ویرگول
ورودثبت نام
امید واعظی
امید واعظی
خواندن ۱ دقیقه·۷ ماه پیش

فریلنسرها تعهد ندارن


مدیر شرکت همه‌ش در مورد کمبود نیرو محتوا برای یکی از وب‌سایت‌هاش غر میزد و بهش گفتم چرا نیروی #دورکار استخدام نمی‌کنی؟؟

در جواب گفت:
نیروی دورکار هیچ تعهدی به شرکت نداره صرفاً برای پول کار می‌کنه و هر کی بهش پول بیشتری بده باهاش قرارداد می‌بنده.

این صحبت‌هاش منو به فکر برد که آیا واقعاً #فریلنسر ها فقط به دنبال پول بیشترن؟؟
و از همه مهم‌تر چی باعث شده که این داشمون به این ذهنیت برسه؟! ( قطعاً تجربه همکاری با دورکار بد رو داشته)

❓و اما پرسش اساسی برای فریلنسرها:
آیا فقط به پول متعهدین؟

من بخوام نظر خودم رو بگم:

۱) عدم شفافیت در همکاری اصلی‌ترین مشکل #فریلنسری هست.
یعنی دو طرف باید بدونن به دنبال چه نتیجه‌ای هستن و فاکتورهای ارزیابی عملکرد داشته باشن

۲) بدترین استراتژی اینه که به دنبال استخدام نیروی ارزان باشید چون کار خوب گرونه و نیروی بد ارزون!

۳) در شروع همکاری همیشه از کارفرما می‌پرسم که به دنبال چه نتیجه‌ای هستید؟ (بعصی‌ها میگن میخوام بیام تو گوگل! و اینجاست که می‌فهمم باید فراااار کنم). که تقریباً همون گزینه اوله.

❓ یک سوال برای فریلنسرها
آیا تعهد شما به این خاطر که در محل کار نیستید کمتر از کسیه که حضوری کار می‌کنه؟

❓ یک سوال برای کارفرماها
کدام استراتژی سود رو بهتر می‌دونید؟
- استخدام نیروی #متخصص (و گرون)
- استخدام نیروی کار ارزون (و داغون)
(اگه به دنبال #نیروی_متخصص ارزون هستید که دیگه قضیه جداست)

#متخصص #تولید_محتوا #سئو #فریلنسر_سئو #دورکار_محتوا #کارشناس_سئو #استخدام_سئوکار
#نویسنده #نویسنده_دورکار

تولید محتوانیروی کارسئوکارشناس سئوارزیابی عملکرد
به دنیای کلمات من خوش‌آمدید. گهگاهی کلامی چند درباره تولید محتوا می‌نویسم. بایو: https://zaap.bio/omidstory
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید