ویرگول
ورودثبت نام
دکتر طاعون
دکتر طاعون
خواندن ۴ دقیقه·۹ ماه پیش

چرا ایران درست نمیشه؟

مردم ما با هر طرزی فکری که باشند یه نقطه نظر مشترک مخفی دارند که همین باعث میشه عقب افتاده بشیم و ایران درست نشه.


  • یکی میگه زمان اعلیحضرت گل و بلبل بود یهو خود به خود جمهوری اسلامی اومد.
  • یکی میگه تقصیر پولدار ها و نظام سرمایه داری هست و باید سمت داس و چکش بریم.
  • یکی میگه تقصیر آمریکا و یهودی هاست. تقصیر ایلومیناتی هست.


در هر مدل طرز فکری ، ملت ایران ملتی مظلوم و بی دفاع اند که به یکباره یک اتفاق ناگهانی افتاده و همه به عذاب افتادند!

همه این طرز فکر ها میگند که یه عامل خارجی مصبب بدبختی های ماست.


نه جون دل. دنیا اینطوری کار نمیکنه.



مصبب بدبختی ما کسی هست که تو آینه هر روز می بینیمش.


خیلی ساده و بدون ادبیات خاصی دارم میگم. در وجود ملت ایران کوچک ترین نشانه ای از انسانیت یا شرافت وجود نداره. (حاشا از مخاطبان و عده کوچکی از مردم).


بخاطر همین هست که بدبختیم.


اگر زرتشت یا محمد یا هر پیامبر دیگه ای که ملت ایران بهش اعتقاد دارند زنده می بود، با دیدن مردم ما خودکشی میکرد! میگفت این چه اشتباهی بود کردم که دین آوردم برای این ملت عقب افتاده نا متمدن!



اما به چه حقی و به چه دلیلی انقدر تند ملت خودمون رو می توپم؟


مغز آدم هوشمنده و الگو ها رو خوب تشخیص میده.


  • چند بار شده که یک کارمند بانک یا یک اداره دولتی به هیچ دلیلی تو رو علاف کرده و کار برات نکرده؟
  • چند بار دیدی که جلوی شیشه باجه هاشون ماده قانونی توهین به مامور دولت رو زدند؟
  • چند بار دیدی که یک عده فامیل هم تو یه اداره دارن کار میکنند؟


چند بار شده که موقع خرید یا معامله یا حتی کوچکترین کار های روزمره زندگیت شش دانگ حواست رو جمع کردی تا سرت کلاه نره؟!


دقیقا علت همین هست!

مسئولین و سیاست مداران از آسمون نازل نشدند. اون ها هم بدنه این جامعه بودند که به طبقات بالای جامعه رسیدند.


وقتی که ملت ایران انقدر سودجو و پست اند که به محض نشستن پشت میز یک اداره، دور بر میدارند و فکر میکنند دنیا مالشون هست و ملت رو اذیت میکنند.

حتی اساتید و معلم هاشون مدرسه و دانشگاه رو محیط علم آموزی رو به میدان قدرت نمایی و قلدری تبدیل میکنند.

وقتی که با کوچکترین فرصتی، فک و فامیل های خودشون رو میارن روی کار.


وقتی که همیشه سعی میکنند سر همدیگه کلاه بزارند و همدیگه رو تیغ بزنند. این مملکت درست میشه؟ از نانواش تا کارگرش تا کارمندش تا سیاست مدارش ، همه همینطوری اند!


کوچکترین انتقادی هم که میشه ، یکی قرآن و تسبیه در میاره اون یکی هم از کردار نیک و اهورامزدا میگه.


جمع کنید شرور هاتون رو! (منظورم دین نیست. قایم شدن پشت دین و ننه من غریبم بازی کردنه)



تا وقتی که مردم ما به این نتیجه نرسند که انسان های پستی شدند و نیاز به اصلاح دارند و این ذهنیت قربانی بودن وجود داشته باشه، هیچ وقت ایران درست نخواهد شد!


این ویدیو خیلی جالب بود:

Russian lady tells everything like there's no tomorrow (youtube.com)


این زن رو که می بینید. یک خانم مسن ۸۳ ساله در روسیه هست و در مورد شرایط کنونی و جنگ روسیه و ... صحبت میکنه.

خیلی جالبه که میگه مردم ما بشدت احمق و شبیه برده ها هستند!




این همون عقل و خردی هست که لازمه یک نفر داشته باشه.

ملت ایران قربانی نیستند! ملت ایران دشمن خودشون اند!



خداروشکر که نیازی نبود ۸۰ سالم بشه تا به این نتیجه برسم.


چرا ملت ما دوست ندارند درست زندگی کنند؟‌ چرا همیشه سعی در آسیب زدن به هم دارند و قانون گریزی حالتی مثل ژست اجتماعی داره! انگار که هر چقدر سر مردم کلاه بزاری و تیغشون بزنی و آسیبی بهشون بزنی، در جامعه مقبولیتت بیشتر میشه.


اسم بچه زرنگ میزارن روت!



علت اینکه دوست دارم از ایران مهاجرت کنم و این که هیچ ، تابعیت خودم رو باطل کنم و جزو ملت یک کشور دیگه ای بشم همینه!

خون نجس این مرز و بوم تو رگ های من نبوده که من هم مثل اونها نشدم! اما زندگی هر لحظه داره به من پشت پا میزنه.


حتی یک خرید ساده سوپر مارکت رو راحت نمیتونم انجام بدم همیشه باید حواسم باشه که فروشنده تیغم نزنه. که دو بار اتفاق افتاده.


هیچ کس به صداقت و شرافت و انسانیت اهمیتی نمیده. و منم خسته شدم!‌ میخوام راه خودم رو جدا کنم از گرگ صفت ها !


یادتون باشه که فکر من این نیست که تو خارج همه فرشته اند و هیچکس همچین خصلت هایی نداره. اما حداقل اینطوری بودن تو جوامع اونا ارزش حساب نمیشه و برعکس منفوره.



ایران هیچ وقت درست نمیشه چون ملتی داره که از نطفه خراب اند. و هیچوقت هم درست نخواهد شد


بازهم میگم حاشا از مخاطبین و اون ته مانده افرادی که هنوز آلوده نشدند.


ایرانکشورایرانیملتمردم
از مشکلات و دغدغه مرد ها و جامعه می نویسم. گاها هم کامپیوتر. فقط اینجام تا شاید کسی گوش شنوا داشته باشه.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید