پایتون دارای تعداد خیلی زیادی از کتابخانه های آماده شده میباشد که این کتابخانه های پایتونی به ما کمک میکند تا بسیارر ها را دی از کایگر خودمان انجام ندیم و آنها را به کتابخانه بسپاریم وتمرکز خود را روی برنامه ای که مینویسیم بگذاریم.
پایتون یک زبان برنامهنویسی همه منظوره،سطح بالا،شیءگرا و مفسر است. در ادامه 6 کتابخانه ی الزامی این زبان، همراه با توضیح مختصری در مورد هر کدام ارایه شده است.محبوبیت زیاد زبان برنامه نویسی پایتون انکارناپذیر است. زبان همه منظوره و سطح بالای پایتون خوانایی کد را افزایش می دهد و همین باعث شده است که از سمت توسعه دهندگان در سطح جهان ترجیح داده شود و به شکل گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه لیستی از 6 کتابخانه ی الزامی این زبان برای توسعه دهندگان آورده شده است.
opencv
OpenCV یا همان Open Computer Vision Library مجموعه ای از کتابخانههای برنامهنویسی پردازش تصویر و یادگیری ماشین است. این مجموعه بیشتر بر پردازش تصویر بی درنگ (به انگلیسی: Real Time) تمرکز دارد. در ابتدا توسط اینتل ساخته و پشتیبانی میشد و هم اکنون توسط Willow Garage و Itseez پشتیبانی میگردد. استفاده از آن با پروانه فری بیاسدی آزاد است. اوپن سی وی کتابخانهای چندسکویی است و توسط سیستم عامل های ویندوز، لینوکس، مک اواس، آی او اِس و اندروید پشتیبانی میشود. همچنین دارای رابط برنامه نویسی به زبان های سی، سی++، پایتون، جاوا و متلب میباشد.
wxPhython
wxPhython جعبه ابزار GUI (رابط گرافیکی کاربر) برای زبان برنامه نویسی پایتون است. این کتابخانه به برنامه نویس این اجازه را می دهد که برنامه هایی با واسط گرافیکی کاربر به شدت کاربردی و محکم، به آسانی ایجاد کند. این کتابخانه به عنوان ماژول اضافه شده برای پایتون پیاده سازی شده است که روند wxWidgets را که کتابخانه ی محبوب رابط گرافیکی کاربر به زبان C++ است، ادامه می دهد.
بیشتر بدانید: فریمورکهای برتر زبان پایتون
Requests
Requests کتابخانه ی HTTP مجاز Apache2 نوشته شده به زبان پایتون است. این کتابخانه Python HTTP/1.1 را بهبود بخشیده است و کار با سرور وب را یکپارچه می سازد. به این ترتیب که دیگر نیازی نیست که به صورت دستی رشته ی پرس و جو به URL ها اضافه کرد یا داده ی POST را کدگذاری نمود.
Pygame
Pygame مجموعه ای از ماژول های طراحی شده ی پایتون برای بازی است. این کتابخانه کاربردها و قابلیت های جدید را علاوه بر کتابخانه ی SDL اضافه کرد و این امکان را برای ایجاد بازی ها و برنامه های چند رسانه ای در زبان پایتون ایجاد کرد. Pygame قابل حمل و نقل و اجرا روی تقریباً تمام پلت فرم ها و سیستم عامل ها است.
TensorFlow
اگر شما در حال کار بر روی یک پروژه ی ماشین لرنینگ (یادگیری ماشین یا ماشین لرنینگ یعنی دادن قابلیت یادگیری به ماشین ها اعم از نرم افزارها یا خودروها) هستید، حتما اسم TensorFlow را شنیده اید.
یکی از بهترین کتابخانه های یادگیری ماشین در پایتون است (کتابخانه های زیادی برای ماشین لرنینگ در پایتون وجود دارند و برای همین است که انتخاب اول کسانی که می خواهند با ماشین لرنینگ کار کنند پایتون است) تنسور فلو (TensorFlow) توسط شرکت گوگل و Brain Team ساخته شده است و متن باز است (تنسور تقریبا در تمام اپلکیشن های یادگیری ماشین گوگل استفاده شده است).
تنسور فلو در کجا استفاده شده است؟
شما در حال استفاده از تنسور فلو بصورت روزانه هستید، البته غیر مستقیم، اپلیکیشن هایی نظیر GoogleVoice و GooglePhotos توسط این کتابخانه توسعه داده شده اند.
Scikit-learn
اسکیت لرن(Scikit-learn) یکی از کتابخانه های محبوب حوزه ماشین لرنینگ در پایتون است. این کتابخانه شامل ابزارهای ساده و کارآمد برای داده کاوی و تحلیل داده است از کاربردهای اسکیت لرن می توان به موارد زیر اشاره کنیم:
برای آموزش های بیشتر با ما همراه باشید.