طراحی سایت و اپلیکیشن پدیده تجارت
طراحی سایت و اپلیکیشن پدیده تجارت
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

معرفی ابزارهای پریمیر (ابزارهای تولبارز قسمت سوم)


یک بسته نرم افزاری ویرایش ویدئو است که هم برای علاقه مندان به آماتور و هم برای افراد حرفه ای مناسب است. می توان آن را به تنهایی یا در کنار برنامه های دیگر مانند Adobe Photoshop ، After Effects  و غیره خریداری و استفاده کرد. به ترتیب مقالات قبل درمورد معرفی و آموزش نرم افزار پریمیر (Adobe Premiere Pro) ،  معرفی ابزارهای پریمیر (ابزاهای تولبارز قسمت اول) ، معرفی ابزارهای پریمیر (ابزارهای تولبارز قسمت دوم) و اکنون  قصد معرفی ابزار های بعدی نرم افزار پریمیر را داریم و موضوع مقاله، معرفی ابزارهای پریمیر (ابزارهای تولبارز قسمت سوم) می باشد پس تا انتها با ما همراه باشید.

ابزار تیغ یا (Razor)

اساساً ، ابزار Adobe Premiere Razor به شما امکان می دهد بدون تغییر موقعیت کلیپ ، یک کلیپ را در جدول زمانی تقسیم کنید. خود کلیپ بدون تغییر است ، اما هر یک از بخشهای کلیپ دارای نقاط ورودی و خروجی جدید هستند. شما می توانید ابزار Razor را در صفحه اصلی ابزار Premiere پیدا کنید ، یا برای انتخاب آن کلید C را فشار دهید.


تقسیم کلیپ

ابتدا پروژه Premiere فعلی خود را بارگیری کرده و ابزار Razor را از صفحه Tools انتخاب کنید. برای تقسیم یک کلیپ کامل (صوتی و تصویری) ، روی هر کلیپ دنباله ای کلیک کنید و ویرایش از طریق آن ایجاد می شود. اگر از برشی که اخیراً ایجاد کرده اید راضی نیستید ، Ctrl + Z را فشار دهید تا واگرد شود.

هنگامی که شما یک کلیپس را با ابزار Razor تقسیم می کنید ، برش حاصل “از طریق ویرایش” (Through Edit) نامیده می شود. با یک مثلث کوچک سفید که به برش اشاره دارد ، یک ویرایش از طریق به شما این امکان را می دهد تا دوباره به کلیپ بپیوندید ، زیرا در واقع هنوز آن را تغییر نداده اید. به محض اینکه کلیپ های شکاف را از یکدیگر دور کنید ، مثلث های سفید ناپدید می شوند.

ابزار ویرایش لغزش (Slip Edit)

ویرایش لغزش به معنای تنظیم همزمان نقاط ورودی و خروجی یک کلیپس با همان مقدار در همان جهت است. مدت زمان کلیپ ثابت است.Slip Edit Tool برای انجام ویرایش لغزش ، ابزار ویرایش لغزش (تصویر سمت راست) را از پانل ابزار انتخاب کنید. ماوس را روی کلیپ در جدول زمانی قرار دهید ، کلیک کرده و به چپ یا راست بکشید. این ابزار بدون تغییر مدت زمان یا موقعیت آن در جدول زمانی و بدون تأثیر بر کلیپ های مجاور ، فریم های شروع و پایان کلیپ را تغییر می دهد.

ویرایش لغزش باعث تغییر زمان می شود ، اما طول کلیپ تغییر نمی کند. فیلم در طول جریان کلیپ ها به جلو یا عقب می چرخد. به این ترتیب ، سایر کلیپ های دنباله را مانند Ripple Edit تأثیر نمی دهد. بسیاری از ویراستاران از یک ویرایش لغزش برای تکمیل یک حرکت استفاده می کنند (اجازه دهید یک شخصیت درون کادر قرار بگیرد یا از آن خارج شود) یا عملکردی را از یک عکس به عکس دیگر مطابقت دهد. هدف از ابزار لغزش این است که به شما اجازه دهد همزمان نقاط ورودی و خروجی یک کلیپ را در جدول زمانی خود تغییر دهید. می توانید هنگام تنظیم ثابت فاصله زمانی بین آن نقاط ، چنین تنظیماتی را انجام دهید.

ابزار ویرایش اسلاید (Slide Edit)

ویرایش اسلاید کل کلیپ را روی دو کلیپ مجاور اسلاید می کند ، آن کلیپ های مجاور را کوتاه و طولانی می کند بدون تغییر طول کلیپ انتخاب شده یا نقاط داخل و خارج.با ویرایش اسلاید ، ضمن حفظ نقاط ویرایش کلیپ اصلی ، نقاط داخل و خارج کلیپ های مجاور تغییر می کند.

اگر می خواهید یک کلیپ زودرس یا دیرتر در یک جدول زمانی / توالی رخ دهد ، می توانید از ویرایش اسلاید استفاده کنید. همانطور که از نام آن مشخص است ، ویرایش اسلاید در واقع یک کلیپ را از جدول زمانی Premiere Pro شما بالا یا پایین می کند.اسلاید ویرایش ۳ کلیپ را بررسی می کند و کلیپ وسط را اسلاید می کند ، طول ۲ کلیپ دیگر تغییر می کند تا کلیپ اسلاید شود. مانند لغزش ، سایر کلیپ های دنباله را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

اسلاید ویرایش در پریمیر به شما امکان می دهد تا کلیپس را از جدول زمانی فیلم خود به بالا یا پایین بکشید ، و امکان تنظیم بسیار آسان آن را فراهم می کند.این ابزار تضمین می کند که مدت زمان کلیپ مورد نظر شما همیشه یکسان باشد ، در حالی که مدت زمان کلیپ های دیگر بر این اساس تنظیم می شود. بسته به تنظیمات ، مدت زمان یک کلیپ ممکن است افزایش یابد ، در حالی که دیگری کاهش می یابد.

بطورخلاصه

موضوع این مقاله معرفی ابزارهای پریمیر (ابزارهای تولبارز قسمت سوم) بود. Premiere یک ابزار ویرایش قدرتمند است که قادر به تولید ویدئویی با کیفیت پخش و کیفیت بالا است. این یک بسته بسیار محبوب در میان علاقه مندان به فیلم و حرفه ای است ، اگرچه بسته های دیگر معمولاً برای سطح بالای تولید تلویزیون ترجیح داده می شوند. در مقاله  بعدی به معرفی ابزارهای پریمیر (ابزارهای تولبالز قسمت چهارم) خواهیم پرداخت و اگر شما هم جزو علاقه مندان به یادگیری نرم افزارهای گرافیکی و ساخت انیمیشن مانند نرم افزار پریمیر هستید می توانید به دوره های آموزشی حضوری و یا غیر حضوری و پکیج های فوق العاده ای که توسط دپارتمان گرافیک پدیده تهیه و تدوین شده است استفاده کنید و در خانه لذت آموزش حضوری را احساس کنید.

معرفی ابزارهای پریمیر ابزارهای تولبارز قسمت سومآموزش نرم افزار پریمیر در اصفهانآموزش نرم افزار پریمیرنرم افزار پریمیر چیستآموزش موشن گرافیک در اصفهان
تمامی مطالب منتشر شده در دپارتمان تولید محتوای متنی پدیده نگارش شده و از کپی کاری به شدت اجتناب شده (6625681-0313)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید