ویرگول
ورودثبت نام
پیام درویشی
پیام درویشی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

وزن دیجیتالی خود را افزایش دهید!

هشدار! این پست برای آن‌ها که اول راه دیجیتال مارکتینگ هستند کمی دردناک است.

مدت‌ها بود که به همه رزومه می‌فرستادم ولی هر شرکت و استارتاپی که میفرستادم رد میشدم! بعضیا همون اول رد میکردن بعضیا بعد از مصاحبه!!

یه جای کارم می‌لنگید! اونم چه لنگیدنی!! دیگه کم‌کم داشتم خسته و ناامید می‌شدم که بعد از مدتی فعالیت جسته گریخته، دیدم نه! اینجوری فایده نداره! باید آستین بالا بزنم و برم تو گود! باید می‌فهمیدم ایراد کار کجاست!؟

شروع کردم تو تک تک حوزه ها خودم رو محک زدم تا بالاخره به نتیجه مناسب رسیدم.

بله، نتیجه از اول هم مشخص بود، من از هر تخصصی به عمق نیم متر بلد بودم نه بیشتر!! تخصص‌هایی که شاید عمقشون به کیلومتر‌ها می‌رسید ولی من رو سطح مونده بودم.

واسه همین تصمیم گرفتم قبل از شروع هرکاری، همه مطالب و تخصص‌هارو (مثل بازاریابی محتوایی، ایمیل مارکتینگ، تگ منجر، آنالیتیکس و ...) حداقل تا سطح 40 50 درصد یاد بگیرم تا بتونم کمی عمیق‌تر بشم؛ بعد با توجه به علاقه‌مندی و دانشم، توی اون حوزه که دلم می‌خواد تا اعماقش سفر کنم.

شاید بگین این کار به چه دردی می‌خوره؟! خب از اول می‌رفتی سراغ تخصصی که دوست دارم!

جواب من به شما اینه: تا زمانی که از همشون سردرنیارین، نمی‌تونین بفهمین دقیقا چی رو دوست دارین! شاید باورتون نشه ولی تو مسیری که من تا اینجا اومدم، بارها و بارها علاقه‌مندیم عوض شد!

اینکار باعث میشه وزنمون تو اون حوزه زیاد بشه! یعنی چی؟؟! یعنی دیگه شما دنبال کار نمی‌گردین بلکه کار خودش میاد سراغتون! به همین راحتی.

شما مخالفین؟ پس پیشنهاد می‌کنم از آدم‌های سنگین وزن این حوزه پرس‌وجو کنین! خیلی سخت نیست.

الان که دارم این متن رو می‌نویسم، یعنی 20 آذر 1400 هنوز به عمق مناسب نرسیدم و وسط راه هستم و در مجموعه تیزلند در کنار آقای عادل طالبی مشغول کارآموزی هستم ولی از مسیری که اومدم کاملا راضی و خوشحالم.

البته اینم بگم که این مسیر، مسیر سختی بود و احتمالا سخت‌تر هم خواهد شد! ولی بهتون قول می‌دم لذت می‌برین.

دیجیتال مارکتینگبازاریابی محتواییعادل طالبیکارآموزی تیزلند
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید