ویرگول
ورودثبت نام
دفتر صد برگ
دفتر صد برگ
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

پویا ساکی از زندگی شخصی و علاقه اش به گرافیک می گوید/ برای رسیدن به اینجا هفت خوان رستم را پشت سر گذاشته ام!

لازمه زندگی فقط خوراک و پوشاک و مسکن نیست، لازمه حیات هم فقط و آب و هوا نیست به عقیده من هنر می تواند و یا بهتر است بگویم حتما یکی از این موارد می باشد.
هنر کلمه مظلوم و یا شاید حتی فقیری که خیلی کمتر از لیاقت و شأنش بهش پرداخته ایم.
نکته جالب توجه این است که حتی اگر از هنر متنفر هم باشیم ، زندگیمان ناخواسته به یکی از شاخه های هنر گره خورده.

به عقیده من هنرمند اصلی خداوند است که این چنین زیبا هستی ما را نقاشی کرده است.

قبلا کارتون چی بوده؟
نماینده شرکت ایرانسل بودم و با وجود اینکه نماینده برتر استان لرستان بودم تغییر شغل دادم و به سراغ علاقه اصلیم رفتم
خب اینکار باعث نشد که شکست بخوری؟
هرگز! من عاشق کاوش ام
نظر اطرافیان و نزدیکان راجع به این تغییر شغل چی بود؟
اولش زیاد موافق نبودن ولی با توجه به شناختی که از من داشتن و دارن و میدونن که من هدفی رو که واقعا بخوام هرکاری میکنم که بهش برسم ، کم کم همراهم شدن و الان کاملا موافق این مسیر جدیدم هستن.
یعنی الان موفق تر از قبلی؟
صد درصد ! ببینید همین که از کاری که میکنید لذت ببرید این یعنی راهو درست انتخاب کردین. البته نمیگم سخت نبوده اتفاقا برعکس من هفت خوان رستم رو پشت سر گذاشتم شبانه روز بیدار بودم، تمرین کردم و دوره دیدم تا توی کارم حرفه ای بشم.

رابطه تون با هنرمندان و سلبریتیا هم ظاهرا خوبه ، میگین چرا و اصلا چه ارتباطی بین کار شما و اونها هست؟
خب اول که لطف خدا بوده که نه تنها هنرمندا بلکه همه افرادی که به نحوی باهاشون کار کردم راضی بودن و در نهایت یک نوع دوستی بین ما شکل گرفته، و طرح هایی که برای دوستان هنرمند زدم خوشبختانه مورد توجه خیلی ها قرار گرفت و باعث بیشتر دیده شدن کارم شد.


برای طراحی از چه نرم افزارهایی استفاده می کنید؟
برای طراحی کاریکاتور، نقاشی و یا فتومونتاژ تماما از نرم افزار فتوشاپ استفاده می کنم اما در کنارش نرم افزار افترافکت و پریمیر رو برای موشن گرافی هم استفاده می کنم.
چه جالب پس موشن هم انجام میدین؟

بله البته طراحی همچنان اولویت و علاقه اصلیم هست!


شما کار موسیقی هم انجام میدید؟

هرچند خودم رو در این زمینه هنوز هنرجو میبینم اما حدودا از سال 89 تا به امروز ساز گیتار رو حرفه ای دنبال کردم و گاهی برای دل خودم میخونم.


از تئاتر برامون بگین ظاهرا کار تئاتر هم انجام میدید؟

بله من همه شاخه های هنر رو دوست دارم اما تمام کارهای هنری رو که انجام دادم مدیون تئاتر هستم.

به عقیده من تئاتر یک کلاس درس تمام عیار هست. نه تنها در زندگی هنری بلکه در زندگی واقعی آدم ها درس های بزرگی رو به ما میده.

کارگردانی(نمایش)

نمایش حرافی، نویسنده: نوید فلاحی ، کارگردان :پویا ساکی سال ۱۳۹۲

نمایش مرده شور،نویسنده: مهرداد رایانی مخصوص کارگردان: پویا ساکی سال ۱۳۹۳

بازیگری(نمایش)

نمایش میخواهم زندگی کنم نویسنده و کارگردان یوسف لطفی زاده سال ۱۳۹۴

نمایش فقط فضا نویسنده و کارگردان مهدیه فریدنی سال ۱۳۹۹

?

اگر قرار باشه به چندسال قبل برگردین بازم هنر رو به عنوان شغل انتخاب می کنید؟

صد درصد ! از این بخش از زندگیم و این انتخابم کاملا راضی ام و تا زنده هستم هنر را ادامه خواهم داد.

پویا ساکیpouya saki
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید