ویرگول
ورودثبت نام
سایت استاد انگلیسی
سایت استاد انگلیسی
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

آموزش زمان گذشته ساده در زبان انگلیسی

طریقه ساختن زمان حال کامل استمراری انگلیسی

در این بخش از آموزش گرامر انگلیسی، طبقه بندی زمان ها آموزش زمان گذشته ساده در زبان انگلیسی میپردازیم. تا اتمام این مقاله با ما باشید!

زمان گذشته ساده با افعال با قاعده و بی قاعده در زبان انگلیسی

الف. طریقه ساختن افعال در زمان گذشته ساده به دو صورت انجام میگیرد:

  1. افعال با قاعده : با اضافه کردن  ed  یا  d  به آخر افعال، آنها را به گذشته تبدیل می کنیم.
  2. افعال بی قاعده : برای تبدیل این افعال به زمان گذشته قانون خاصی وجود ندارد بنابراین باید آنها را به تدریج فرا گیریم.

Mrs. Ditto enjoyed her class.

خانم دیتو از کلاسش لذت برد. (فعل با قاعده)

I went by bus.

من با اتوبوس رفتم. (فعل بی قاعده)

She came back last Friday.

او جمعه هفته پیش بازگشت.

I saw her in the street.

من او را در خیابان دیدم.

They didn’t agree to the deal.

آنها با این بحث موافق نبودند.

It can also be used to talk about a period of time.

She lived in Tokyo for seven years.

او هفت سال در توکیو زندگی میکرد.

They were in London from Monday to Thursday of last week.

آنها هفته پیش، از دوشنبه تا پنجشنبه در لندن بودند.

آموزش زمان گذشته ساده در زبان انگلیسی
آموزش زمان گذشته ساده در زبان انگلیسی

مثال:

I worked in office 1 year ago.

من یک سال پیش در یک شرکت کار می کردم.

I was sales manager.

من مدیر فروش بودم.

I lived there for 6 years.

.من شش سال آنجا زندگی کردم.

I only found out a few moment ago.

من تازه پیدایش کرده بودم.

I asked her she didn’t know anything.

من از او خواستم اما چیزی نمی دانست.

The company made 100 people redundant last year.

کارخانه سال پیش ۱۰۰ نفر را بازنشسته کرد.

منبع: سایت استاد انگلیسی



آموزش زمان گذشته ساده در زبان انگلیسیآموزش زمان گذشته سادهزمان گذشته ساده در زبان انگلیسی چیست؟زمان گذشته زبان انگلیسیاستاد انگلیسی
سایت استاد انگلیسی مرجع آموزش زبان انگلیسی . شما می توانید در استاد انگلیسی زبان انگلیسی را به صورت رایگان یاد بگیرید
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید