ویرگول
ورودثبت نام
once again
once again
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

محمود محبوبیان پدر شیشه فلوت ایران

مهندس محمود محبوبیان پدر شیشه فلوت ایران
مهندس محمود محبوبیان پدر شیشه فلوت ایران

مهندس محمود محبوبیان متولد سال 1337 اهل کشور ایران میباشد. او اولین فرزند یک خانواده 8 نفره و نسبتا فقری بود که در یک شب سرد پائیزی در شهر تبریز بدنیا آمد. بر حسب شرایط زندگی از همان ابتدای کودکی دوران پرچالشی را به همراه داشت. در دوران نوجوانی تمام ابزار کاری او فقط یک الماس شیشه بری بود که همیشه به همراه داشت. در دوران جوانی طی یک اطلاعیه ای متوجه شد که کارخانجات شیشه تصمیم به خرید ضایعات شیشه گرفتند، او دقیقا همان لحظه شروع به جمع آوری ضایعات شیشه و (خرده شیشه) کرد، اما بجای فروش خرده شیشه به کارخانجات وارد مذاکره و معاملات تهاتوری با آنها شد و در ازای هر 10 کیلو خرده شیشه یک مترمربع شیشه 4 میل حواله بنام او صادر شد.محمود محبوبیان طولی نکشید که یکی از تاجران بزرگ و تاثیرگذار در صنعت شیشه شد. او در دهه هفتاد توانست 17 میلیون مترمربع از نیاز به شیشه فلوت کشور را تامین کند، رکوردی که حتی امروز هم برای هر تاجری یک رویای شیرین و دست نیافتنی حساب میشود. برخی از خاطرات محمود محبوبیان که در دفتر الماس من ثبت گردیده را به اشتراک خواهیم گذاشت، چرا که دانستن مسیر چنین افرادی برای کسانی که بدنبال انگیزه و موفقیت هستند میتواند مانند یک جرقه و چراغی باشد که سرنوشت آنها را تغییر دهد...

او در بخشی از خاطرات الماس من میگوید:

"اکنون که در سن 64 سالگی بعضا به سال هایی که گذشت نگاه میکنم روزهایی را میبینم که از خود سوال هایی را داشتم و روزهای دیگری که پاسخ آن سوالاتم را به من داده اند..."

محمود محبوبیانپدر شیشه فلوتسهند جام تبریزگروه صنعتی سهندکتاب الماس من
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید