ویرگول
ورودثبت نام
milad asckary
milad asckary
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

مقاله شماره (18): شبک برانداز «من و تو» و اسپانسرهای یهودی- بهائی


پروژه جریان شناسی بهائیت و صهیونیسم

چگونگی تأسیس شبکه «من و تو»

«کیوان عباسی» مدیر بهائی شبکه ماهواره‌ای «من و تو» طی جلسه‌ای در سال 89 تلاش می‌کند تا توجه مخاطبان خود را برای تبدیل شبکه اینترنتی «ببین تی وی» به یک شبکه ماهواره‌ای سیاسی-فرهنگی، جلب نماید. او در آن جلسه برای اقناع مخاطبین خود گفت: «شبکه بی بی سی، شبکه دوران بحران است؛ شبکه‌ای که مخاطبان آن در زمان‌های عادی و وضعیت سفید، به حداقل می‌رسد. اگر حمایتی که از این شبکه می‌شود، از من و دوستانم می‌شد، شبکه‌ای راه اندازی می‌کردم که با برنامه‌های فرهنگی و جذاب در زمان‌های عادی، جوانان و مخاطبان را به خود جذب نماید تا در زمان بحران و وضعیت قرمز اثر گذاری خود را داشته باشند. برنامه‌های فرهنگی برای روزهای عادی و برنامه‌های سیاسی برای تخریب در زمان بحران».

صحبت‌های جذاب کیوان مخاطبان و اسپانسرهای او را ترغیب نمود تا حکومت انگلستان را برای راه اندازی شبکه ماهواره‌ای مجاب نمایند. از این به بعد است که سیل پول‌ها به سوی کیوان عباسی سرازیر می‌شود. تا جایی که برای حضور یک آوازه خانه قبل انقلاب در برنامه «آکادمی گوگوش» یک میلیون دلار پرداخت می‌نماید.

در واقع کیوان عباسی به دلیل تعلق خاطرش به جامعه بهائی و تعلق همسرش به جامعه یهودی1، توانست کانال ارتباطی خوبی با اعضای متنفذ این دو جامعه ثروتمند بزند و شبکه خود را تأسیس نماید. به عبارت دیگر کیوان عباسی از طریق ارتباط با یکی از اقوام یهودی همسرش با نام «رهام هارونی»، پسر عموی پدرش و کارمند سابق صدای آمریکا یعنی «بهروز عباسی» و همچنین «حسن اعتمادی»2، توانست ترکیبی از پول‌های بهائی- یهودی را جمع نماید و کار خود را پیش ببرد.

اما طبق گزارش «سازمان خبرنگاران بدون مرز»3 در آگوست 2017م، این شرکت توسط سرمایه گذاران خصوصی تجاری در لندن اداره می‌شود. اما کاملاً مشخص است که این تاجران حلقه وصل میان کیوان و شبکه اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل هستند.

به عبارت دیگر بعد از موفقیت شبکه «من و تو» در جلب مخاطب، نظر سرمایه گذاران دولتی و خصوصی به این شبکه جلب شد. کیوان هم پیشنهاد‌های دولتی را رد نمود و در مقابل پیشنهاد 50 میلیون دلاری «رابرت موقر بالیوزی» را پذیرفت. اما رابرت بالیوزی کیست؟

رابرت پسر «حسن موقر بالیوزی» است. او نیز پسر «علی محمد خان موقرالدوله» از اعضای خاندان افنان[نواده علی محمد باب]بود. بخش از خاندان زرسالار و ذی نفوذ بهائی در ایران و لندن. حسن موقر بالیوزی بنیانگذار، مدیر و اولین گوینده شبکه بی بی سی فارسی بود. او همچنین بین سال های 1960-1937م ریاست محفل بهائیان انگلستان را بر عهده داشت. بعد از مرگ شوقی افندی نیز او یکی از اعضای حلقه رهبری فرقه بهائی موسوم به «ایادی امرالله» می‌شود.

جالب است بدانید که استاد «عبدالله شهبازی»، اجداد حسن بالیوزی را از عوامل انگلستان در ایران و هند می‌داند که نقش بزرگی در تجارت تریاک به چین و معتاد کردن مردمش در قرن 19م داشت.

اما جدای از پیشنه رابرت، خود او متولد لندن و یکی از تاجران معروف در حوزه ساخت و ساز بوده و مالک شرکت «Yorkter Limited» است. «رابرت بالیوزی» بعد از مرگ پدر به یکی از رهبران ارشد جامعه بهائی انگلستان تبدیل شد که دارای روابط گسترده و نزدیکی با دولت و خانواده سلطنتی است. بنابراین بهائیت که به معنی واقعی کلمه یعنی جاسوسی برای اسرائیل و پیوند با خانواده سلطنتی یعنی پیوند با «MI6» است، جای تردید نمی‌گذارد که شبکه «من و تو» معجونی از سازمان‌های امنیتی - جاسوسی انگلیس، اسرائیل و آمریکا علیه جمهوری اسلامی می‌باشد.4

پیوند شبکه «من و تو» با رژیم صهیونیستی

از زمان تأسیس شبکه من و تو در 2010م منابع مالی آن نامشخص بود ولی همانطور که بیان شد تشخیص منابع مالی این شرکت کار سختی نیست. به طور مثال کافی است شما به روند ساخت برنامه‌های این شبکه توجه نمایید. برنامه‌هایی مخصوص دفاع سیاسی از اسرائیل، تبلیغ فرهنگی و نظامی این رژیم، حمایت از خاندان پهلوی و استفاده از منابع و امکانات دولتی کشور انگلیس و...

بخشی از رابطه این شبکه با رژیم صهیونیستی جدای از قسمت گردانندگان بهائیان آن، از زمانی است که سازندگان مستند «انقلاب 57» شبکه من و تو با روزنامه اسرائیلی هاآرتض مصاحبه می‌کنند. این روزنامه در مقاله خود درباره این شبکه بهائی می‌نویسد: «به نظر می‌آید این تلویزیون می‌تواند سفیر صلح مردم ایران، با مردم اسرائیل باشد. تحقق این امر به همکاری رسانه‌های اسرائیل با «من و تو» بستگی دارد و البته نباید کارشکنی‌های جمهوری اسلامی را نیز نادیده گرفت.»

درست یک هفته بعد از این مصاحبه دولت انگلیس تصمیم گرفت ساختمان «ویمبلدون» واقعه در لندن را در اختیار این شبکه قرار دهد. جالب است بدانید که این ساختمان متعلق به شبکه پنج انگلیس بوده و بخشی از آن هم به نیروی پلیس تعلق داشت.

مدتی بعد خبر گذاری «walla» از همکاری رسمی شبکه ده اسرائیل با «من و تو» به دلیل تحولات منطقه خبر داد و نوشت: «این همکاری بین کانال ده اسرائیل و شبکه «من و تو» در تولید برنامه‌ای که همزمان در هر دو شبکه پخش می‌شود، صورت می‌گیرد».

کیوان عباسی نیز درباره همکاری این دو شبکه گفت: «بر این باور هستم که مردم اسرائیل، بهترین مردم جهان هستند و همین واقعیت مرا واداشت تا در یک تولید مشترک با کانال ده به توافق برسم».5

پی‌نوشت:

1 – مرجان اسکندری فرزند فرهاد اسکندری، یهودی ایرانی ساکن اسرائیل.

2- پدر «رها اعتمادی» رفیق شفیق کیوان و پسر دایی همسر رضا پهلوی

3- Reporters Without Borders: یک سازمان غیرانتفاعی بین‌المللی با هدف دفاع از آزادی مطبوعات و حمایت از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران است.

4- مشرق نیوز، سیاست، گزارش، قلک پول شبکه من و تو کیست؟ انتقام جریان بهائیت از جمهوری اسلامی با «من و تو»، کد خبر: 826813، www.mashreghnews.ir

5- بولتن نیوز، سیاست، از قدردانی تل اویو تا انتقال شبکه من وتو به یک ساختمان دولتی در لندن، کد خبر: 226912، www.bultannews.com

من و توشبکه ماهواره‌ایبهائیتکیوان عباسیرژیم صهیونیستی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید