ویرگول
ورودثبت نام
Ruhollah Aghalar | یک دوست | روح اله آقالر
Ruhollah Aghalar | یک دوست | روح اله آقالر
خواندن ۴ دقیقه·۱ ماه پیش

مراسم صبحگاه

مفیدترین کاری که انجام دادم

از بین تمام کارهایی که برای افزایش کارآمدی خودم انجام دادم، عادت های روزانه صبحگاهی موثرترین آن بود. چرایی آن را اوایل نمی دانستم اما چند مورد بود که باعث شد آن را انجام دهم . مورد اول این بود که: بیدار شدن صبح زود برایم خیلی سخت بود و با خودم گفتم اگر این کار سخت را انجام دهم حتما می توانم بقیه کارها را نیز انجام دهم. (موافقی که دل کندن از رختخواب و بی خیال شدن خواب دمِ صبح خیلی سخته؟!)

مورد دوم هم تقریبا شبیه به همان مورد اول است : برای من و خیلی از افرادی که می شناختم به تعویق انداختن کارها یک عادت شده بود چون شروع کردن هر کاری دشوارترین بخش آن کاری است. اگر برای آغاز کردن صبح با خودتان به توافق برسید برای شروع کردن هر کار دیگری هم نتیجه خواهید گرفت.

اما مورد سوم : صبح، به خصوص قبل از آغاز روز کاری، همه یا خواب هستند یا درحال چرت زدن هستند و کسی به شما کاری ندارد ، بنابراین با خیال راحت می توانید تمرکز کنید ، فکرهایتان را سرو سامان بدهید و برای ادامه روز برنامه ریزی کنید.

موارد دیگری هم هست ولی علی الحساب همین را بپذیرید تا شاید بعدا بازهم در مورد آن صحبت کردیم.


موفقیت از صبحگاه شروع می شود!

شاید از دوران مدرسه صبحگاه را به خاطر داشته باشید یا اگر آقا هستید در خدمت سربازی آیین صبحگاه را هر روز انجام داده باشید.

در واقع مراسم صبحگاه بهترین کاری است که می توانیم برای شروع روز داشته باشیم ، البته این صبحگاه را شما به صورت انفرادی انجام می دهید(به نظر من که خیلی عالیه، چون همه چیز دست خودته).

لازم نیست همه این برنامه را اجرا کنید چون این موارد فقط پیشنهادهایی برای شروع هستند و قطعا در آینده خودتان بهترین مراسم صبحگاه را طراحی و اجرا می کنید اما تا آن موقع لطفا این موارد را رعایت کنید:

  • حداقل نیم ساعت و حداکثر یک ساعت را برای صبحگاه در نظر بگیرید.
  • بین سه تا پنج مورد را از لیست پیشنهادات زیر انتخاب کنید، قرار نیست خودتان را خسته کنید.
  • مواردی را انتخاب کنید که با آن ها انس دارید نه یک کار سخت که تا الان انجام نداده اید.
لیست پیشنهادی صبحگاه!

(لطفا یه بار دیگه چند تا خط بالایی رو بخون ، چون من دوستتون دارم و میخوام همراهم باشید.)

این هم همان لیستی که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید.

  • بین 10 تا 20 دقیقه ورزش (ورزش نوشتم ولی شما بخون نرمش! به خودت فشار نیار، مهم اینه که حرکت کنی و تا خواب از سرت بره بیرون. )
  • بین 10 تا 15 دقیقه مراقبه و آرامش (من که اصلا این کار رو دوست ندارم به جاش ده دقیقه پیاده روی رو ترجیح میدم ولی میل خودته اگه دوست داری انجامش بده اما اون رو اول لیست قرار نداده چون ممکنه دوباره خوابت ببره)
  • 20 دقیقه مطالعه (این عالیه خصوصا اگه یه کتاب انگیزشی معتبر برداری و بخونی ، البته انگیزشی که منبع درستی داره ها نه از این کتاب های زرد که هدفشون کلاه گذاشتن سر مردمه، راستی برای هرکسی انگیزشی با بقیه فرق داره مثلا من کتاب درباره کسب و کار می خونم انگیزه می گیرم، تو چی؟)
  • تخت خواب تان را مرتب کنید (اگه تو هم مثل من از تخت خواب بدت میاد و به صورت سنتی زمین رو ترجیح میدی رختخوابت رو جمع کن بذار سرجاش که دوباره هوس نکنی بخوابی)
  • کارهای روزانه تان را مرور و برنامه ریزی کنید(من خودم آخر شب قبل از خواب این کار رو برای روز بعد انجام میدم)
  • یک پیغام صوتی برای کسی که دوستش دارید ضبط کنید (خودم تا الان که این کار رو نکردم چون اول صبح اصلا سراغ گوشی نمیرم ولی خب اینم یه پیشنهاده دیگه اما یادتون باشه فقط یک دقیقه اونم بلافاصله گوشی رو بذار زمین وگرنه گوشی تمام روزت رو می بلعه!)
  • به یک موزیک یا پادکست گوش کنید. (من انجامش نمیدم چون دوست دارم ذهنم رو خالی نگه دارم ، موزیک و پادکست رو بقیه روز هم فرصت هست گوش بدیم.)
  • موارد زیاد دیگری وجود دارند اما بهتر است خودتان به آن فکر کنید چون باید باب میل شما باشد و به شما انرژی بدهد.
صبحگاه من!

برنامه صبگاه من در حال حاضر اینطوری است:

بین 10 تا 15 دقیقه حرکات نرم و کششی (پرنده ها رو دیدی وقتی بیدار میشن چیکار می کنند؟ البته همینطور گربه ها و ... این حرکت کلا با جهان هستی هماهنگه )

تقریبا 20 دقیقه مطالعه (شب قبلش یه کتاب آماده میکنم چون اگه بذارم برای صبح کلی طول میکشه تصمیم بگیرم کدوم کتاب رو بخونم)

تقریبا 20 دقیقا تفکر به نحوه انجام موثر کارهای روزانه (من شب ها قبل از خوابیدن لیست کارهای روز بعد رو می نویسم و در واقع برنامه ریزی می کنم اما روز بعد به روش انجام اون ها فکر می کنم تا سریع تر و بهتر انجامشون بدم، اغلب اوقات یه لیست از کارهایی که باید انجام بدیم فقط ما رو سر درگم می کنه مگر اینکه از قبل به این فکر کنیم که چطور اون کار رو شروع کنیم ، چه مقدار انجام شد استراحت کنیم، و ...)



(راستی تا یادم نرفته بگم که عبارت های داخل پرانتز رو فقط برای تو نوشتم ، خود تو که دوست و همسفر من در این صفحه هستی)


مراسم صبحگاهخدمت سربازیشروع کارکسب کارموفقیت
أَنَا۠ بَشَرࣱ مِّثلُكُم ، فقط تا همینجای این آیه در مورد من صدق میکرد 😊 .
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید