ویرگول
ورودثبت نام
PEYMANx
PEYMANx
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

100 روز با Stack Overflow


همه ما برنامه نویسها با این سایت آشنایی داریم! دیگه روزی یکبار رو بهش سرمیزنیم

اما همیشه به عنوان یک بازدیدکننده و کمتر مشارکت داشتیم

حتما شما هم دقت کردید که: سوال ها ساده و صریح و پاسخها، فرمت شده، کوتاه و کارآمد هستند.

اما چطور سایتی ک توسط اعضاش مدیریت میشه انقد میتونه منظم و درست کارکنه؟ پاسخش در community سختگیره پشتشه...

ک اتفاقا از بین همون کاربرها انتخاب میشن

تجربیات شخصیم رو در این 100 روز باهاتون ب اشتراک میذارم

پاسخ ها نمیتونه:

1. شامل عبارات خوش آمدگویی، تعارفات و غیره باشه

مثل hello, welcome thanks

2. پاسخ نمیتونه خودش شامل سوال دیگری باشه

3. پاسخ نباید کد خالص باشه و لازمه کمی توضیحات هم ضمیمه بشه

4. پاسخ نمیتونه فقط توضیحات باشه و باید شامل پیاده سازی هم بشه

5. نمیتونه شامل تجربه باشه و کلا شخص رو دعوت ب راه حل دومی کنی و باید درمورد همون سوال باشه: به عبارتی پاک کردن صورت مساله

6. پاسخ های تک خطی حذف میشن، این شکل پاسخ ها باید کامنت بشن

به طور کلی SOF به سوال کننده بیش از پاسخ‌دهنده بها میده برخلاف سایر انجمن ها

مثلا تجربه ای ک من در انجمن Siemens داشتم، پاسخ دهنده با یک اکراهی خاصی و کاملا گنک جواب میده اما در طرح سوال باید کلی منبع و تصویر ضمیمه کرد.

سیاست های تشویقی Stack Overflow

Reputation : یا میزان شهرت (آبرو)

شما رفته رفته آبرو جمع میکنی و بابت هر تسکی مقداری rep دریافت میکنی

یه بار قرار بود از من مصاحبه بشه و اون شخص در SOF اکانت داشت، و به نظرم خیلی خفن اومد

برای همین تصمیم گرفتم حداقل یه مدال طلا داشته باشم و شرط یکی از اونها 100 روز فعالیت پیاپی در سایت بود

توی این صدروز تبدیل شده بودم به شکارچی سوال. توی رخت‌خواب، گوشی به دست، ب محض مواجهه با سوالی ک بلد بودم لپتاپ رو آتیش میکردم. یه جا تقلب کردم و 30 روز suspend شدم ک داستانش جالبه، 15 روزی هم درگیر کرونا بودم

آنچه بدست آوردم:

1. تسلط بیشتر به "زبان انگلیسی" برای جمله بندی و رسوندن منظور!!

2. وقتی شما راه حل های بقیه رو میبینی و متوجه میشی همیشه بهترین راه حل رو نرفتی: توی یک دقیقه ده ها پاسخ میرسه

3. کلی سوژه برای ضبط ویدیوهام پیدا کردم/ آخری همین ساخت cnc با ماوس بود ک ایده اولیه رو از SOF گرفتم

4. کلی دوست هندی نچسب (چقد بیگاری کشیدم تا تایید جواب رو بگیرم) و دوست ژاپنی دلچسب (با معرفت)

5. صبوری و اعصاب بیشتر در تهیه داکیومنت و پیدا کردن منابع

کلا استکبار جهانی!! یه چیز بُرد بُرد ساخته ک با مکانیزم های vote up و نشان(badge) هم شما رو ب چالش میکشه و هم یک رفرنس هست برای بقیه.

پیج من در استک:

https://stackoverflow.com/users/4541097/peyman-majidi


stackoverflowاستک اورفلوبرنامه نویسیبرنامه نویس
پیمان مجیدی معین • برنامه‌نویس حوزه‌ لجستیک و مدرس دانشگاه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید