ویرگول
ورودثبت نام
پویا عابدپور
پویا عابدپور
خواندن ۳ دقیقه·۴ ماه پیش

هفته نامه اپیزود #2 (نیروی جاذبه)

در سده ۱۷ میلادی آیزاک نیوتون قانونی به نام قانون جاذبه رو کشف کرد که در این قسمت از هفته نامه میخوام درباره این قانون حرف بزنیم البته نه از منظر فیزیکیش بلکه اون بخشیش که تو زندگی واقعی کاربرد داره.

فرض کنید سوار بر دوچرخه در حال پدال زدن هستید و می رسید به یه تپه خیلی خیلی پر شیب. اصلی ترین مشکل شما برای بالا رفتن چیه؟

توان دوچرخه؟ توان خودتون؟ سنگ ریزه های کوه؟

به نظر اصلی ترین مشکل و مانع برای رسیدن به بالای کوه دقیقا همین نیروی جاذبس.

چند بار در حال بالا رفتن از پله ها به حذف کردن نیروی جاذبه فکر کردیم؟ چند بار؟
احتمالا جوابتون صفر هستش.

ولی بیاید سناریو رو عوض کنیم.

من به مصاحبه دعوت شدم و قبل از مصاحبه حسابی استرس دارم

مدام میگم که نکنه فلان سوال رو بپرسن و نتونم جواب بدم؟! نکنه به دکمه لباسم خیره بشن و کلی فکر دیگه.

یجورایی میخوام تمام رفتار مصاحبه کننده رو از قبل پیش بینی کنم.

ولی یه لحظه صبر کن

الان این استرس و بحران با نیروی جاذبه چه تفاوتی داره؟

مگه من میتونم جاذبه رو تغییر بدم ؟فکر مصاحبه کننده یا تورم رو چطور؟

چرا ذهن و انرژی و حال خودمو رو برای چیزایی که در کنترل ما نیست حروم میکنم؟

مثل همون تپه (من فقط می تونم ) باید روی پدال زدن، آماده ترین حالت برای مصاحبه یا هر چیزی که در دایره کنترل ما هست زمان بزارم وگرنه که این سرمایه رو حروم کردم

❤️علاقمندی ها❤️

-📕کتاب: استیو جابز شدن.

این کتاب برعکس کتاب قبلی بیشتر به زندگی شخصی استیو جابز پرداخته. توی این کتاب می بینیم که استیو همه زندگیش این مدیر عامل موفقی که الان هست نبوده و اگر در متن کتاب غرق بشیم نوعی مردن و دوباره متولد شدن این ققنوس رو میبینیم.

-√ مهارت هفته: رفیق پیدا کردن.

این هفته به واسطه یکی از دوستان قدیمی که خیلی وقت هم بود که هم رو ندیده بودیم، تونستم یکی از باحال ترین تجربه هام رو رقم بزنم اما بعد این پروژه با خودم فکر کردم اگر اون عمق دوستی که الان باهاش دارم رو نداشتم به چی میرسیدم؟ هیچی؟

-🎵موزیک :perc از جیدال

از وایب این موزیک هرچی بگم کم گفتم صدای آنا در کنار علی جیدال و متن سمی و علاقش واقعا یه سمفونی رو خلق کرده که هیچ جوره نمی فهمی ۳.۵ دقیقه چطوری گذشت

-🎬ویدیو:10 Things Iman Gadzhi Can’t Live Without 2024

به شخصه وقتی زندگی عادی آدم های پولدار رو میبینم خیلی لذت میبرم و میبینم که اونا هم فضایی نیستن و صرفا در زمان درست کار درست رو کردن <<<<< فاکتور شانس>>>>>

-📱اپلیکیشن: relive

یه اپلیکیشن باحال برای ترک کردن راه رفتن یا دویدن و کلا فعالیت های هوازی هستش که فیچر باحال ویدیو سه بعدی ( که با استفاده از تصاویر ماهواره ای هستش) خوراک استوریه.

✏️نقل قول هفته✏️

ذهنت را صاف و روشن کن و بر خودت مسلط شو و مثل زمانی که از خواب بیدار میشوی و میفهمی که همه آن اتفاقات فقط خواب و رویا بودند . بیدار شو و بدان که آنچه هست درست مانند آن خواب و رویاست.

اگر از این اپیزود هفته نامه خوشت اومد خوشحال میشم برای دوستات هم بفرستی.

نظرتم برام بنویس.

Instagram Linkedin Github Email

استیو جابزنیروی جاذبهمهارتزندگی شخصیدایره کنترل
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید