ویرگول
ورودثبت نام
P.H
P.H
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

معرفی بازی استار اطلس (star atlas)

در این مطلب قصد داریم که یک بازی بلاک چینی به اسم استار اطلس رو معرفی کنیم. این بازی هنوز لانچ نشده و قراره که یک بازی متاورس باشه.

داستان star atlas در سال 2620 اتفاق میوفته. تا جایی که من از تیزر و مقالات مختلف و سایت بازی فهمیدم بازی حول محور جمع کردن یه سری جم می‌چرخه. داستان اینکه در اون سال‌های دور جهان تغییر کرده و جم‌ها یه جور دارایی باارزشن که بازیکنا باید جمعشون کنن.

البته این جمع کردن خیلی هم ساده نیست. بعضی جاها نوشته شده بود که ممکنه بازیکن مجبور بشه برای به دست آوردن یه جم بره به قسمت تاریک جهان استار اطلس. اونجا توی گیم جای خطرناکیه و احتمال اینکه کشتی گیمر از دست بره و خراب بشه زیاد.

این کشتی‌ها NFTهایی هستن که بازیکن با خرج کردن پول واقعی خریدتشون. پس واقعا رفتن به قسمت تاریک کار پرریسکی هست. با این حال طبق تعریف‌های بازی این NFTها به اندازه ای باارزش هستند که بخواید برای داشتنشون ریسک کنید.


بازی یک توکن رسمی هم داره که اسمش STAR هست. اگه علاقه دارید بیشتر در مورد توکن و نحوه مدیریت قیمت و سایر جزئیات بازی بدونین به این مقاله مراجعه کنید. من الان می‌خوام در مورد چیزی که زیاد از استار شنیدم حرف بزنم.

تیم استار اطلس ادعا می‌کنن که قراره بزرگ‌ترین بازی تاریخ و بسازن و این یه انقلاب بلاک چینی میشه. اما یه عده مخالفن. یه تعدادی گیمر یوتیوبر رو دیدم که ادعا می‌کردن با تکنولوژی فعلی جهان ساخت یه همچین پروژه عظیم متاورسی غیرممکنه. از اونجایی که توی دنیای ارز دیجیتال گاهی کلاهبرداری هم اتفاق میوفته پس یه عده استار اطلس رو به شیادی متهم کردن.

یکی دیگه از این پروژه‌های شیاد بازی مال توکن اسکوئید گیمه. احتمالا خیلی‌ها این فیلم رو دیدن یا در موردش شنیدین یا از ماجرای توکنش هم خبر دارین. اما من برای کسایی که چیزی نمی‌دونن یه سری توضیحات می‌دم.

توکن اسکوئید گیم ربطی به اون سریال نداره. این توکن مال یه سری آدمه که گفتن ما یه بازی راه میندازیم که برای ورود به هر مرحله تعداد مشخصی اسکوئید لازمه. عناوین و تعداد بازی‌ها دقیقا مثل فیلمه یعنی 6 بازیه. در بازی آخر هرکی که برنده شده کل موجودی اسکوئیدی که وارد بازی شده رو برای خودش برمی‌داره.


آدمای زیادی به خرید این توکن ترغیب شدن و قیمتش ناگهان خیلی اوج گرفت و چند هزار برابر شد. بعد از اون هم در عرض 7 دقیقه قیمت تا 99 درصد افت کرد. مردم گزارش دادن که نمی‌تونن توکن رو بفروشن و سایت اسکوئید گیم بسته شد و مشخص شد همه چی کلاهبرداری بوده.

این داستان حتما ترسوندتتون اما نگران نباشین چون من به زودی یک پست در مورد اینکه چجوری خودتون بفهمین یه پروژه کلاهبرداری یا اسکم هست یا نه و یه سری سایت برای چک کردن اسکم بودن کوین‌ها معرفی می‌کنم.


از موضوع اصلی دور نشیم من این ماجرا رو گفتم که یادآوری کنم دنیای ارز دیجیتال جای خطرناکیه و ممکنه که کل داراییتون از دست بره. یه عده به استار اطلس هم به چشم اسکم نگاه می‌کنند. البته واقعا نمیشه با قاطعیت چیزی گفت باید منتظر موند و دید آینده چی داره.

یه عده دیگه هستن که کلا با اساس و پایه بازی‌های پولی مخالفن. چون عقیده دارن اینجوری کیفیت و داستان بازی بی‌اهمیت میشه و تنها چیزی که برای گیمرها مهمه پوله. با این حال من خودم با بازی‌هایی که کسب درآمد دارن موافقم. خوبه که از وقتی که صرف بازی میشه استفاده دیگه ای هم برد.

من برای نوشتن این مطلب از منابع زیادی استفاده کردم و نمی‌تونم همه رو ذکر کنم اما چند تایی که مهم‌ترن رو این پایین لینک می‌کنم تا بخونین. یه مقاله خوب هم راجع به اسکوئید گیم پیدا کردم که اون رو هم لینک می‌کنم که در صورت نیاز استفاده کنین. اگه هم به بازی‌های بلاک چینی علاقه دارین این مطالب رو چک کنین.

منابع:

بازی star atlas

ویدیویی که من دیدم(اگه زبانتون خوبه چکش کنین)

توکن اسکوئید گیم و کلاهبرداری

استار اطلسstar atlasگیمینگبازیکلاهبرداری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید