ویرگول
ورودثبت نام
امید ضرغامی
امید ضرغامی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

آموزش فن بیان

سلام دوستان ، من به شخصه همیشه به مباحث فن بیان و سخن وری علاقه مند بودم و هستم . برای همین تصمیم گرفتم که در کلاس مهارت سخنوری نام نویسی کنم به همین جهت برای یادگیری بهتر و کمک به شما عزیزان تصمیم گرفتم که مطالب را به اشتراک بگذارم ، در پایان لینک منبع آورده شده.

تمرینات بیان برای ادای شفاف حروف خاص (فن بیان)

  • ق – ک – گ
    1. قیامت قامت و قامت ، قیامت قیامت می كند آن قد و قامت
    موذن گر ببیند قامتت را به قد قامت بماند تا قیام
    2. قادر قدر قدرت ؛ قدر مطلق قدرت
    3. دراین درگه كه گه گه كه كه و كه كه شود ناگه ؛ به امروزت مشو غره ، زفردایت نیی آگه
  • جمله ای مشتمل بر چهل فعل
    داشتم می رفتم برم بخرم بیارم بخورم بگیرم بخوابم ؛ اومدم دیدم رفت گرفت نشست ؛ گفتم بزاربرم بپرسم ببینم میاد ، نمیاد ؛ دیدم میگه نمیخوام بیام ؛ گفت میخوام برم بخرم بیارم بخورم بگیرم بخوابم ؛ گفتم بزار برم بخرم بیارم بخورم بگیرم بخوابم.
  • ق – ج
    سپر جلوی ماشین عقبی خورد به سپر عقب ماشین جلویی
  • ج – چ
    1. جام جم جاجرود چارصدو چل چار تومن
    2. چاره ی چاه چمن جیم بده تو انجمن
    3.
    چهل استاد چوب تیرچه تراش سبز شور این ور جوبند
    چهل استاد چوب تیرچه تراش سبز شور اون ور جوبند
    چهل استاد چوب تیرچه تراش سبز شور این ور جوب
    به چهل استاد چوب تیرچه تراش سبز شور اون ور جوب گفتند
    كه چهل استاد چوب تیرچه تراش سبز شور اون ور جوب
    چه چهل استاد چوب تیرچه تراش سبز شورند ؟
    كه چهل استاد چوب تیرچه تراش سبز شور این ور جوب
    چهل استاد چوب تیرچه تراش سبز شورند.
  • خ
    دختر خر ما تو دخل و خرج خیط كاشته بود
  • ل – ر
    1. لر رلیتا - رل لریتا
    2.كارل كارارو رله كرد
    3.در لرستان نه لرند و هر لری نه نره لر نره لر چه نره لر ، هر نره لر نه نره لر
  • س – ش
    1. سمسار سیاست مدار ، تو سمساریش ، پوست سوسمار سیاه سیسیلی داشت
    2. امشب شب سه شنبه س ؛ فردا شبم ، سه شنبه س
    این سه سه شب و اون سه سه شب هر سه سه شب ، سه شنبه س
  • ب

1. آب لیمو ؛ آب آب لیمو ؛ آب آلبالو
2. این باد چه بد باد بدی بود كه من باد به بد بادی این باد دگر باد ندیدم

منبع : fann-e-bayan.blogfa.com


سخنوریتمرین صدافن بیانآموزش صدا سازی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید