بر اساس چارت دیتای شبکه استیم، ظاهرا فروش بازی Halo: The Master Chief Collection به تازگی به مرز دو میلیون نسخه رسیده است.
چند وقت پیش بود که بازی Halo: The Master Chief Collection به عنوان کالکشن سری محبوب هیلو معرفی شد. اثری که شامل نسخه بازسازی شده هر چهار نسخه اصلی مجموعه به همراه Halo 3: ODST و Halo: Reach است و عنوان هیلو ریچ به عنوان اولین نسخه از آن، چند روز پیش در اختیار کاربران کنسول ایکس باکس وان و رایانه های شخصی قرار گرفت.
به محض عرضه این عنوان، فروش بازی Halo: The Master Chief Collection در شبکه استیم به طور چشمگیری افزایش و این اثر در لیست پرفروش ترین بازی های استیم حضور یافت. حال داده های این شبکه نشان می دهد که نسخه دیجیتالی بازی تنها در روز نخست انتشار خود حدود 2 میلیون نسخه فروش داشته است. هرچند که این آمار میزان پیش فروش های این کالکشن را نیز در بر می گیرد، اما در مجموع دستیابی به فروش دو میلیون نسخه ای در عرض دو روز یک موفقیت بزرگ برای سری هیلو و استودیوی «343 اینداستریز» محسوب می شود.
همچنین، نسخه کالکشن مجموعه هیلو چند روز پیش رکورد بیشترین تعداد بازیکنان همزمان را از آن خود کرد. به گفته استیم، تقریبا چهار روز پیش بیش از 161 هزار و 24 نفر به طور همزمان به تجربه این بازی می پرداختند. البته این آمار به مرور کاهش پیدا کرده و این تعداد در حال حاضر به 54 هزار نفر رسیده است. جالب اینجاست که تقریبا تمامی بازیکنان از تجربه بازی لذت می برند و این عنوان در طول چند روز اخیر 92 درصد امتیاز مثبت دریافت کرده است.
بازی Halo: Reach، یکی از قدیمی ترین نسخه های سری هیلو، به لطف این کالکشن برای اولین بار راهی پلتفرم پی سی شده است. بخش چندنفره این بازی در حال حاضر به طور رایگان در دسترس تمامی بازیکنان قرار دارد، اما بخش های Campaign و Firefight به صورت پولی عرضه شده که برای تجربه محتوای آن ها باید به طور جداگانه هر یک را خریداری کنید. استودیوی 343 اینداستریز نیز برای اطمینان از عملکرد بی نقص و کیفیت نهایی بازی در کامپیوتر، از استودیوی های خارجی اسپلش دمیج (Splash Damage) و روفیان (Ruffian) کمک گرفته که همکاری نتیجه بخش بوده است.
این دو استودیو وظیفه انتقال اطلاعات بازیکنان از عناوین Halo 3 ،Halo 4 و Halo Reach به نسخه کالکشن Halo The Master Chief را برعهده داشتند. انتقال اطلاعات باعث شده تا نقشه ها و حالت های ساخته شده توسط گیمرها در داخل بازی ذخیره شوند و بازیکنان نیازی به ساخت دوباره محیط ها و حالت ها نداشته باشند. این انتقال در دو فاز مختلف اتفاق افتاده که در روز 21 مرداد (12 اکتبر) شاهد انتقال حالت های بازی و در روز چهارم شهریور (24 اکتبر) شاهد انتقال نقشه های طراحی شده بازیکنان بودیم.
بازی Halo: Reach در حال حاضر روی پلتفرم رایانه های شخصی و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد.