ویرگول
ورودثبت نام
نسرین
نسرین
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

ارزش ها

بنام خداوند مهربان و بخشنده

بنام او که قلب و قلم با او و در عشق او جان می گیرد

ارزش ها ، مسیر ما رو شکل میدن‌‌، تعیین کننده سرنوشت و مسیر آینده ماست

حتی تعیین می‌کنه که چه کسانی وارد زندگی خصوصی و ارتباط با ما بشوند یا نشوند .

به قول آقای رضایی «ارزش ها دارایی های معنوی هستن »

بر اساس این دارایی ، ما تصمیم میگیریم مسیر را چه چطور جلو برویم

گاهی وقتا این ارزش همون باورهای ناخودآگاه ما هم هستن ولی در هر صورت کار خودش رو می‌کنه چه ما آگاه باشیم چه نباشیم ، چه بهتر که آگاه بشیم

ارزش ها گاهی اکتسابی هستند گاهی فرد اون ها رو از جامعه گاهی هم از اطرافیان و نزدیکانش کسب می‌کنه و مسیرش رو شکل میده

صرف نظر از اینکه اکتسابی بودن ارزش ها ، درست هست یا نه ، مفید هست یا نه

حتی اگر ارزش های که ما از جامعه یا دیگران کسب میکنیم و در زندگی به کار میگیریم ، مسیر اختصاصی زندگی ما رو شکل میدن

ارزش های هر فرد با دیگری ، حتی با اعضای خانواده خودش متفاوته گرچه می‌تونه مشترکات هم داشته باشه


من هم به عنوان یک فردی که در این دنیا میون هفت هشت میلیارد جمعیت داره زندگی می‌کنه (آمار جدید جمعیت زمین رو بعد مرگ و میر کرونا ندارم ) ارزش های مختص خودم رو دارم

ارزش ها برام خیلی خصوصی هستند ، و اون ها رو با کمتر کسی در میان میزارم اما چکار کنم که در میدان یادگیری هستم و البته بد نیست کمی جهت سی سال گذشته رفتار کرد


یکی از مهمترین ارزش ها ، عمل گرا بودن هست ، یعنی اینکه دوست ندارم بهترین ، حتی حرفا مذهبی ترین چیزها رو فقط بشنوم یا به اصطلاح دهانم را پر کنم و فقط از اون ها حرف بزنم دوست دارم عمل کنم و به عمل خودم و دیگران اهمیت میدم

حتی دوست داشتن !

خدا می‌دونه این مورد چقد کشته داده‌?

این کلمه عشق و دوست داشتن رو دوست دارم خیلییییییی کم شنیده میشه اما تلاشمو میکنم که اطرافیان و نزدیکان بتونن لمسش کنن و درکش کن و باهاش ارتباط برقرار کنن

کلیت این موضوع عمل گرایی هست و گرنه آدم هارت و پورت زیاد می‌کنه

خودم هم حرف میزنم و چیزایی رو انجام نمیدم اما تلاشم همیشه بر این هست و مدام در این مورد در حال پوست اندازی هستم ، اینجور بیشتر لذت میبرم و اغنای بیشتر احساس میکنم

یکی دیگر ارزش ها ، صداقت‌ و‌ شفاف بودن هست صداقت رفتار صداقت عمل ، حتی صداقت و شفاف بودن در تنهایی و خلوت با تمام دنیا و نسبت به همه چیز و همه کس بالاخص با خودت


یکی دیگر ارزش ها ، مهم بودن باطن همه چیز هست از درس و مشق بگیر تا ازدواج و خانواده و زندگی راه رفتن و ....


کسب هر چیز از طریق حلالش .... شاید یک روز در مورد این بیشتر گفتم


و....فعلا تا اینجا ?

???????


ُسلام عزیزان ، من نسرینم به نویسندگی علاقه دارم و اینجا یک جا برای نوشتن تمرین هام هست برای همین گاهی وقتا ممکنه فکر کنید عجیب غریب نوشتم در حال تمرینم، ولی گاهی وقتا خودم میام از تجریباتم میگم?
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید