ویرگول
ورودثبت نام
پریا خلج
پریا خلج
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

افزایش شگفت‌انگیز نرخ تبدیل با یک تغییر به ظاهر ساده!

خیلی وقت‌ها پیش میاد وقتی وارد فرآیند دیزاین می‌شیم، فکر می‌کنیم برای بهبودها لازمه خیلی خیلی عمیق و از صفر تا صد جرنی رو بهبود بدیم و ... تا بشه یه نتیجه مثبت دید؛

اما خب همیشه اینطور نیست و می‌شه کل کار رو به کارهای کوچیک‌تر تقسیم کرد و با قدم‌های کوچیک‌ و سریع‌ بهبودهایی رو ایجاد و در نهایت کل مسیر رو هم دوباره اندازه‌گیری کرد.


حالا بریم سراغ بررسی این موردی که من باهاش سر و کله زدم و نتیجه‌ش خودم رو شگفت‌زده کرد؛


مسئله در سازمان ( بهترینو ) از جایی شروع شد که قرار شد تعداد جذب و تبدیل کسب‌وکارها افزایش پیدا کنه؛

خب طبیعتا می‌دونیم که چنین فرآیندی خیلی قدم‌های مختلفی داره و به اصطلاح یک قیف ( فانل ) کامله،

ولی بخاطر شرایط، زمان کافی برای تحقیق و بهبود از صفر تا صد نبود و باید مسیر به قدم‌‌های کوچیک‌تر تقسیم می‌شد،

یکی از جاهایی که مد نظر بود، تاچ پوینت‌های اولیه تو محصول بود، برای جلب توجه و دعوت از کسب‌وکارها به ثبت‌نام؛


باز برای این کار هم ایده‌های مختلفی وجود داشت مثل: بنر استیکی بالای صفحات داشته باشیم، علامت اعلان رو روی دکمه نویگیشن ثبت کسب‌وکار بندازیم، بنر فعلی تو قسمت رنک‌پیج رو بهبود بدیم و.....


در نهایت تصمیم گرفتیم که برای شروع تست و بهبود با هزینه کمتر به سراغ بهبود بنر فعلی بریم.


حالا ببینیم بنرهای قبلی چه جوری بودن؟


خب چه جوری می‌شد بهبود داد این بنر رو؟ یکی از گزینه‌ها درست کردن رایتینگ بنر بود!

مشکلش کجا بود؟

یه مشکلش این بود که صاحب کسب‌وکار رو به صورت مستقیم مخاطب قرار نمی‌ده ( در بهترینو مخاطب‌ها هم امکان ثبت کسب‌وکار رو دارن ولی با بررسی دیتا فهمیدیم درصد خیلی کمی از افرادی که وارد این فانل می‌شن، از مشتریان هستند )

هایراکی اطلاعات برای نوشته‌ها رعایت نشده،

تکرار زیاد کلمه " ثبت " و کم کردن ارزش و اولویتش

عدم ارائه ارزش افزوده به صورت شفاف به صاحب کسب‌وکار

و کانترست نامتناسب بین رنگ متن، بنر و پترن‌ها که خب باعث خوانایی سخت‌تر و جلب توجه کمتر می‌شه

و...


حالا من چیکار کردم؟

من رفتم به سراغ بهبود دیزاین بنر با توجه به نکاتی که تو ذهنم بود و بنر رو به شکل زیر تغییر دادم:

بنر پایین لیست
بنر پایین لیست
بنر در اواسط لیست
بنر در اواسط لیست


بنر پایین صفحه رو با توجه به نکاتی که تو ذهنم بود عوض کردم و یه بچه بنر نازک هم به وسط لیست کسب‌وکارها اضافه کردم؛

و فکر می‌کنید چه تغییری تو این قدم از فانل ثبت کسب‌وکار اضافه شد؟

تاداااا؛

۴۰٪ افزایش کانورت در این قدم ایجاد شد!!!


خلاصه که بله؛

گاهی می‌شه با توجه به جزئیات و بهبود اونها نتایج جذابی رو دریافت کرد!








بهبود نرخ تبدیلطراحی تجربه کاربریux uiطراح محصولطراحی
طراح تجربه کاربر در باسلام
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید