ویرگول
ورودثبت نام
پژمان نجف اوغلی
پژمان نجف اوغلی
خواندن ۲ دقیقه·۱ ماه پیش

11میلیون عکس در ربات چت تلگرام؟ واقعی یا کیکه؟

ربات چت ناشناس تلگرام دیجیاتو
ربات چت ناشناس تلگرام دیجیاتو

امروز صبح داشتم اخبار فناوری بررسی می کردم که دیدم یک نفر ربات های چت ناشناس تلگرام هک کرده بعد در یک حرکت سوپر منی امده 11 میلیون تصویر و 3 میلیون ویدیو حذف کرده و تعدادی از متخصصین هم در این مورد نظرات مختلفی دادند این نوشته نظر شخصی من در رد ادعای این متخصصی و سوپر من ها است.

سرور جای زباله نیست...
در این توییت ادعا شده که توسعه دهنده یا بهتر بگم مالک ربات 11 میلیون عکس و 3 میلیون ویدیو نگه داشته بعد این مهندس عزیز امده دسترسی پیدا کرده و داده هارو پاک کرده ولی اگه شما یه ضرب ساده انجام بدید و حساب کتاب کنید هیچ عقل سالمی نمیاد 11 میلیون تصویر عمدتا تکراری و بی ارزش روی سرور خود که 100 از نوع سرور خارجی گران قیمت است نگه داری کنه شاید قصد داشته باشه اطلاعات یه تعداد از افراد فلگ کنه و قصد سو استفاده داشته باشه ولی به هیچ عنوان به صرفه نیست برای این حجم از تصویر و ویدیو سرور تهیه کند پس به نظرم داده های اولیه در مورد حجم دیتا ذخیره شده اشتباه است.

تلگرام بزرگترین سرور رایگان دنیاست
اگه دوستان به اصطلاح متخصص اندکی با ربات های تلگرامی آشنایی داشته باشند با متوجه می شوند که 99 درصد ربات های تلگرام دیتاهارو روی خود تلگرام ذخیره می کنند مثلا اگه شما از یه ربات دانلود فیلم و سریال عنوان خاصی درخواست کنید ربات به سراغ سرور یا هاست خود برای ارسال فیلم به شما نمی رود بلکه به سراغ کانال خصوصی یا گروه یا پی وی یا محل ذخیره اول محتوا داخل خود تلگرام می رود وگرنه به صرفه نیست که این حجم از دیتا روی سرور های خارجی گران قیمت ذخیره کنید در حالی که این ربات ها درآمد چندان زیادی هم ندارند و کل درآمدشون از اسپانسری یک تعداد کانال تلگرام است

سخن آخر
اساسا به نظر من یا این ربات های چت ناشناس هک نشده اند و این ادعا کاملا اشتباه است یا اینکه هک شده اند و به سرور دسترسی پیدا نکرده اند هکر ها یا اینکه حداقل به 11 میلیون عکس و سه میلیون ویدیو روی سرور نبوده و لاگ این دیتا ها روی سرور بوده و تمامی تصاویر و ویدیو ها داخل اکانت شخصی خود مالک ربات که بعید میدونم بتوانند تلگرام هک کنند و به اکانت اصلی سازنده ربات دسترسی پیدا کنند. بهتر از دوستانی که اطلاعاتی در این مورد ندارند چنین ادعا هایی مطرح نکنند.

اینستاگرام من

تلگرام من

یویتیوب من

آپارات من






تلگرامربات تلگرامدیجیاتوربات چت ناشناسهک تلگرام
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید