ویرگول
ورودثبت نام
روح الله یعسوبی
روح الله یعسوبی
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

تجربه سفر به عمان (1)

مسقط
مسقط


توضیح اول: این نوشته صرفا تجربیات سفر یک هفته ای من به کشور عمان برای بررسی این کشور جهت شروع یک بیزینس و یا مهاجرت است. نظراتی که نوشته ام کاملا شخصی است و ممکن است که شخص دیگری، نظرات دیگری داشته باشه. این سفر در آذر ماه 1401 بوده و شرایط مسافرت و قیمت ها مربوط به این سال هست و شاید سال آینده دیگه کارآیی نداشته باشه.

توضیح دوم: این پست، جنبه تبلیغاتی نداره، من اصلا کارم مشاوره در خصوص مهاجرت و یا مسافرت نیست ولی چون هزینه هایی دادم که میشد ندم، خواستم اگه کسی قصد مسافرت به این کشور رو داره حداقل از این تجربیات کم من استفاده کنه و این هزینه ها رو پرداخت نکنه.

چرا عمان رو انتخاب کردم ؟

واقعیت اینه که چون یکی از دوستان من چند سالی بین ایران و عمان در رفت و آمد بود، به توصیه ایشون برای موضوع بازرگانی برای رفتن به این کشور تصمیم گرفتیم. از طرفی از خیلی از دوستان میشنیدم که به دلیل روابط بسیار خوبی که عمان با ایران داره، میشه راحت تر از کشورهای دیگه با تجار این کشور کار کرد.

خلاصه با تعریفات زیادی که از کار کردن با این کشور داشتم، این کشور رو برای بررسی انتخاب کردم.

ویزا:

سفر تورسیتی به عمان به شرطی که بلیت رفت و برگشت شما زیر چهارده روز باشه (در این تاریخ: آذرماه 1401) نیاز به ویزا نداره. ولی اگه قصد دارید که بیشتر از 14 روز در این کشور باشید، باید درخواست ویزای یکماهه به بالا بدید که بهتره از همین ایران انجام بدید. میتونید بدون ویزا برید و اونجا ویزاتون رو تمدید کنید ولی به نظر من اونجا گرونتر از ایران برای شما در میاد و ضمن اینکه دردسرهای خودش رو داره. در ضمن فعلا نیازی به ارائه کارت واکسن به کشور عمان رو ندارید. ولی برای برگشت به ایران باید کارت واکسن اون هم به زبان انگلیسی رو داشته باشید که اگه واکسن زدید (که اشالا زدید) میتونید با یه سرچ ساده تقاضای کارت به زبان انگلیسی رو بدید و روی گوشیتون داشته باشید.

خرید بلیت:

یکی از شرایط کشور عمان اینه که شما باید بلیت رفت و برگشت رو در فرودگاه ارائه بدید. پس صرفا بلیت رفت رو نخرید و بگید اونجا بلیت برگشت رو میگیرم. من خودم با مقایسه هایی که هم از آژانس های حضوری و هم سایت های اینترنتی داشتم و تو مقایسه قیمت ها دو سایت علی بابا و فلای تودی رو مناسب تر از همه دیدم و بلیت رفت رو از علی بابا و بلیت برگشت رو از فلای تودی خریدم. قشم ایر با توجه به سی کیلوگرم بار مجاز و پذیرایی در هواپیما قیمت هاش مناسب بود. پرواز سلام ایر (عمان) هم قیمت هاش خوبه ولی بار مجاز شما بیست کیلو تحویل کانتر و هفت کیلوگرم داخل هواپیما هست و داخل هواپیما هم پذیرایی نداره و اگه داخل هواپیما بخواهید چیزی بخورید باید پول به ریال عمان یا دلار پرداخت کنید.

رزرو هتل:

هتل های مسقط با توجه به ستاره ها و نوع پذیرایی (صبحانه؛ ناهار؛ شام) قیمت های مختلفی داره . به نظر من اگه خیلی محدودیت مالی ندارید حتما چهار ستاره بگیرید. و اگه اصلا محدودیت مالی ندارید پنج ستاره. سه ستاره هاش خیلی جالب نبود و اتاق هاش بسیار کوچیک بود. اگه مثل من عادت دارید که صبحانه بخورید و بدون صبحانه نمیتونید روزتون رو شروع کنید، حتما حتما با صبحانه بگیرید که اونجا خیلی اذیت نشید. من خودم بین هتل ها هتل ROYAL TULIP MASCUT رو گرفتم که *4 با صبحانه بود، که خیلی هم ازش راضی بودم. امکانات خوبی داشت، بسیار تمیز و پرسنل بسیار مودب، پارکینگ رایگان، استخر بام، سونا، سالن بدنسازی، کافی شاپ روی بام از امکانات این هتل بود. صبحانه اش هم خوب بود ولی هر روز تکراری. (سلف سرویس).

در ضمن هتل رو هم از سایت فلای تودی گرفتم و همینجا تومان پرداخت کردم. که قیمت هاش مناسب بود. موقع رزرو هتل دقت کنید و شرایط هتل رو کامل بخونید. مثلا همین هتل به ازای هر شب اقامت 50 ریال عمان رو به عنوان دپوزیت میگیره ولی آخر اقامت به شما بر میگردونه. (که البته از من نگرفت)

خرید ارز:

برای سفر به عمان بهتر است که دلار خریداری کنید. در حال حاضر (آذر ماه 1401) صرافی های معتبر با هر کدملی دو هزار دلار با اختلاف حدود 1000 تا 1500 تومان زیر قیمت بازار به شما میدهند.

دقت کنید که دلاری که میگیرید حتما حتما دلار آبی یا جدید باشه. دلارهای قدیمی رو در کشور عمان هیچ کس از شما قبول نمیکنه. اتفاقی که برای من افتاد و صرافی به من دلار قدیمی داد. نه صرافی های عمان، نه فروشگاه ها و نه بانک های عمان هیچکدوم دلارهایی که تاریخ چاپ اسکناسش 2006 به قبل باشه رو از شما نمیگیرن.



رزرو هتلسفر به عمانمهاجرت به عمانتجربه سفرمسقط
مشاور سرمایه گذاری در ملک و ساختمان (تهران،شمال،قم). مشاور تامین سرمایه برای پروژه های در حال ساخت (نقدینگی و تهاتر، متریال و اجرا) . دانشجوی همیشگی مدیریت و بازاریابی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید