ویرگول
ورودثبت نام
منظومه اشعار شیروش
منظومه اشعار شیروش
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

شعر زلزله قشم

#شعر_زلزله 


*واِذا زُلْزِلَت الاَرضْ زِلزالَها، من دودلفین بِدیم که چنان سنجاقکی مَسخ در باد است،


*و به لَرزه بازار با آن عظمت، که تو گوئی همان آدمکِ مست در باده است...


*من همان لَرزی بگویم، که به وَعده ی یَمینَش، هَمچو آن روز قیامَتی در یاد است،


*و تو گَر آنجا نباشی و نَبینی، سُخَانَم را چُنین اِنگاری، هَمِگی چَرت و بَسی یاوه است...


وَاِذا اَخرَجَت الاَرضْ اَثْقالَها، من زمینم را بدیدم که به دورِ سَرَم در چَرخش است،


*منِ انسان زِ رَبِّ خود بپُرسم؛مالَها؟! نَکُند این بَرّت، بهر دیگری جُز شَمسَش در گَردِش است...


*من در آن روز خدایم را بدیدم، و سپس فرشته ی مَرگَش را،  که به انگُشتِ بَدَش جانم اشاره است،


*و چنان جیغ و فریاد به گوشَم بِزند ، که بگفتم لابد این همان صور اصرافیلی، که به قرآن مجیدش نامش اشاره است...


*شیشه های تَکیه داده، بَر دَرِ نمازخانه، همچو یاقوت ها فرش زمین است،


*من چنانی دیده هایم را بگویم شاعرانه، آن دمی که اشکهایم دانه دانه، همچو الماس ها پخش زمین است...

ادامه دارد...

.

..........................................................ثانیا

،(ببخشید این شعر هم بیت هاش ناقصه چون به دفترم دسترسی ندارم و فقط اون بیت هائیش که یادم میاد رو مینویسم)

.


.*instagram@imshirvash

*What's app

زلزله_درگهان #زلزله_قشم #اشعارشیروش اشعار_شیروش #روستای_چغان #چغان #منظومه_شیروش #محمودشیروش #مجموعه_اشعار_شیروش

شعر زلزله درگهانپاساژ قصر درگهانشاعر شیروشزلزله قشم درگهاناشعار شیروش
گردآوری و انتشار شعرهای مجموعه اشعار شیروش بصورت خلاصه نویسی و مختصر...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید