ویرگول
ورودثبت نام
امید اسدی
امید اسدی
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

من در مسیر بازاریابی دیجیتال چه می‌کنم؟

من یک مهندس عمران هستم که از همان سال‌های ابتدایی ورود کامپیوترها به کشور و در ادامه ورود اینترنت در سال‌های 82 به فضای دیجیتال علاقه بسیاری داشتم. از دوران راهنمایی و دبیرستان تا دانشگاه و حتی خدمت سربازی اصلی‌ترین سرگرمی من بازی کردن با ابزارهای دیجیتالی بود.

اما بیشتر وقت من صرف رشته‌ای می‌شد که سال‌ها در آن تحصیل کرده بودم، این که چه می‌شود که یک مهندس عمران راهش را به بازاریابی دیجیتال باز می‌کند در دو جمله خلاصه می‌شود.

  • علاقه شخصی به فضای دیجیتال
  • جست‌وجو برای پیدا کردن راه

علاقه: بعد از سال‌ها فعالیت در حوزه عمران و دریافت پروانه نظام مهندسی تصمیم گرفتم بخشی از زندگی خود را در مسیر جدید طی کنم که علاقه زیادی به آن داشتم، فضای دیجیتال.

جست‌و‌جو: شروع مسیر با مطالعه شکل گرفت و بعد با یادگیری و درنهایت به یک سلسله وبینار مشترک بین خوب‌های اکوسیستم بازاریابی دیجیتال که من را بیشتر از قبل به فعالیت در این حوزه تشویق کرد.

بعد از برگذاری وبینار‌‌های مسیر من که به همت مجموعه دیجیتلنت اجرا می‌شد تصمیم گرفتم بیشتر به فاز یادگیری وارد شوم. دوره‌هایی به معرفی دوستان گذراندم تا با گوشه‌های فعال دیجیتال مارکتینگ در بازار بیشتر آشنا شوم، از دوره‌های رایگانی که برای جمع‌آوری لید تشکیل شد تا دوره‌های کم هزینه که به عنوان مسئولیت اجتماعی برگذار می‎شدند.

بعد گذشت چند ماه متوجه شدم که دیگر این دوره‌ها چیزی برای یادگیری یه من ندارند و باید یک پله بالاتر را ببینم، برای همین تصمیم گرفتم بیشتر هزینه کنم تا بیشتر آش بخورم. شاید گفته پارسا کاکویی در مورد کارامدی پایین این دوره‌ها هم بی تاثیر نبود، به هر حال من آنجه نیاز داشتم از آن‌ها آموخته بودم و باید پیشرفت می‌کردم.

شروع به جست‌و‌جوی برای دوره‌های مطرح‌تر کردم تا بتوانم برای ورود به بازار کار برنامه ریزی کنم که بر حسب تصادف یک بنر از دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال عادل طالبی برخوردم، به نظر بسیار کامل و جامع می‌رسید و مدرس هم فردی نامی در اکوسیستم بازاریابی دیجیتال بود.

به دلایلی دوره را تهیه نکردم و به سراق دوره آنالیتیکس افشین زندی رفتم که به شدت مفید بود و من را بادنیای دیتا در دیجیتال مارکتینگ آشنا کرد، بعد از آن هم به سمت باشگاه محتوا کشیده شدم که در زمان انتشار این مطلب در روزهای پایانی اسفند 1400 هنوز در انتظار شروع آن هستم. چند روز بعد با یک اطلاعیه در اینستاگرام مواجه شدم که همان دوره بازاریابی دیجیتال را معرفی می‌کرد، 15 جلسه رایگان در کمپین دوست تا دوست؟؟؟

حتی یک لحظه هم فکر نکردم، شاید رایگان بودن آن 15 جلسه اول بخصوص برای ما ایرانی‌ها که دهه‌ها با کوپن و حراجی‌ها بزرگ شده‌ایم نکته مهمی بود. ولی اطمینان داشتم که بعد از آن 15 جلسه حتما باقی دوره را خواهم خرید. در همان کمپین پنج یا شش نفر دیگر را هم با دوره آشنا کردم که بسیار برایم لذت بخش بود.

دوره آنلاین بازاریابی دیحیتال عادل طالبی
دوره آنلاین بازاریابی دیحیتال عادل طالبی

خلاصه مسیر من در روزهای پایانی 1400 با کلی انتقال تجریه و اطلاعات مهم از این حوزه به جایی رسید که این مطلب را به عنوان تمرین دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال آقای عادل طالبی در سایت ویرگول منتشر می‌کنم و از حجم بالای اطلاعات مفید و انتقال تجربه باور نکردنی دوره بسیار راضی هستم.

اگر حوصله شما را سر بردم مرا ببخشید. به همر حال در حال یادگیری بودن دردسرهایی هم دارد.

دیجیتال مارکتینگبازاریابی دیجیتالدوره آنلاین بازاریابی دیجیتالmydmcعادل طالبی
Omid Asadi, Civil Engineer, Junior Digital Marketer
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید