ویرگول
ورودثبت نام
نورا نعمتی
نورا نعمتی
خواندن ۶ دقیقه·۱ ماه پیش

منابع کنکور و نهایی درس ریاضی

منابع نهایی ریاضی
منابع نهایی ریاضی


به به بالاخره رسیدیم به عشق من توی کنکور یعنی درس ریاضی با تک تک سلولای بدنم این درس رو میپرستم!شاید باورتون نشه ولی ساعتایی که ریاضی میخونم جز عمرم حساب نمیشه اینقدر که با لذت و حال خوب میخونمش برخلاف بیشتر بچه های تجربی که دل خوشی از ریاضی ندارن...

یه وقت فکر نکنین چون عاشقشم چشمامو روی بدیاش میبندم و بدیاشو نمیگم! نه اتفاقا بیشتر راجب بدیاش حرف میزنم.من خودم از اون دسته آدمایی بودم که اولش حالم از ریاضی بهم میخورد و ازش فراری بودم مخصوصا از قسمت هندسش، آخ نگم برات از هندسه.حتی همین الانم اسم هندسه میاد گلاب به روتون حالت تهوع میگیرم. هندسه از قدیم الایام دشمن دیرینه کنکوریا بوده و هست و خواهد بود.بالاخره با هر زور و بدبختی بود با منابع خوبی که انتخاب کردم تونستم با ریاضی به تفاهم برسم و مشکلمو باهاش حل کنم.

تقسیم بندی دانش آموز ها تو درس ریاضی:

ضعیف و قوی،کسایی که نمیتونن ریاضی رو بالای ۲۰یا۳۰بزنن ضعیف محسوب میشن

با این روند سخت شدن ریاضی توی کنکور میشه گفت که از ۵۰ به بالا قوی های کنکور به حساب میان.

بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی مناسب دانش آموزان ضعیف

(منابع دور اول)

طبیعتا ضعفای ریاضی باید منابعی رو انتخاب کنن که تمرکزشون روی درسنامه باشه و تستاش سطح بندی شده باشن.

1-کتاب ریاضی پایه به پایه خیلی سبز کنکور تجربی

شامل سه تا کتاب دهم،یازدهم و دوازدهمه،سطح تستای این کتاب بیشتر پایین و متوسط هست یکی از خوبیاش اینکه تستاش از آسون به سخت چیده شدن که کار رو خیلی راحت کرده.درسنامه این کتاب علاوه بر اینکه کامله لحن روون و خون گرمی داره جوری که دانش آموزی که ریاضی رو صفر یا روم سیاه منفی هم میزنه به سادگی هرچه تموم تر میتونه متوجه بشه و روند آموزشیش هم خوبه من خیلی خوشم میاد ازش.من خودم اون اوایل که ریاضیم ضعیف بود از این کتاب استفاده میکردم،برای بچه های ضعیف این میتونه بهترین منبع باشه.

2-کتاب ریاضی پاورتست مهر و ماه ‌

این کتاب اومده کامل کتاب درسی رو پوشش داده و به چهارچوب کتاب درسی وفاداره،تستاش استاندارده و علاوه بر اینکه تستای تالیفی داره تمام تستای کنکور سراسری هم پوشش داده.تو بعضی جاهای این کتاب روش های عجیب غریب میبینی مثل(ده فرمان لگاریتم)،(ذره بین حد)و...چیدمان تستاش اینطوریه که از ساده به سخت چیده شدن توی هر مبحث.پاسخنامش کاملا تشریحیه و به راحتی قابل فهمیدنه.بعضی جاها اومده برای حل سریع تر تستا راهبردهای خاص داده که به نظرم بعضیاش خیلی خوبه و بعضیاش هم چرته خدایی..خلاصه که این بچه خیلی کامله.

3-کتاب ریاضی پایه به پایه سری میکروطبقه بندی

سطح این کتاب از لحاظ آموزشی عین خیلی سبزه و خوراک دانش آموزای ضعیفه،به نظرم حتی یه نمه هم سطحش از خیلی سبز پایین تره،تستاش سطح بندی شده که خیلی کمک میکنه به یادگیری بهتر و عمیق تر.

بهترین منابع ریاضی مناسب دانش آموزان متوسط رو به بالا و قوی

(منابع دور دوم)

این قسمت بدرد کسایی میخوره که حداقل درصد ریاضیشون توی آزمونا ۵۰ هست و قوین و از الان میخوان خودشونو به درصد بالای ۷۰ برسونن.

1-کتاب ریاضی پایه به پایه آیکیو گاج

اگه بخوام توی یه نگاه آیکیو رو توصیف کنم باید بگم که درسنامه های خلاصه داره که طبیعتا بایدم اینطوری باشه!ناسلامتی برای دانش آموزای قویه و لابه لای پاسخ تشریحی ها درسنامه داره؛تعداد تستاش زیاده که به نظرم نقطه قوتشه،صفحه آرایی قشنگ و رنگی رنگی داره،تا دلت بخواد تستای سخت و خلاقانه داره و شروع روند تستاش از آسون به سخته...خلاصه که اگه بخوام توی یه جمله توصیفش کنم باید بگم که هم ظاهرش قشنگه هم باطنش. با این همه تعریفی که ازش کردم مشخصه خودم عاشقشم یا نه (: به نظرم برای دانش آموزای قوی این کتاب بهترین کتاب بازاره.

2-کتاب ریاضی پایه به پایه نشرالگو

این کتاب اومده برای هر پایه یه جلد داده بیرون و تستای اینم سطح بالاس و به هیچ عنوان بدرد منبع اول نمیخوره،پاسخنامش هم همچین چنگی به دل نمیزنه.

اکثر رتبه برترا و تک رقمیا از آیکیو توی درس ریاضی استفاده کردن و پیشنهاد منم همونه،خودم بیشتر از همه کتابا باهاش حال کردم،ایشالا خودتون برین این کتابو ببینین متوجه منظورم میشین.از اونجایی که طراحای ریاضی کنکور توی این چند سال جوری سوال دادن که انگار ارث جد و آبادشونو کنکوریای بدبخت کشیدن بالا!ماهم باید خودمونو قوی کنیم تا بتونیم به یه نتیجه معقول و مناسب توی درس ریاضی برسیم.

منابع امتحان نهایی ریاضی
منابع امتحان نهایی ریاضی


منابع امتحان نهایی ریاضی

نوبتی هم باشه نوبت منابع امتحان نهایی ریاضیه!قبل از اینکه ریاضیم قوی بشه پر استرس ترین امتحان برای من ریاضی بود البته فکر کنم که برای بقیه هم همینجوریه با انتخاب یه منبع خوب میتونیم خودمونو توی ریاضی قوی کنیم و سطحمونو توش بکشیم بالا تا دیگه استرسشو نداشته باشیم.

اول باید از خود کتاب درسی شروع کنیم البته قبول دارم که اکثر جاهای کتاب اومده سربسته توضیح داده و حتی بعضی وقتا باعث سردرگمی میشه اما هنوزم که هنوزه حتی با سخت تر شدن امتحانای نهایی طراح روی تمرینای کتاب درسی تمرکز میکنه و حتی بعضی وقتا دقیقا عینشو میاره پس اینجوری شد که اول یه دور کتاب درسی رو میخونیم و جاهایی که برامون گنگ هست رو میریم از روی کتاب کمک درسی میخونیم راستی یادمون نره که ریاضی درسیه که فقط با تمرین و تکرار میشه مسلط شد بهش.

‌3-کتاب های ماجراهای من و درسام ریاضی یازدهم خیلی سبز

این کتاب بهتره که از اول سال یا حداقل از چند ماه قبل از امتحان نهایی ها کار بشه و خیلی بدرد شب امتحان نمیخوره ولی درسنامه های خیلی خوبی داره،علاوه بر اینکه سوالای تالیفی با پاسخنامه تشریحی خفن داره نمونه سوالای امتحان نهایی سالای قبل هم داره.

4-کتاب ریاضی یازدهم بنی هاشم

میتونم حدس بزنم که الان با خوندن اسم این کتاب پراتون ریخت!منم خودم اولین باری که اسمشو شنیدم رفتم تو افق و همونجا محو شدم‌. این کتاب توی درس ریاضی یکی از بهترین منابع شب امتحانه، ۹۵درصد نمونه سوالای این کتاب در چهارچوب و سطح امتحان نهایی و کتاب درسیه ،به نظر خودم کتاب بدی نیست و میتونه جز انتخابامون باشه.

5-کتاب شب امتحان ریاضی یازدهم خیلی سبز

این کتاب واقعا خوراک شب امتحانه،قسمت اول اومده برای شب امتحان مشاوره داده و درسنامه های مختصر و مفیدی داره توی درسنامه هاش برای خلاصه نویسی و درک بهتر اومده از جدول و اینفوگرافی استفاده کرده و قسمت دوم کتاب هم شامل چند تا آزمون و پاسخنامه هست.

6-کتاب های بانک سوالات امتحانی گلبرگ

این کتابا هم خیلی مناسب شب امتحانه چون درسنامه هاش در عین خلاصه بودن کامل هم هست و حجم درسنامه ها مناسب شب امتحانه و یه بانک سوال کامل هم داره که نمونه سوالای امتحانی توش هست.

7-کتاب غول امتحان ریاضی یازدهم مبتکران

این کتاب درسنامه های جمع و جور و کاربردی داره با کلی نمونه سوالای امتحانی،به قول نویسنده کتاب با خوندن این کتاب یاد میگیرین که چطوری غول امتحان نهایی ریاضی رو شکست بدین.

واقعا سخته انتخاب بین این همه منابع خوب برای ریاضی به قول معروف میون این همه خوشگل کیو انتخاب کنم(: از اونجایی که من خودم ریاضیم خوبه تصمیم گرفتم که برای امتحان نهایی ریاضی چند تا منبع کار کنم یکیش کتاب ریاضی یازدهم بنی هاشم و یکی دیگشم کتاب شب امتحان خیلی سبز هست و آخرش هم میام برای مرور و تسلط بیشتر کتاب بانک سوالات امتحانی گلبرگ رو کار میکنم اگه شما هم مثل من توی ریاضی قوی هستین حتما از چند تا منبع استفاده کنین کار از محکم کاری عیب نمیکنه.

(یاحق)


امتحان نهاییکتاب ریاضیکتاب درسیشب امتحان
یه یازدهمی که هم درس خونه و راه کار میده هم غر می زنه اینجا و گریه می کنه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید