ویرگول
ورودثبت نام
اووف استودیو
اووف استودیو
خواندن ۱ دقیقه·۸ ماه پیش

تنظیمات دوربین در هوش مصنوعی (Ai)


حالا که داریم به سمتی میریم که هوش مصنوعی جایگاه ویژه ای توی ابزار های ما پیدا کرده و هر روز داریم ازش استفاده میکنیم چرا نباید تنظیمات دوربین در هوش مصنوعی رو بدونیم که بتونیم زاوه دوربین رو اون طوری که نیاز داریم عوض کنیم؟

من توی این مقاله سعی میکنم این اصطلاحات و دستور ها رو توی به زبان ساده و در قالب کاربرد هوش مصنوعی بیان کنم.

برای اینکه تفاوت بین این دستور ها رو متوجه بشیم من از یک پرامپت ثابت استفاده میکنم که بتونیم راحت تر متوجه تغییرات بشیم. شما هم میتونین برای تست از همین پرامپت استفاده کنین و تغییرش بدین.

PROMPT: [camera] boy, red hoodie, blue eyes

قاب بندی دوربین و فاصله

تنظیمات دوربین در هوش مصنوعی دقیقا مثل واقعیت و همسان با تکنیک های فیلمبرداریه ولی چون تکنیک های فیلمبرداری رو با اسم های مختلف میشناسن باید بدونیم که دقیقا از چه کلماتی باید استفاده کنیم که هوش مصنوعی دقیقا متوجه بشه ما چی میخوایم.

closeup shot
closeup shot

Ai Close up shot

یک نمای بسته از سوژه که با فاصله خیلی کم از سوژه ساخته میشه و در صنعت عکاسی بیشتر برای پرتره استفاده میشه.

PROMPT: Close-up shot of a [your prompt]

Establishing Shot
Establishing Shot

Establishing Shot در هوش مصنوعی

این قاب بندی زمانی اعمال میشه که جزئیات صحنه به غیر از سوژه اصلی اهمیت زیادی دارن و روی شخصیت کلی سوژه تاثیر گذارن.



برای خواندن مقاله کامل اینجا کلیک کنید

هوش مصنوعیتنظیمات دوربینaiپرامپتپرامپت نویسی
جوانی علاقه مند به هنر های سه بعدی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید