ویرگول
ورودثبت نام
مجتبی پورعابد
مجتبی پورعابد
خواندن ۲ دقیقه·۸ ماه پیش

تئوری انتخاب های ما

سلام

اغلب ما در مقصر کردن دیگران در زندگی مهارت خاصی داریم ! از گنجشگان روی درخت تا گالیله که زمین را گرد فرض کرد را عالی مقصر می کنیم

و در آخر به سختی قبول می کنیم که خود ما هم در مشکلات نقشی داشتیم

و برای مقصر دانستن خود دنبال یه واژه با کلاس می گردیم .. یه چیزی مثل من نبودم، دستم بود ،تقصیر آستینم بود..

اگر بخوام علمی بحث کنم که نه سیخ بسوزه نه کباب و نه به خودمان بربخوره نه به دیگران و درعین حال هم باکلاس خودمون را مقصر کنیم

اون در یه جمله خلاصه میشه .. تئوری انتخاب های ما


ولیام گلسر به خوبی این بحث را شرح داده ولی به خیالش نمی گنجید که ما ایرانی ها نتنها کم کتاب می خونیم ! اگر هم بخونیم در دیگران جستجو اش می کنیم

یعنی بعد از مطالعه 4 صفحه اول وقتی میریم نانوایی ! سریع می گیم این انتخاب کرده که نانوا باشه ! منم انتخاب می کنم که نگذارم کسی بدون صف نان بگیره..

بعد هم با اعصاب خط خطی میایم خونه و میگیم این بحث ها مال توی کتاب هاست.! توی جهان سوم جای این بحث ها نیست! ملت تا زور نباشه درست نمیشن.

اگر تا اینجای بحث را موافقی .و به دلت نشست کمی صبر کن یه دعوت برات دارم

اینکه واقعا این بحث ها دقیقا کجای زندگی به کار ما میاد خیلی برای همه مهمه !

بچه کوچیک من یه تفنگ آپاش داره و نمی دونست که توی هواپیما نباید اون را دربیاره و بره توی اتاق خلبان باهاش ..

ول کن بذار بقیه اش را نگم

این به همان اندازه خنده داره که من خیلی از دانسته هام را میخوام برای همسرم ،همسایه ام ،واطرافیانم اجرا کنم ..


ما در یک محفل دانایی دیگه می خوایم بحث کنیم که دانایی های من کجا کاربرد داره و انتخاب ها و ایده دادن های من کجا راه گشا است .

دایره کنترل هر کسی دقیقا کجاست و کی میتونه روی اون با دانسته هاش تاثیر بگذاره.

و زمانی که از این کار بدیهی کوتاهی می کنه چه تاثیراتی روی خودش و جامعه می گذاره .

مهمان ما باشید در یک دورهمی آموزشی دیگر از مجموعه آموزشی بهتر امروز

این بار دانسته و مطالعات و تجربیات مون را در زمینه حقوق شهروندی و انتخاب های صحیح در دایره کنترل بررسی خواهیم کرد

https://eseminar.tv/wb133616


مدرس این وبینار مجتبی پورعابد است

نویسنده ، محقق ، و مدرس

دانش آموخته دانشگاه تهران

کارشناس ارشد مدیریت

مشاور و کارشناس سازمان ها

با مجتبی پورعابد بایشتر آشنا شوید

مدیر مجموعه آموزشی بهتر از امروز

https://zil.ink/porabed.ir

با مجموعه بهتر از امروز بیشتر آشنا شوید :

https://zil.ink/behtar_az_emroz


ثبت نام کنید :https://eseminar.tv/wb133616

حقوق شهروندیتئوری انتخابمجتبی پورعابدویلیام گلسرانتخابات
مدیر و مدرس مجموعه آموزشی بهتر از امروز
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید