ویرگول
ورودثبت نام
پویا
پویا
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

الگوهای طراحی (Design Patterns)

در ابتدا طبق رسم معمول در نوشتار باید از اهمیت الگوهای طراحی بگیم و اینکه چه کاربرد گسترده ای توی برنامه نویسی شی گرا (Object Oriented) دارن، ولی من اینجا برای صرفه جویی در وقت میگم که مزیت اصلیشون این هست که به شما کمک میکنن راه حلی که بلد نبودین و اون نوع از طراحی کدی که بتونه به صورت منعطف و کارا یک مسئله را حل کنه و شما بلد نیستید را بهتون یاد بده و باعث بشه توی کدتون افزونگی کمتر و انعطاف بیشتری داشته باشین، معمولا این الگوها باعث میشن که شما کمترین میزان بازنویسی کد را با بیشترین انعطاف پذیری داشته باشین. حالا اگر خودتون بخاین به یک راه حل برسین ممکنه درست باشه و یا به نحو احسن کار کنه (در بهترین حالت) اما معمولا بهینه­ ترین راه حل نیست پس بهتره با این بهینه ترین حالت­ها از قبل آشنا باشیم، بلد باشیم ازشون استفاده کنیم و اینکه توی پروژمون ببینیم هر کدوم کجا کاربرد داره.

من سعی میکنم که این چیزی که خودم دارم یاد میگیرم را باهاتون به اشتراک بزارم باهم دیگه یک قدم در راستای یادگیری این داستان داشته باشیم پس اگر من جایی اشتباه گفتم یا نوشتم و غیره خوشحال میشم بهم تذکر بدین تا درستش کنم و درستش را در اختیار بقیه بزارم.

مرجع اصلی من برای یادگیری کتاب Head First Design Patterns نوشته اریک فریمن هست. که البته من این کتاب را براتون ترجمه نمیکنم. درواقع کاری که من میکنم اینه که من خودم سعی میکنم اون الگو یا پترن را یاد بگیرم و چیزی که یاد گرفتم را با شما به اشتراک بزارم.

البته سعی میکنم استفاده­ها از اون الگو و مزایا و معایبی که ممکنه خارج از کتاب داشته باشه و منابع دیگه­ای که باهاش بشه یادگیریتون را در زمینه اون الگو گسترش بدین را بهتون معرفی کنم چون ممکنه که یک الگو برای یکسری کارایی داشته باشه و بخان خیلی بیشتر و با جزییات بیشتری درگیرش بشن.

پس فعلا برای شروع بنظر من از لینک زیر کتاب را دانلود کنید تا یک pdf دیگه که یبار بازش میکنین و هیچوقت باز نمیشه فقط وقتی میخاین هاردتون را هرس کنین بهش میرسین میگین حیفه جایی نگرفته که ممکنه یروز بدرد بخوره را به اطلاعات روی هاردتون اضافه کنین:

http://www.pouyair.ir/downloads/HeadFirstToDesignPatterns.pdf


برای خواندن مطلب توی سایت من و دنبال کردن به آدرس زیر بروید:

http://pouyair.ir/?p=2633


برنامه نویسیالگوی طراحیشی گرایی
علاقمند به برنامه نویسی، آندروید و هر آنچه مربوط به صفر و یک میشه.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید