او در سال 1927 در اوسترسوند در مرکز سوئد متولد و بزرگ شد، راه خلاقیت کارین با سرامیک آغاز شد. چند سال پس از تحصیل در کالج هنر، صنایع دستی و طراحی دانشگاه استکهلم، علاقه او به مبلمان معطوف شد و در مدرسه طراح مبلمان و صنعتگر برجسته سوئدی کارل مالمستن ثبت نام کرد. تحت آموزش مالمستن، او در مورد صنعتگری، کیفیت و از همه مهمتر راحتی یاد گرفت.
پس از فارغ التحصیلی در سال 1951، کارین به اوسترسوند بازگشت تا به پدرش آروید پرسون، مهندس عمران کمک کند. او روی طراحی داخلی پروژههای او که شامل آپارتمانها، خانهها و ادارات میشد، کار کرد. او همچنین به طراحی مبلمان ادامه داد. سپس، در سال 1964، یک صندلی چوبی که او طراحی کرده بود، در نمایشگاه مبلمان استکهلم به نمایش گذاشته شد. مورد توجه و تحسین اینگوار قرار گرفت و کارین در همان سال برای پیوستن به تیم طراحی آیکیا استخدام شد و در کنار گیلیس لوندگرن، اریک وورتس و بنگت رودا کار کرد.
او اولین کار خود را در کاتالوگ ایکیا در سال 1966 با همسال هایش انجام داد. این شامل تعدادی از محصولات طراحی شده توسط کارین، از جمله صندلی کودک PEGGY، آینه سالن NIRAK و صندلی INGRID بود.
در دهه 1970، کارین به عنوان یکی از سازندهترین و پیشروترین طراحان IKEA شناخته میشد. طراحی مبلمان او از سری صندلیها و زیرپاییهای لندن در راش لاکی با صندلی روکشدار و پشتی تا صندلی راحتی AMIRAL که در سال 1970 عرضه شد، پرکار شد.
AMIRAL دارای قاب لولهای فولادی با صندلی، پشتی و تکیهگاههای دستی ساخته شده از چرم زینی سطح بالا از یک تولیدکننده زین محلی در Killeberg بود. با این حال، سراجی نمیتوانست با تقاضا برای جزئیات چرمی مطابقت داشته باشد و ساخت قاب به این معنی است که صندلی نمیتواند به صورت تخت باشد، بنابراین تولید آن متوقف شد. بعداً در یک نسخه بسته تخت، با روکش بوم بازگشت.
اگرچه کارین ریشه در سبک کلاسیک و روستایی اسکاندیناوی داشت، اما همانطور که کاتالوگ پشتی او شامل حدود 100 محصول آیکیا مشهود است که یک طراح بسیار همه کاره بود. در حالی که صندلی TORPET، با الهام از صندلی سنتی ویندزور، و صندلی راحتی NATURA دانش و احترام او را به کلاسیک و صنعت نشان میداد، میز قهوهخوری KARUSELL او از تخته خرده چوب و صندلی و مبل KATINKA در تختهلایه خمشده و لاکدار، طراحی شده در آیندهنگر محبوب دهه 60 میلادی. سبک، شنود گذاشته شده به zeitgeist.
با راه اندازی KRUMELUR در سال 1972، Mobring بازار نسبتا جدیدی را برای IKEA – نسل جوانتر – هدف قرار داد. ظهور فرهنگ جوانان در دهه 1960 نسل جدیدی از خانه داران را به دنیا آورد که به دنبال آثار کلاسیک موجود در خانه والدین خود نبودند. آنها چاپ های جسورانه، رنگ های روشن و مواد جدید، همراه با مقرون به صرفه بودن را می خواستند.
در سال راه اندازی، KRUMELUR با قاب فلزی خمیده و لاکی و صندلی که از پارچه شلنگ آتش نشانی ساخته شده بود، با بالشتک های سخاوتمندانه ساخته شده بود، بر روی جلد جلوی کاتالوگ IKEA با برچسب قیمت متوسط فقط 68 کرون سوئد قرار گرفت.
دهه 1980 درباره ثروت مادی و اسراف بود و IKEA با چالش جالبی روبرو شد، تا «عتیقههای جدید» را برای مشتریانی که به دنبال ظاهری بورژوازی برای خانهشان بودند، بسازد. مطابق با فلسفه طراحی IKEA برای همه، که بعداً طراحی دموکراتیک نامیده شد، ناعادلانه به نظر می رسید که زیباترین مبلمان سوئدی برای ثروتمندان رزرو شود. مجموعه STOCKHOLM، مجموعه ای از محصولات با تمرکز بر کیفیت، عملکرد و مواد، ادای احترام به بهترین سنت های مبلمان سوئد و اروپای مرکزی است.
موبرینگ با تربیت سنتی و روستایی و آموزش زیر نظر استاد صنعتگر مالمستن، بدون ذکر استعداد او در تفسیر ذائقه مدرن، برای این کار عالی بود. با همکاری با طراح همکار IKEA، توماس یلینک، طراح چک آموزش دیده در سنت های مبلمان اروپای مرکزی، اولین مجموعه استکهلم در سال 1985 راه اندازی شد. کارین قبل از بازنشستگی خود در سال 1993 روی یک مجموعه دیگر کار می کرد، اما استکهلم ادامه داد.
یک میراث ماندگار
تعداد کمی از طراحان چنین تأثیری بر سبک ایکیا گذاشته اند. احترام کارین به مهارت، درک اهمیت مواد با کیفیت و استعداد در خلق محصولات همه کاره و جاودانه همچنان الهام بخش نسل های طراحان ایکیا تا به امروز است.