ویرگول
ورودثبت نام
دکتر طاعون
دکتر طاعون
خواندن ۴ دقیقه·۴ ماه پیش

ملت بی رحمی هستیم و منتظر منجی

سلام. دکتر طاعون هستم.

ملت ما حکایت عجیبی دارند. در حرف، آموزه های زرتشت و اسلامی رو میکنند تو حلقشون، که ای وای عمل صالح، کردار نیک پندار نیک اما در عمل شیطان درس میدند و از پلید ترین ها هستند.

دو تا از تجربیات شخصی خودم در برخورد با این ملت شریف رو عرض میکنم و در ادامه مواردی که همه شاهد بوده اید.

همین ملت همیشه خودشون رو قربانی و بی گناه میدونند که گویا از آسمان براشون عذاب الهی نازل شده!




۲ ۳ روز پیش رفته بودم یک ترانس رو بدم سیم پیچی کنند. نیم سوز شده بود. یک ترانس سنگین.

از شانس بد من هم ، پلاستیکی که ترانس توش بود از شدت سنگینی پاره شد.

بعد اینکه سیم پیچی کردند، رفتم دو تا پلاستیک بگیرم که هم پاره نشه هم ترانس رو راحت تر جابجا کنم. همه مغازه ها هم سوپر مارکت بودند.

۵ تا مغازه سر راهم بود اما حتی یکیشون حاضر نشد ۲ تا پلاستیک به من بده. حتی با اینکه حاضر بودم پولش رو بدم. چقدر با بدبختی، این ترانس رو جابجا کردم و رسیدم خونه.



زمستان سال پیش بود. رفته بودم ترمینال جنوب (تهران) و دیگه انقدر پول تاکسی و اتوبوس داده بودم که پول نقد نداشتم.

رفتم از مغازه ها خواستم که کارت بکشند و نقد بدند اما از اون همه مغازه حتی یکیش هم قبول نکرد، حتی بشرط اینکه چیزی بخرم هم قبول نکردند. حتی فحش و ناسزا هم شنیدم.

آخر سر میدونید کی به دادم رسید؟‌

یک پیرمرد میانسال که کارت به کارت کردم باهاش و بهم پول نقد داد. بخاطر ۲۰ هزار تومن ، وسط زمستان ۲ ساعت معطل شدم.



این چیز هارو شما هم برخورد کردید باهاش. ملت ما بی رحم ترین ملت دنیان که حاضر نیستند به همنوع خودشون حتی در ازای دریافت پول ، کمکی بکنند.

این شازده ها باید بشینند و اربده بکشند و پارس کنند ، و یکی هم حی و حاضر نوکری این اعلیحضرتان رو بکنه!


من مورد کوچیکه بودم در این مثال ها. موارد بزرگی مثل احتکار دارو هم هست که خودتون خوب در جریانید!

مواردی مثل وام های بلللللنننند مدت کارمندان بانک به خودشون. همون کارمندانی که بخاطر یک وام ساده پدر مردم رو درمیارند اما برای خودشون خوش خدمت هستند!


آیا جمهوری اسلامی جلوی پلاستیک دادن اون شخص رو گرفته بود؟‌

آیا شرایط اقتصادی و تحریم نمیزاشت، اون فروشنده ها ۲۰ هزار تومن رو کارت نکشند؟‌

مالیات اون تراکنش رو هم میشد با خرید یک کالایی جبران کرد.


این ها همشون بهانه اند!

ملتی غرق در فساد اخلاقی هستیم. ملتی بی رحم و شیطان صفت



اما همگی (به غیر از من)‌ ویژگی مشترکی داریم!


در زبان انگلیسی یک اصطلاح داریم بهش میگند victim card. کارتِ قربانی!

یعنی کسی که مظلوم نمایی میکنه تا ترحم جلب کنه در حالیکه خودش مقصر بسیاری از اتفاقات هست.


ملت ایران هم ، ملت مظلوم و بی گناهی بودند که یهو سیاستمداران با دندان های تیز و چشم های قرمز از جهنم به زمین نازل شدند و زندگی این گل ها رو پر پر کردند!


واقعا انتظار دارید این اراجیف رو باور کنیم؟

حقیقت این هست که ملت ایران از ابتدای خلقت از فضیلت های اخلاقی بی بهره بودند.


اگر حکومت رضاشاه (پهلوی اول)‌، تا حدودی نتیجه داد و پیشرفت حاصل شد به این دلیل بود که اون با مشت آهنین در مقابل مردم ایستاد!

مثل یک گوسفند با مردم رفتار کرد... از کجا معلوم شاید لیاقت ملت ما همین باشد!



حالا هم که در گوهی که بالا آورده اند غرق میشوند، عده ای منتظر ظهور یک سوپرمن عرب از ته چاه و عده ای منتظر رفتن "این ها" هستند.

گویا که اگر "این ها" و "آنها" بروند، ذره ای از اراذل منشی ، شرارت و سو استفاده گری شان کم خواهد شد!

نه خیر!



نباید به این ملت رحم کرد!

دیگه خبر اختلاس کردن ها منو ناراحت نمیکنه. دیگه خبر کوروش کمپانی منو ناراحت نمیکنه!

حماقت شما و زرنگی اونهاست که باعث شده انقدر پول به جیب بزنند! شما هم در هر معامله ای سر یکدیگر رو کلاه میزارید!


نوش جانشان!

حداقل از این قلعه حیوانات، حداقل از این باغ وحش در رفتند!



استعمار آفریقا رو فقیر نکرد. مردم چپاول گر خودشون ، خودشون رو بدبخت کردند. ایران هم مصداق بارز همین موضوع هست.



اما خب. یک کوروشی ۲۵۰۰ سال پیش بود. و انگار تمامی اقوام دنیا وحشی و عقب مانده بودند و ما خوب بودیم!

انگار که مثلا باروت و پول کاغذی و خود کاغذ، ابداع تمدن کهن و قدرتمند چین نبوده!

یا اینکه امپراطوری روم ، اولین سیستم لوله کشی آب دنیا رو ابداع نکرده بود! یا شهر هایی که بدون برج و بارو و دروازه اداره می شدند!

یا شاهکار هنری ( و قتلگاه) معروف کلوسئوم رو نساخته بودند!


همه خر بودند ما آدم بودیم!

کی میخوایم به انسان بودن روی بیاریم خدا می داند!



ملتایرانایرانیفرهنگکشور
از مشکلات و دغدغه مرد ها و جامعه می نویسم. گاها هم کامپیوتر. فقط اینجام تا شاید کسی گوش شنوا داشته باشه.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید