ویرگول
ورودثبت نام
Milad
Milad
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

لازم نیست تا یک "مقام مسئول" باشید تا با فساد مبارزه کنید

به نظر من مبارزه با فساد و درست کردن جامعه در سطح فردی هم میتونه صورت بگیره. چجوری؟

با قدم های کوچک در طول کارهای روزمره. با باج ندادن، با حسّاس بودن به بی نظمی و قانون گریزی، با واکنش نشون دادن به تخلفات دیگران علی الخصوص تخلفات دولتی و حکومتی اما قبل از اون و مهم تر از اون با درست و سالم زندگی کردن خودمون، با الگو شدن خودمون. مردم ما دیگه به غیر از حرف به کارنامه خود گوینده هم توجه میکنن. حتماً شما هم در طول روز با کسانی برخورد کردین که در مواجهه با فساد و تخلف میگن "این مملکت همینه"،"توی این مملکت باید همین طوری بود"،"اینجا فرق می کنه"،"اگر اینجوری نباشی کارت پیش نمیره"، "باید یکی بیاد این مملکت رو درست کنه"، "دیگه هیچ امیدی نیست، این مملکت رو باید کوبید و از نو ساخت". باید خدمتتون عرض کنم که من فکر می کنم این جور افراد از این جملات فقط برای پنهان کردن کارهای اشتباه و نرمال کردن تخلفات برای "گریز خودشون" استفاده می کنن. عادی شدن فساد و بی نظمی برای شاخص نشدن در جامعه، آلوده کردن آب برای راحت ماهی گرفتن.

فسادمبارزه با فساد
همون طور که خود ویرگول میخواد "هر چیزی که تو دلم هست رو مینویسم". کوتاه، عادی، بدون تکلّف، از ته دل، صریح
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید