ویرگول
ورودثبت نام
once again
once again
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

محمود محبوبیان "پدر شیشه فلوت"

محمود محبوبیان
محمود محبوبیان

کسی که توانست کمبود شیشه در ایران را تامین کند و مصرف شیشه فلوت را همه گیر نماید.

در اوایل دهه هفتاد پس از پایان جنگ ایران و عراق و شروع سازندگی در کشور، تامین شیشه بدلیل کمبود آن

با مشکلات عمده ای مواجه بود. محمود محبوبیان که در آن زمان جوانی نوپا و فعال در زمینه خرید و فروش شیشه بود، او بدنبال چاره اندیشی و حل ریشه ای مشکلات موجود در این حرفه بود.

علاوه بر آن شیشه های موجود در ایران نیز بصورت (شیت) در اختیار مصرف کننده قرار میگرفت که بسیار

بی کیفیت، حبابدار و موج دار بود به همین خاطر تصویر اجسام درون این شیشه و آینه ها کاملا نامشخص و

نامنظم بود و به سمت بالا و پایین کشیده می شد.

محمود پس از تلاش و بررسی های لارم دریافته بود که در کشور روسیه شیشه هایی با عنوان "شیشه فلوت"

و با تکنولوژی جدید تولید میشود که هیچگونه موج و حبابی روی سطح شیشه ندارد و میتوان تا حدودی

کمبود و نیاز مصرف کنندگان کشور را هم تامین کرد.

اما دوری مسافت و مسیر حمل از روسیه فقط مسیر دریایی بود و سرمایه گذاری باید به میزان ظرفیت کشتی ها

انجام میشد.

محمود ضمن اینکه هوش بیزنسی فوق العاده ای داشت، در عین حال جوانی با اراده، صادق و دارای حسن

نیت بالا در کارش بود به همین سبب به سراغ چند تاجر شیشه در تهران میرود تا بتوانند به اتفاق هم این ایده

را عملی نمایند. اما آنها پیشنهاد محمود را رد کرده و خود بتنهایی به فکر اقدام به این کار را مینمایند.

محمود محبوبیان در بخشی از دفتر خاطرات خود "الماس من" میگوید:

(زمانی که برای ارائه پیشنهادم به سراغ تجار بنام در تهران رفتم حدودا 25سال داشتم، آنها مرا به خاطر

جوانی و سن پایینی که داشتم قضاوت کردند و مرا جدی نگرفتند، شاید مرا در حد و اندازه خود ندیدند

و پیشنهاد مرا رد کردند، احساس ناراحت کننده ای بود اما من میدانستم که محاسبات آنها توجیه اقتصادی

ندارد، و با خونسردی تمام به آنها گفتم؛ اگر نظرتان عوض شد به من اطلاع دهید...

مدتی گذشت و آنها با من تماس گرفتند، اما نه به بخاطر عوض شدن تصمیم شان، بلکه برای خرید شیشه

فلوتی که تنها تامین کننده آن در ایران من بودم...)

محمود محبوبیان توانست به طرز شگرفی در دهه هفتاد بیش از 17 میلیون مترمربع شیشه فلوت را وارد کند و به تنهایی رکورد دار تامین این حجم از شیشه فلوت در ایران باشد.

او با این کارش باعث شد فرهنگِ مصرفِ شیشه از شیت به فلوت تغییر کند و مردم لذت آنچه در شیشه و آینه ها را میبنند لمس کنند.

همچنین باعث شد مسیر صنعت شیشه ایران متحول شود و به سمت تولید شیشه فلوت روانه شود.

محمود محبوبیان اکنون از پیشتازان و کارآفرینان بالقوه در واردات تکنولوژی روز دنیا و تولید انواع شیشه های فلوت میباشد.

محمود محبوبیانپدر شیشه فلوتالماس منرضا ملکیگروه صنعتی سهند
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید