ویرگول
ورودثبت نام
پیوند آزادی - Peyvand Azadi
پیوند آزادی - Peyvand Azadi
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

تجربه‌ی من از برگزاری وبینار

تجربه‌ی من از برگزاری وبینار
تجربه‌ی من از برگزاری وبینار


از تجربه برگزاری وبینار میخوام بهتون بگم شاید قبلا هم گفتم ولی این دفعه جزئی‌تر بهش نگاه کنیم. به وسط‌های اردیبهشت رسیدیم؛ که توی نیوزباکس، برای آگاهی بهتر مخاطب‌ها، به فکر برگزاری وبینار افتادیم.

دو مدل پرسونا ( مخاطب هدف) داشتیم؛ کارشناس روابط عمومی و دیجیتال مارکتینگ که به هیچ وجه نمی‌شد براشون یه وبینار برگزار کرد چون جنس مخاطب اینجا خیلی متفاوت بود.

اول برای دسته‌ی روابط عمومی برگزار کردیم و امیرحسین برگزار کننده وبینار مدیریت بحران روابط عمومی شد. رسیدیم به پرسونای مخاطب بعدی: دیجیتال مارکترها و خیلی برام سخت بود؛ اولین وبینار، اولین ارائه‌ و اولین بار که داشتم از ایسمینار استفاده می‌کردم.

کلی با خودم کلنجار رفتم و قبول کردم چون باعث میشد خیلی‌ها از همین طریق باهام آشنا بشن و اول یه سناریو نوشتم؛ من قصد داشتم کل وبینار رو با مثال‌هایی همراه کنم که واقعی باشن و ذهن کاربر رو حسابی درگیر کنن و کاربر هم خسته نشه( که این مورد به نظرم واقعا مهمه) بعد پاورپوینت رو درست کردم؛ ولی ۳ روز طول کشید؛ از بس کمال‌گرام و می‌خواستم همه‌چی منظم و خاص باشه.

و در نهایت به معرفی نیوزباکس پرداختم ولی زیاد از نیوزباکس نگفتم که حس تبلیغاتی نده. فقط اون پایین توی همه‌ی اسلایدها لوگو نیوزباکس رو گذاشته بودم، و خلاصه که پاورپوینت 0 تا 100 سوشال لیسنینگ رو آماده کردم.

قبل از وبینار، توی ایسمینار به عنوان یه استاد، برام پنل ایجاد کردند. یه قابلیت خوبی که ایسمینار داشت، این بود که قبل از وبینار می‌تونی وارد شی، محیط وبینار رو ببینی، با قسمت‌های مختلف کار کنی و این‌ها خیلی برام خوب بود و حسابی تونست از استرسم کم کنه.

هدف گذاری که انجام داده بودم این بود که؛ از وبینارم علاوه بر 300 تا رجیستر ایمیل حتما 30 تا لید میاد و باید بگم که 467 رجیستر داشتیم و 30 تا لید با کیفیت و این اتفاق خوبی بود.

وقتی از وسط‌های وبینار می‌دیدم؛ همه با من همراه هستن و واقعا بحث براشون جذابه، بیشتر بهم انرژی می‌داد. وبینار باید ۱.۵ ساعت می‌شد، که من یک ساعته کل مطالب رو گفتم که بقیه هم خسته نشدن و برای من مدیریت زمان مهم نبود؛ تنها دغدغه‌ام این بود که، وبینار بدون کم و کسر انجام بشه که خداروشکر بعد از استفاده از پلتفرم‌های برگزاری وبینار، هیچ‌‎وقت همچین دغدغه‌ای ندارین و استارت همکاری در وبینارهای بعدی و حتی مدرس شدن توی رهنما کالج هم از همان‌جا خورد و فهمیدم برگزاری وبینار چقدر می‌تونه آدم‌ها رو بزرگ و قوی نشون بده و علاوه‌بر اون خیلی بهم اعتماد به نفس داد که تونستم و به خوبی انجامش دادم.

پیشنهادم به کسب‌ و کار ها اینه که؛ حتما برگزاری#وبینار، آموزش به کاربران و مشتری‌های خودتون رو جدی بگیرید و حتما روش برنامه‌ریزی کنید. و شما دوستان حتی اگه با شرکتی کار نمی‌کنی، فریلنسر هستی و اسپانسر هم نداری برای خودت و برندسازی شخصی هم که شده روی وبینار و آموزش دادن تمرکز کن.

چرا استفاده نمیکنی؟ وقتی پلتفرم‌ برگزاری وبینار مثل ایسمینار هست؛ که خودتون روبه گوش بقیه برسونی و اینکه چقدر در کار، شغل و علایقی که داری، متخصص هستی رو با بقیه به اشتراک بگذاری.

جذابیتش هم اینه که هم برندسازی شخصی و هم تجربه برگزاری وبینار به راحتی میسر شده و فقط کافیه کلیک کنید و برین ببینین چقدر راحته برگزاری وبینار تازه فکر کنم مشاوره‌شون هم رایگانه.
http://esmn.ir/lnkd

این هم بگم برای من جالب بود؛ با چند کارشناس خبره که صحبت می‌کردم حتی این پلتفرم برگزاری وبینار رو نمی‌شناختن و این یعنی یک قدم از بقیه جلوتر هستی. به امید پیشرفت تک تک شما.

اگر هر سوالی هم بود من در خدمتم کامنت کنین?

وبینارایسمینارنیوزباکسسوشال لیسنینگپیوند آزادی
مدیر ارتباطات بازاریابی و مدیر دیجیتال مارکتینگ، حتما به لینکدین من سر بزنید کافیه اسمم رو سرچ کنی.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید