شروع کار زبان برنامه نویسی پایتون شروع تبدیل شدن به یک کامپیوتر بلد حرفه ایی است.
اگر میخواهید شروعی دلچسب ، آسان و در عین حال پیچیده داشته باشید بهترین زبان از نوع دیدگاه بنده پایتون میباشد.
اگر میخواهید اطلاعات خوبی از این پایتون مار بزرگ برنامه نویسی بدانید با من همراه باشید:)
پایتون در اواخر سال 1980 (میلادی) در کشور هلند توسعه داده شد (توسط موسسه تحقیقات ریاضی و رایانه) مخترع این زبان خیدو فان روسوم بود.که هدف او از توسعه پایتون جانشینی زبان برنامه نویسی ABC بود،که قابلیت پردازش استثناها را داشته باشد. پیاده سازی این زبان از سال 1989 آغاز شد.خیدو فان روسوم طراح اصلی زبان python بود که به او لقب دیکتاتور خیر خواه جاویدان میدادند. او تا سال ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۸ پروژه پایتون را برعهده داشت، او از مسئولیت دیکتاتور خیر خواه جاویدان کنار کشید و رهبری پروژه ی پایتون را به یک انجمن راهبردی،پنج عضوی که خود نیز یکی از اعضای آن است دادهاست، درسال 2019 توسعه دهندگاه فعال هسته پایتون نیک کولان، برت کانون، بری وارساو، کارول ویلینگ و خیدو فان رو سوم به عنوان اعضای کلیدی انجمن انتخاب کردند ، از آن وقت خیدو فان روسوم از نامزدی برای انجمن صرف نظر کرده است.
فهرست برخی از تغییرات عمده پایتون ۳٫۰:
from – future – import print – function
1- ساده و در عین حال قدرتمند
2- کاربرد گسترده در هوش مصنوعی ، داده ، ابزار نویسی ، ویروس نویسی و...
3 - توسعه وب : Django
4 - وجود کتابخانه های باحال
5- کد نویسی تمیز
6- زبان پرطرفدار در عموم و مهندسان شبکه
7- بهترین زبان از نظر یادگیری برای افراد مبتدی
1- برخی اوقات نشناختن کتابخانه های تازه از طرف IDLE ها
2- دقت زیاد در نوشتن دستور بدون غلط = Print اشتباه بوده print درست میباشد
3- استفاده زیاد از حافظه
4- استفاده کم در موبایل
print = چاپ دستور و یا جلمه و یا کلمه (میتواند str ، int باشد)
a ، b ، c ، d ... = متغیر میباشد که میتوانیم بر آنها عدد و یا اسم تعریف کنیم
if = حکم میباشد ( به معنای اگر ) به جمله مقابل دقت کنید (اگر رضا آمد به او سلام نگویید) در این جلمه اگر یعنی if
for = حلقه تکرار ( تکرار کردن یک یا چند ) (str ، int )
input = گرفتن ورودی از کاربر مانند(لطفا نام خود را وارد نمایید: )
while = تا زمانی که شرط برقرار باشد بلوک کد را اجرا میکند
try = برای استثناها از آن استفاده میشود که اجازه میدهد بلوک کد همراه با آن با استفاده از except
یا finally
به کار گرفته شود.
raise = برای ایجاد استثناها از آن استفاده میشود
class = که یک بلوک کد را اجرا میکند و فضاهای محلی آن را به یک کلاس ملحق میکند، برای استفاده در برنامهنویسی شیء گرا
def = به عنوان تابع شگرد استفاده میشود
break = برای خروج سریع از نزدیک ترین حلقه تکرار میباشد
import = برای واردکردن کتابخانه ( ماژول ) استفاده میگردد
برای این زبان شیرین رابط های باحال زیادی نوشته شده است که به آنها میپردازیم
این واسط های گرافیکی جزو بهترین ها در این زمینه برای پایتون هستند.
نمونه کد تیکینتر
import tkinter as tk
fenster = tk.Tk()
fenster.geometry("200x100")
label = tk.Label(fenster, text="Hallo Welt!")
label.pack()
def befehl():
fenster.destroy()
button = tk.Button(fenster, text="OK", command=befehl)
button.pack()
به زودی راجع دستورات بیشتر پایتون و کار با آنها مقاله ایی انتشار خواهد یافت :)
نظرات شما دوستان برایم ارزشمند خواهند بود .