معرفی چندین سایت برای ساخت آنلاین بازی و برنامه اندروید : شاید خیلی وقت ها به فکر این افتاده باشید یا با دیدن بعضی برنامه ها و بازی ها تحریک شده اید که یکی را خود بسازید اما بعد از کمی تحقیق در مورد این موضوع و فهمیدن سختی این کار از ادامه دادن به این کار منصرف شده اید و آن را ول کرده اید اما اکنون با خواندن این پست می توانید بهترین برنامه های اندروید را به تنهایی بسازید .
امروز چندین سایت رو خدمتتون معرفی خواهم کرد که شما به وسیله ی این سایت ها می توانید بصورت آنلاین برنامه های خود را بسازید بدون هیچ دانش برنامه نویسی . البته هیچکدام از این سایت ها کد های برنامه را در اختیار شما نمیس گذارند اما فایل .APK را به شما واگذار می کنند . بعضی از این سایت ها برای تهیه ی هزینه ی مخارج سایت امکانات بیشتری در اختیار شما می گذارند و هزینه ای از شما می گیرند و بعضی سایت ها نیز در برنامه ی شما یک تبلیغات درج می کنند و برای حذف آن از برنامه باید پولی بپردازید .
در سریع آسان هر نرم افزاری که مدنظرتان است را می توانید رایگان یاد بگیرید!
همه مطالب را به صورت ماهیانه بازبینی می کنیم تا به روزترین آموزشها در اختیارتان باشد.
در سریع آسان برای بالندگی زبانان تلاش می کنیم. با معرفی ما در شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف ما را یاری کنید
در بخش فروشگاه بهترین پکیج های آموزشی را برای یادگیری با جزئیات هر نرم افزار آماده کرده ایم.
بازی سازی هنر ایجاد بازی ها، طراحی، توسعه و انتشار یک بازی را توصیف می کند. ساخت بازی شامل فرآیندها، جوایز، تعامل و درگیری بازیکن و طراحی مراحل میشود. یک بازی ساز باید نقش یک برنامه نویس، طراح صدا، هنرمند، طراح و بسیاری نقشهای دیگر را بازی کند.
بازی کنسولی اصلیترین و معروفترین شکل بازی دیجیتال است. پیشازاین، Nintendo و Sega بر بازار کنسول حاکم بودند اما در حال حاضر Xbox و Playstation پرطرفدارترین کنسولهای بازار هستند که امکان تجربهی استفاده از جدیدترین تکنولوژیهای بازی را برای میلیونها کاربر به ارمغان آوردهاند.
استفاده از کامپیوترهای شخصی بهعنوان وسیلهی بازی رشد فوقالعادهای داشته و در حال حاضر بیش از یک میلیارد و دویست میلیون نفر در سرتاسر جهان از کامپیوتر شخصی خود برای بازی استفاده میکنند. موضوع اصلی در مورد کامپیوترهای مخصوص بازی، کارایی آنها است. RAM ،GPU و سیستم خنککنندهی ویژهی این کامپیوترها، کمک میکند تا بازیها بهصورت روان و بدون مشکل اجرا شوند.
بازی ابری جدیدترین نوع بازیهای ویدئویی است. در کتابخانهای از بازیها گشتزنی نموده، بازی موردنظر خود را انتخاب میکنید و سپس بازی بهصورت خودکار آغاز میشود. نه نیازی به گذاشتن دیسک هست و نه لازم است مدتی منتظر بمانید تا بازی بارگذاری شود. میتوانید روی گوشی تلفن همراه، تبلت و یا کنسول این بازیها را انجام دهید.
واقعیت مجازی (Virtual reality) و واقعیت افزوده (Augmented reality) شما را در میانهی موقعیت بازی قرار میدهند تا بازی را برای شما ملموستر کنند. در بازیهای واقعیت مجازی، به جای اینکه از دید شخص سوم و از بیرون به بازی نگاه کنید، به محیط کامپیوتری بازی رفته و حس میکنید که واقعاً جزئی از بازی هستید. واقعیت مجازی با بردن گیمر به محیط بازی امکان دست زدن به هر کاری (از ضربه زدن به توپ فوتبال گرفته تا مبارزه با هیولاها) را برای او فراهم میآورد.در بازیهای واقعیت افزوده اجزاء دیجیتالی به زندگی واقعی اضافه میشوند. بهترین مثال از این نوع بازی، بازی معروف Pokemon Go است.
تقریباً یکسوم جمعیت جهان حداقل یک بازی را بر روی گوشی تلفن همراه خود بازی کردهاند. دلیل محبوبیت این بازیها این است که در دسترس همه هستند. گیمرها با علایق مختلف، بهجای استفاده از کنسول، گذاشتن هدست، گذاشتن دیسک، اتصال به اینترنت و … میتوانند در هر مکانی که باشند و هر زمانی که بخواهند، با استفاده از گوشی تلفن همراه خود به بازی بپردازند.
برای ساخت بازی دو راه وجود دارد:
1- استفاده از ابزارهای توسعه بومی سیستم عاملی است که قصد اجرای بازی بر روی آن را داریم. البته این روش توسط توسعه دهنده ها مورد استقبال قرار نمیگیرد.
2- در راه دوم از نرم افزارهایی با عنوان موتورهای بازی سازی استفاده میشود و تقریبا تمام بازیهای مطرح موبایل، پیسی و کنسولها با آن ساخته شدهاند. این روش بسیار پرطرفدار است، زیرا بیشتر مراحل توسعه را بدون نیاز به کدنویسی و با استفاده از ابزارهای داخلی موتور بازیسازی (مثل ابزارهای انیمیشنسازی، موتور فیزیک و…) انجام میدهد.
این موتور بازیسازی در سال 1998 معرفی شد و یکی از محبوبترین موتورهای بازیسازی دنیا است ، از زبان ++C پشتیبانی میکند و گرافیک و کامپوننت های خارقالعادهای نیز به شما ارائه میدهد و با استفاده از قابلیت BLUE PRINT که دارد نیاز شما به کدنویسی را به حداقل رسانده و می توانید با DROP AND DRAG از بسیاری از المان های آماده استفاده کنید.
این موتور بازیسازی از زبانهای جاوا اسکریپت و #C برای ساخت بازی پشتیبانی میکند، همچنین در آپدیت های بعدی آن امکان طراحی بازی بدون کدنویسی را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است، این موتور بازی سازی برای بازی ها با انواع پلتفرم ها و سبک های بازی سازی به خوبی پشتیبانی میکند و بهترین شکل ممکن با محیط کاربری خوبی شما قادر خواهید بود بازی های دو بعدی و سه بعدی برای سایر پلتفرم ها بسازید.
کرایانجین توسط شرکت آلمانی ساخته شده است و در مقایسه با رقبای خود موتور ایده آلی به حساب می آید و ویژگی منحصر به فرد آن محیط کاربری و جلوه های ویژه ی آن است.
یکی از پر قدرت ترین موتورهای بازی سازی می باشد که کاملا اختصاصی بوده و بازی های با کیفیتی با حجم و سطح گرافیکی و پردازنده ی بالایی را نیازمند است که سیستمی با مشخصاتی بالا را می طلبد.
این موتور یکی از بهترین انواع موتورهای بازی سازی مناسب برای ساخت بازی های open world مانند gta می باشد که بازیکن نیازمند مپ ها ، آپشن ها ، المان ها ، امکانات ، دستورات و عملکردهای مختلف و … می باشد.
یکی از موتورهای بازی سازی که به خاطر ویژگی منحصر به فرد آن که کدنویسی ندارد از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است همین موتور است که با استفاده از آن میتوان بازی های سبک و دوبعدی و استاتیکی را ساخت که در نوع خود طرفدارانه زیادی را دارد.
رسیدن به روزی است که دانش دانشگاهی بدون واسطه، در دسترس همگان باشد. ما خود را آغاز پایان آموزش سنتی در ایران و اولین قدم های شروع تعریف آینده از آموزش دانشگاهی می دانیم و این را نه تنها ما که تمام بیش از ۱,۴۰۰,۰۰۰ دانشجوی دانشگاه آنلاین فرادرس باورمند هستند
و بهترین مدرس در سایت فرادرس برای امورزش بازی سازی و جود دارد که کسانی که در این دوره های اموزشی شرکت کرده اند الان به ساخت بازی میپردازند دوره های فرادرس برای یاد گیری بازی سازی یکی از بهترین دوره ها است و ما در اینجا به یک سری دوره های اموزش بازی سازی پرداخته ایم.
فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» و همکاری با بیش از ۱,۸۰۰ مدرس برجسته در زمینههای علمی گوناگون از جمله: آمار و دادهکاوی، هوش مصنوعی، برنامهنویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزشهای دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرمافزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزشهای دانشآموزی و نوجوانان، آموزش زبانهای خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران، بستری را فراهم کردهاست تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی، بتوانند با بهرهگیری از آموزشهای با کیفیت، بهروز و مهارتمحور، همواره به یادگیری بپردازند.
چند سالی میشود که با ورود تلفنهای هوشمند، بازار اپلیکیشنها نیز داغ شده و هر روزه بر تعداد آنها افزوده میگردد. شرکت Adobe خالق برنامه قدرتمند Photoshop، این بار هم با محصولی تازه، گوی سبقت را از دیگران ربوده و خود پیشتاز عرضه محصولات نرمافزاری شده است. Adobe XD که یکی از جدیدترین محصولات این شرکت محسوب میشود، به خوبی توانسته است مفهوم طراحی رابط کاربری را به ما نشان دهد.و ما در این جا چندین اموزش فرادرس را به شم معرفی میکینم.
آموزش مدل سازی سه بعدی با تری دی اس مکس 3ds MAX – مقدماتی
آموزش مدل سازی سه بعدی با تری دی مکس 3ds Max – تکمیلی
آموزش برنامه نویسی اسکرچ Scratch – ساخت بازی پلتفرم یا چند مرحله
آموزش پروژه محور اسکرچ Scratch – ساخت بازی Flappy Bird
آموزش پروژه محور یونیتی – ساخت شوتر اول شخص در بازی با Unity
آموزش پروژه محور موتور بازی سازی گیم میکر استودیو – ساخت بازی با GameMaker Studio
آموزش پروژه محور یونیتی – ساخت بازی نابودگر فضایی در Unity
آموزش مبانی متحرک سازی در تری دی مکس 3ds Max
آموزش پروژه محور گیم میکر استودیو – ساخت بازی جنگ تانک ها در GameMaker Studio
آموزش ساخت بازی با Unreal Development Kit UDK
آموزش پروژه محور یونیتی – مسیریابی و ناوبری در Unity
آموزش متحرک سازی در مایا Maya
آموزش پروژه محور یونیتی – طراحی سیستم های حمل و نقل در Unity
آموزش مایا – ساخت کاراکتر کارتونی با Maya
آموزش مقدماتی Vue برای طراحی و مدل سازی سه بعدی
آموزش پروژه محور یونیتی – طراحی و ساخت بازی دوز پیشرفته
آموزش طراحی محیط بازی های دو بعدی با ایلوستریتور و فتوشاپ Illustrator و Photoshop
آموزش مدل سازی سه بعدی با پرو بیلدر ProBuilder در یونیتی Unity
مکتبخونه از آغاز فعالیت خود تاکنون با ضبط و ارائه دروس اساتید برتر از دانشگاههای تراز اول کشور و ارائه رایگان آنها مجموعهای بينظیر از بیش از 400 درس و 15,000 ساعت ویدئو آموزشی با کیفیت و رایگان در حوزه های مختلف تولید کرده است. سالانه میلیون ها نفر فارسی زبان در داخل و خارج از ایران از محتواهای مکتب خونه استفاده می کنند.
سال 1395 مکتبخونه برای اولین بار در ایران نسل جدید آموزش مجازی با متد تعاملی MOOC را ارائه داد. دورههای مکتبپلاس دوره های مهارت محور کوتاهمدت کاربردی هستند که با همکاری دانشگاههای برتر کشور تهیه ميشوند و به صورت تعاملی ارائه ميشوند. هدف از این دورهها تربیت نیروی کار مورد نیاز برای ورود به بازار کار است به صورتی که افراد با کسب مهارت مورد نیاز و گذراندن دوره، میتوانند در شرکتها یا به صورت فردی مشغول به کار شوند و کسب درآمد کنند.
سال 1397 مکتبخونه محصول جدیدی با عنوان همایش ها و رویدادها در اختیار مخاطبان قرار داد. هدف این محصول دسترسی رایگان علاقهمندان به ویدئوهای تعداد پرشماری رویداد علمی در داخل و خارج از کشور است.
ابزارهای بازیسازی نرمافزار یا برنامههایی هستند که به توسعهدهندگان بازی در ایجاد، طراحی، آزمایش و استقرار بازی های ویدیویی کمک میکنند. این ابزارها روند توسعه را ساده کرده و عملکردهایی را برای رسیدگی به جنبههای مختلف ساخت بازی ارائه میدهند. برخی از انواع رایج ابزارهای توسعه بازی به صورت مواردی هستند که در ادامه به آنها اشاره شده است.
1. موتورهای بازی سازی: موتورهای بازی، نرمافزار اصلی هستند که پایه و اساس ساخت بازیها را فراهم میکنند. آنها ابزارهایی را برای رندر کردن گرافیک، مدیریت فیزیک و اجسام بازی، مدیریت منابع، پیادهسازی زبانهای اسکریپت نویسی بازی و موارد دیگر ارائه میدهند. موتورهای بازی محبوب عبارتاند از Unity، Unreal Engine و Godot اسپلندور (splendor).
2. محیطهای توسعه یکپارچه (IDE): IDE ها برنامههای نرمافزاری هستند که محیطی جامع برای نوشتن، اشکالزدایی، طراحی و توسعه بازی فراهم میکنند. آنها ویرایشگرهای کد، کامپایلرها و دیباگرها را برای تسهیل برنامهنویسی ارائه میدهند. به عنوان مثال میتوان به Visual Studio، JetBrains Rider و Xcode اشاره کرد.
3. ابزارهای هنری و انیمیشن: این ابزارها به ایجاد گرافیکهای دوبعدی و سهبعدی، انیمیشنها و جلوههای بصری برای بازی ها کمک میکنند. معمولاً برای این منظور از نرمافزارهایی مانند Adobe Photoshop، Autodesk Maya، Blender و Aseprite استفاده میشود.
4. ابزارهای صوتی: ابزارهای صوتی ایجاد و ادغام جلوههای صوتی، موسیقی و صداگذاری در بازی را امکانپذیر میکنند. برنامههایی مانند Audacity و FMOD Studio معمولاً در توسعه بازیهای رایانهای استفاده میشوند.
5. سیستمهای کنترل نسخه: ابزارهای کنترل نسخه به مدیریت تغییرات در داراییها و کدهای بازی کمک میکنند و به توسعهدهندگان اجازه میدهند به طور مؤثر با هم همکاری کنند و تغییرات را در طول زمان پیگیری کنند. Git و Subversion سیستمهای کنترل نسخه محبوب هستند.
6. ویرایشگرهای سطح: ویرایشگرهای سطح، طراحی و ساخت سطوح یا نقشههای بازی را تسهیل میکنند. این ابزارها به توسعهدهندگان این امکان را میدهند که منابع و مواد، طراحی زمین و تنظیم عناصر گیم پلی را در محیط بازی قرار دهند.
7. ابزارهای عملکرد و اشکالزدایی: این ابزارها به توسعهدهندگان در شناسایی و رفع مشکلات عملکرد، نشت حافظه و باگهای موجود در بازی کمک میکنند. برای این منظور معمولاً از ابزارهایی مانند Unity Profiler و Xcode Instruments استفاده میشود.
8. ابزارهای تست بازی و تضمین کیفیت (QA): ابزارهای QA در تست بازی ها برای شناسایی و رفع اشکالات، مشکلات سازگاری و مشکلات بازی کمک میکنند. برخی از ابزارها حتی قابلیتهای تست خودکار را نیز ارائه میدهند.
9. ابزارهای کسب درآمد و تجزیهوتحلیل: این ابزارها به توسعهدهندگان کمک میکنند تا استراتژیهای کسب درآمد در بازی را پیادهسازی کرده، رفتار کاربران را ردیابی کنند و تجزیهوتحلیلهای ارزشمندی را برای بهینهسازی تعامل بازیکنان و کسب درآمد جمعآوری کنند.
ابزارهای توسعه بازی هم برای توسعهدهندگان مستقل و هم برای استودیوهای بازی بزرگتر ضروری هستند، زیرا به طور قابلتوجهی بهرهوری و کارایی را در طول فرآیند ساخت بازی افزایش میدهند.
برای توسعه بازی ها میتوان از زبانهای برنامهنویسی مختلفی استفاده کرد که هرکدام نقاط قوت و مناسب خود را برای جنبههای خاصی از توسعه بازی دارند. در این بخش از توضیحات چند زبان برنامهنویسی محبوب که معمولاً در توسعه بازی استفاده میشود آورده شده است:
3. جاوا: جاوا به دلیل استقلال پلتفرم و محبوبیت دستگاههای اندرویدی، اغلب برای توسعه بازی اندروید استفاده میشود. در کل جاوا معمولاً در ساخت بازی های مبنی موبایل استفاده میشود.
4. پایتون: پایتون به خاطر سهولت استفاده و خواناییاش معروف است. در حالی که پایتون در زمینه توسعه بازی به اندازه C++ یا C# کارایی ندارد، پایتون اغلب برای نمونهسازی سریع، اسکریپت نویسی و توسعه منطق یا ابزارهای خاص بازی استفاده میشود.
5. جاوا اسکریپت: جاوا اسکریپت به همراه HTML5 و CSS برای بازی های مبتنی بر مرورگر و توسعه بازی های مبتنی بر وب (توسعه وب در بازی) استفاده میشود. این زبان بهویژه برای بازیهای معمولی و موبایلی که در مرورگرهای وب انجام میشوند رایج است.
انتخاب زبان برنامهنویسی برای توسعه بازی به عواملی مانند نوع بازی در حال توسعه، پلتفرم مورد نظر (به عنوان مثال رایانه شخصی، کنسول، موبایل)، موتور بازی مورد استفاده و ترجیحات و تخصص سازنده بستگی دارد. بسیاری از بازی ها همچنین از ترکیبی از زبانها مانند C++ برای موتور و C# یا Lua برای اسکریپت کردن منطق بازی استفاده میکنند.
یادگیری مهارتهای توسعه بازی به دلایل زیر بسیار حائز اهمیت است:
مهارتهای توسعه بازی میتواند مهارتی بسیار ارزشمند و مفید برای کاربران باشند که در زیر نحوه یادگیری این مهارت آورده شده است:
1. انتخاب هدف از توسعه بازی: تعیین کنید که چه ویژگیهایی از توسعه بازی را میتوانید یاد بگیرید، برنامهنویسی، هنر، یا مکانیک بازی را انجام دهید. داشتن اهداف روشن به شما کمک میکند تا تلاشهای خود را انجام دهید.
2. انتخاب موتور بازی: موتور بازی را انتخاب کنید که با توجه به سطح تخصص شما همسو باشد. گزینههای محبوب عبارتاند از Unity، Unreal Engine، Godot و GameMaker Studio.
3. آموزشها و دورههای آنلاین بازی سازی: آموزشها و دورههای آنلاین متعددی برای ساخت بازی وجود دارد. پلتفرمهایی مانند Udemy، Coursera و مکتب خونه دورههای جامعی را ارائه میدهند که در سطح مهارتهای مختلف ارائه میشوند.
4. کتاب و مستندات: مطالعه کتابها و اسناد رسمی ارائه شده توسط موتورهای بازی را در نظر بگیرید. این منابع دانش و بینش اقتصادی را ارائه میدهند.
5. تمرین و ایجاد پروژهها: تمرین و انجام پروژه در توسعه بازی بسیار مهم است. با پروژههای کوچک، مانند بازی های ساده یا نمونههای اولیه شروع کنید و با افزایش اعتمادبهنفس به پروژههای پیچیدهتر برسید.
6. پیوستن به انجمنهای توسعه بازی: با انجمنهای توسعه بازی، انجمنها و گروههای رسانههای اجتماعی درگیر شوید. این جوامع در مورد پروژههای شما پشتیبانی، مشاوره و بازخورد ارائه میدهند.
٧. همکاری با دیگران: با سایر توسعهدهندگان گیم برای کار بر روی پروژههای مشترک همکاری کنید. همکاری میتواند مهارتهای شما را افزایش داده و رویکرد متفاوت و بهتری در توسعه بازی ارائه دهد.
٨. شرکت در کارگاهها و کنفرانس توسعهدهندگان بازی: در صورت امکان در کارگاهها، سمینارها و کنفرانسهای توسعه بازی شرکت میکنند. این رویدادها فرصتهای شبکهسازی و قرار گرفتن در آخرین فرآیندهای صنعت توسعه بازی را ارائه میدهند.
به یاد داشته باشید که صنعت توسعه بازی روندی مدام در حال پیشرفت است و باید در این راه مطالعه مداوم داشته و کنجکاو باشید. همچنین امروزه توسعه بازی سایر فناوریهای دیگر مانند هوش مصنوعی در حال همسو شدن است و بهتر است که فردی که وارد این حوزه میشود به این جور فناوریها هم علاقهمند باشد. اگر به فکر یادگیری مهارت توسعه بازی هستید هماکنون از طریق دورههای آموزش بازی سازی مکتب خونه اولین و مهمترین قدمهای این مسیر را بپیمایید. استفاده از یک دوره توسعه بازی های رایانه ای سرعت یادگیری کاربران را بسیار افزایش میدهد
استارتاپ خوب و جوان فرانش یکی از بزرگترین پروژههای آموزش آنلاین در کشوره. فرانش در کنار فرادرس، مکتبخونه، وبیاد و دیگر سایتهای آموزشی ایرانی، به خوبی به نیاز علاقمندان به آموزش آنلاین فارسی پاسخ داده.
در این مطلب علاوه بر آشنایی با سایت آموزشی فرانش، نکاتی دربارۀ یادگیری اثربخش با فرانش مطرح میکنیم و با چند دورۀ باکیفیت و رایگان فرانش آشنا میشیم.
فرانش کارش رو از سال ۸۶ با یک وبلاگ علمی دانشجویی شروع کرد. این گروه جوان و فعال کارشون رو با ارائۀ دورههای آموزشی در سایتی به نام کائسنا ادامه دادند و در نهایت با گسترش سایت، نام اون رو به فرانش تغییر دادند.
برای اینکه مفاهیم موجود در این مقاله را بهتر درک کنیم، اجازه دهید ابتدا با چند مفهوم اصلی در بازی سازی، آشنا شویم.
بازی های میان پلتفرمی (Cross-Platform)، بازی های آنلاینی هستند که به ما این امکان را میدهند، تا با دوستانمان به طور همزمان، با استفاده از پلتفرمهای مختلف، بازی کنیم؛ برای مثال بازی Dauntless یک بازی کراس پلتفرمی است، که اگر شما Xbox One و دوست شما PS4 داشته باشد، میتوانید به طور همزمان و به صورت آنلاین، با هم بازی کنید.
هنر مفهومی (Concept Art)، شکلی از تصویرسازی است که بازی سازان از آن برای انتقال ایدهها استفاده میکنند.
این مطلب توسط تیم حرفه ای نوین رنگ جمع اوری شده است