ویرگول
ورودثبت نام
دکتر طاعون
دکتر طاعون
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

یکی از مسئله هایی که نمیدونم بهش بخندم یا گریه کنم همین قانون جوانی جمعیته. گویا که مسئولین ما تو یک دنیای موازی زندگی میکنن یا از فرت ساده زیستی با بنز و بی ام وی نمیدونن چه خبره تو این مملکت.


من همیشه با خودم فکر میکنم که فرق ایران با کره شمالی چیه؟ فرق اینکه مجاهدین و کمونیست به قدرت نرسیدند ولی سیستم کنونی تو قدرته چیه؟

راستش رو بخواید هیچی‌!

کشور ما هم یه دیکتاتوری کمونیستیه فقط داس و چکش نداره. مالکیت خصوصی عملا هیچ معنی تو این کشور نداره و بخش خصوصی هم خدنگ و خدمتکار بخش دولتیه. خیلی سیستم عالیه. عین هزاره های قبل. یا یه مقام دولتی هستید و به قولی "یه آب باریکه هست". یا کارگرید و طبقه پایین.

هنوز بعد دهه ها داریم خوشحالی میکنیم که آخ جون مخابرات انحصار فیبر نوری رو بلاخره رضایت داد برداشت تا شرکت های خصوصی مثل شاتل بتونن نفس بکشن!

تو کره شمالی هم همه چیز دست دولته حتی کارگاه های خیاطی.

کلا بخش خصوصی و رقابت هیچ معنی نداره تو این کشور. یه مثال از بخش خصوصی بزنید که بدون وابستگی به دولت کار میکنه.

ابر آروان پست فطرت که از این ور داره اینترنت رو به روی مردم قطع میکنه از یه ور هم سرور میفروشه برای راه اندازی V2RAY. روبیکا جاسوس افزار تولید میکنه که حتی مایکت که ایرانی هست اونو مخرب شناسایی میکنه.

اسنپ و تپسی هر دو سرمایه های بزرگ دولتی پشتشون خوابیده و...


برگردیم به موضوع خودمون

فقط آقایون بلدن شعار بدن ما باید زمینه اشتغال جوانان رو فراهم کنیم!

آقا جان، دولت عزیز. من هیچ حمایتی از تو نمیخوام فقط سرت رو از باسن مردم بکش بیرون. من خودم سعی کردم کار پیدا کنم و اشتغال داشته باشم اما همیشه دولت سنگ انداخته جلوی پام.

با سربازی یه جوری گلوی جوون هارو فشار میدید که انگار مجرم گیر آوردید.

چرا باید من تو کشور خودم شهروند درجه ۲ باشم؟ چرا یه نفر که از مرز افغانسان قاچاقی وارد ایران میشه باید حق و حقوقش از من بیشتر باشه؟

بعدشم انتظار دارید که بچه بیاریم؟ برای شماها که برده مفت گیرتون بیاد و شیره ملت رو بکشید؟


الان دیگه آسون شده

منظور ما بطالت عمره. استاد درس هوش مصنوعی من فوق لیسانس داره (ارشد). دیگه باید خیلی سربازی لاکچری داشته باشه مگه نه؟

نه!

بهمون تعریف میکرد. میبردنشون یه انباری بهشون میگفتن پیچ و مهره هارو جدا کنن تا افسران خادم مملکت که خیلی به فکر مردم اند اونا رو بفروشن و پولشو برای کار های خیلی خیر و البته نه به جیب مبارک استفاده کنن!


فلاکت کنونی

اینکه از زمان رضا ماکسیم تا حتی همین الان، ارتش بزرگترین خائن به ملت بوده شکی در اون نیست ولی خب جواب خیانت خیانته دوست عزیز!

همه بانک ها رو تهدید کردید که به مشمولین وام ندن، شرکت ها استخدام نکنن ، اداره های دولتی استخدام نکنن ! ولی موقعی که جنگ بشه همه جوون های بیگناه مردم رو مثل یه سپر گوشت میخواید بریزید تو میدون جنگ‌؟!

نه عزیز دل‌! مطمئن باش اگر جنگی صورت بگیره به نفع دشمن میجنگم. تا بلکه پوزه شما برده دار های فئودال رو به زمین بمالم.


یک خواهش

خواهش میکنم از دولت و مسئولین. یک سال هیچ کاری نکنن. فقط همینجوری بشینن حقوق بگیرن. بزارن مردم به زندگیشون برسن.

اگر میخواید زمینه اشتغال فراهم شه. اولا هیچ کاری نکنید که هر سری گند زدید!

تنظیم بازار قبل شب عیدتون قیمت هارو ۱۰ برابر میبره بالا ،‌ یارانه رو در حد یه وعده صبحونه بالا بردید خرج زندگی رو هزاران برابر بیشتر کردید. ته تهش ۲۰۰ تومن یارانه میدید. روغن رو کردید ۱۵۰ هزار تومن.

دوما یا ارتش رو منحل کنید که کسب و کار از اسارت این آدما در بیان و یا قوانین مزخرفتون رو بردارید.



اجتماعیقانونجوانیجوانانمشکلات جوانان
از مشکلات و دغدغه مرد ها و جامعه می نویسم. گاها هم کامپیوتر. فقط اینجام تا شاید کسی گوش شنوا داشته باشه.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید