Phantom j
Phantom j
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

چرا ریمیک رزیدنت اویل ۳ شکست خورد؟

در این مقاله قصد داریم به موضوعاتی بپردازیم که باعث شد ریمیک (Remake) رزیدنت اویل سه از اثری فوق‌العاده به یک ریمیک معمولی و نسبتا ضعیف تبدیل شود، در ادامه با ما همراه باشید.

با انتشار اخبار جذاب از نسخه‌ی جدید مجموعه رزیدنت اویل یعنی رزیدنت اویل ویلیج، فرصتی شد تا نگاهی داشته باشیم به آخرین نسخه‌ی منتشر شده از این مجموعه جذاب یعنی رزیدنت اویل سه ریمیک. برای فهمیدن موضوعاتی که باعث شکست رزیدنت اویل سه ریمیک شد باید یادی کنیم از نسخه‌ی اصلی اثر. بازی رزیدنت اویل سه نمسیس یکی از عنوان‌های جذاب دوره‌ی پلی استیشن یک بود. بازی رزیدنت اویل سه نمسیس در اول قرار بود فقط یک نسخه‌ی فرعی از عنوان رزیدنت اویل به نام رزیدنت اویل نمسیس باشد، اما کارگردان بازی هیدکی کامیا، با عملکرد‌ی عالی و تلاش روی پروژه‌ی رزیدنت اویل نمسیس، و البته خلق نمسیسی فوق‌العاده و تعقیب‌های وحشتناک آن، توانست اثری بسیار جذاب را خلق کند که مهر تایید آن برای عنوان سوم رزیدنت اویل و نسخه‌ای اصلی، از سوی مدیران کپکام زده شد.

کپکام در سال ۲۰۱۹ با انتشار ریمیک عنوان رزیدنت اویل دو، متوجه شد با ریمیک کردن نسخه‌های محبوب قدیمی می‌تواند دوباره به بازار برگردد. در سال ۲۰۲۰ کپکام سراغ ریمیک کردن نسخه‌‌ی سوم رفت. در زمان پروسه ساخت ریمیک رزیدنت اویل سه کپکام هم‌زمان بر روی چند پروژه بزرگ دیگر مانند: ریمیک رزیدنت اویل چهار یا رزیدنت اویل ویلیج بود. طرفداران نیز بسیار مشتاق بودند بازی هر‌ چه سریع‌تر منتشر شود و بدین منظور به سازندگان فشار زیادی وارد می‌کردند. کاملا مشخص است سازندگان بازی از حدی به بعد فقط سعی داشتند بازی را سریع و دقیقا در تاریخ مشخص شده عرضه کنند. افرادی که ریمیک رزیدنت اویل سه را تجربه کرده باشند، می‌توانند متوجه شوند که دو ساعت اول بازی با دقت بیشتر ساخته شده، و دوساعت پایانی بسیار سریع و با عجله ساخته شده است. این نقطه‌ای است که مدیران به سازندگان اعمال کرده‌اند که سر زمان مقرر بازی باید عرضه شود، و سازندگان بازی مجبور به حذف کردن قسمت‌های اصلی داستان و گیم‌پلی شدند، چون اگر قرار بود داستان و گیم‌پلی به‌طور کامل ساخته شود نیازمند زمان بیشتری بود. با توجه به زمان محدود سازندگان علتی شد تا پازل‌ها از بازی حذف شوند، ساخت و طراحی پازل در بازی‌های ویدیویی نکته‌ی مهمی است که زمان زیادی را لازم دارد. در نسخه‌ی اصلی ما قسمت‌هایی از بازی وارد برج ساعت یا پارک شهر راکون سیتی می‌شدیم که بسیار هیجان‌انگیز بودند. در نسخه‌ی ریمیک ما شاهد بودیم که این موارد به‌طور کامل حذف شده بودند، و علت این است که اگر مشغول ساخت این مناطق از بازی می‌شدند زمان تحویل طولانی‌تر می‌شد، اما شاید با خود بگویید چرا این مناطق را حذف کردند؟ در‌واقع اگر سراغ حذف قسمت‌های دیگر بازی می‌رفتند مثل: بیمارستان یا ایستگاه پلیس، به هسته‌ی اصلی داستان ضربه‌ی بد‌تر‌ی وارد می‌شد.

دوساعت اول رزیدنت اویل سه ریمیک کاملا عالی ساخته شده است، و حتی نمسیس حضور پر‌رنگ و جذابی در بازی دارد. دوساعت دوم و پایانی رزیدنت اویل سه به عنوان یک بازی رزیدنت اویل قابل قبول و جذاب است، اما علتی که موجب شد طرفداران و منتقدان از بازی ناراضی باشند، این بود که بازی به عنوان یک ریمیک و بازسازی و نسخه‌ای که قرار بود همان اثر اصلی با استانداردهای امروزی باشد، اما چنین نبود و تعغیرات بسیاری در گیم‌پلی، محیط‌ها و داستان ایجاد شده بود.

علتی دیگر که بر نظر منفی منتقدان و برخی طرفداران تاثیر گذار بود، عملکرد فوق‌العاده‌ی ریمیک قسمت دوم رزیدنت اویل دو بود. همگی انتضار داشتند سازندگان راه خود را پیدا کرده باشند و با بر‌طرف کردن مشکلات قبلی، اثری بی‌نقص تقدیم مخاطب‌ها کنند، که این چنین نشد!

این‌ها برخی از دلایل اصلی بودند که دست‌دردست هم دادند، و از تبدیل شدن ریمیک رزیدنت اویل سه به اثری ماندگار جلوگیری کردند. باید امیدوار باشیم کپکام در ریمیک رزیدنت اویل چهار این مشکلات را برطرف کند، و از ظرفیت بی‌نظیر رزیدنت اویل چهار به خوبی استفاده کند.

بنظر شما دیگر چه مشکلاتی وجود داشت که باعث جلوگیری از تبدیل شدن ریمیک رزیدنت اویل سه به اثری ماندگار شد؟ آیا بنظر شما ریمیک رزیدنت اویل سه بازی خوب و قابل قبولی بود؟ حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید