این آزمونا بارم بندی دارن و از ۲۰ نمره هستن و پاسخنامه تشریحیشون کامل و خوبه.این کتاب ۱۷ صفحه درسنامه داره که کوتاه و خلاصه نوشته و قسمتای مهم کتاب رو دوره کرده خیلی خودمونی بخوام بگم حوصله سر بر نیست اومده اصل مطلب رو گفته و رفته.

کتاب فرمول بیست گاج زمین شناسی یازدهم:

  • این کتاب کلا ۲۰۸ تا صفحه داره که طبیعتا بدرد شب امتحان نمیخوره و برای شب امتحان یکم زیاده و باید از یکم قبل تر این کتابو شروع کنین.
  • اومده توی ۳۲ تا صفحه هایلایت کتاب رو آورده.از این ۲۰۸ تا صفحه،۸۵تاش درسنامه هست و ۷۵۵ تا سوال تشریحی داره،۵ تا آزمون جامع نوبت اول و دوم با بارم بندی داره.
  • تازه با همه اینا ۳ساعت فیلم آموزشی مخصوص شب امتحان با اسکن کیو آر کد داره(همین قدر خفن)

کتاب زمین شناسی یازدهم ماجرای من و درسام خیلی سبز:

توی اول هر فصل این کتاب یه نقشه مفهومی داره که با کمک این میتونیم ببینیم چه مطالبی داره درسنامش کامله و سوالای امتحانی متنوعی داره برای هر فصل آخرش ۶ تا آزمون طراحی کرده.

به قسمت <نکات> و <جالبه بدونید> باید توجه کنیم چون چیزای مهمی گفته که دونستنشون خالی از لطف نیست.

من انتخابم برای منبع نهایی زمین شناسی کتاب فرمول بیست زمین شناسی یازدهم گاج هست چون بیشتر از بقیش به دلم نشست و به نظرم کامل تر از بقیشونه.

آرزومند آرزوهای قشنگتون نورا نعمتی♡


کتاب درسیدانش آموزانمدرسهامتحانامتحانات
یه یازدهمی که هم درس خونه و راه کار میده هم غر می زنه اینجا و گریه می کنه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید