ویرگول
ورودثبت نام
rafiei.ehsan90
rafiei.ehsan90
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

اکواریوم گیاهی


متاسفانه اونطوری ک اون اموزش نوشته بود بدون هزینه نبود، اما بازم میشه با یک روش هایی هزینه ها رو خیلی کم کرد

اولین کاری ک باید بکنید اینه ک اکواریوم دلخواهتون رو انتخاب کنید، فقط در نظر داشته باشید عرض مناسبی داشته باشه، مثلا 40 سانت

دومین قدم ک محصولات حرفه ایش خیلی گرونه بستر هست، برای بستر راه های زیادی هست اما روش کم خرجش استفاده از پوکه صنعتی لیکا (خاک رس حرارت دیده اس ک گرد، سبک و مقاومه) برای زیر بستر و استفاده از ماسه عربی برای بستره، برای یک اکواریوم 55*35 جمعا 30 تومن هزینه برد

مورد اساسی دوم دی اکسید کربن هست، اگر بخوای یک کپسول 3 لیتری با مانومتر و دیفیوزر بخرین حداقل 700 تومن هزینه داره، اما روش های جایگزینی هست ک بهش میگن co2 دست ساز، از ترکیب مخمر+شکر و جوهر لیمو +جوش شیرین میشه استفاده کرد، من هردوش رو امتحان کردم و ب نظرم دومی بهتره، با دوتا بطری نوشابه میشه برای تقریبا یک ماه co2 گرفت برای دیفیوزر هم اموزش زیاده تو اینترنت من خودم یک مدل دست ساز خریدم 30 تومن، مدلای شرکتی روی سیستمی ک ما استفاده می‌کنیم جواب نمیدن و هم گرونن

سوم بحث نور هست ک اونم محصولات شرکتیش قیمتای فضایی دارن اما با 2 تا مهتابی fpl 36 وات کار راه میفته، مهتابی ازین کوتاه جدیدا منظورمه ک حالت دوقلو دارن

این سه تا مورد اصلی بود، بقیش حالا

بستر رو ک اماده کردین،ابی ک رو ک یا قبلا ب مدت حداقل 24 ساعت گذاشتین کنار یا با کاندینشر ها کلرش رو از بین بردین، تا سطح بستر رو پر میکنید، بعد گیاها رو میکارین، و طوری ک بستر پخش نشه اب اکواریوم رو اضافه میکنید

گیاهان اکواریومی چند نوع هستن، بعضی نیاز ب مراقبت و سیستم های حرفه ای ندارن، ازونا استفاده کنید، گیاهانی مثل هیگروفیلیا یا سیوی و پشت قرمزی

حداقل تا 2 هفته ک سیکل اب طی بشه ماهی نریزید توی اک بعد ازون مدت ماهی های سازگار با پلنت و میگو و حلزون میتونید نگهداری کنید

گیاهاتون ب کود هم نیاز دارن ک میتونید از دیجیکالا محلول های مایع رو بخرین و طبق دستور تولید کننده استفاده کنید

اگر مطلب ب درد دوستان خورد ان شالله روش ساخت co2 دست ساز رو هم مینویسم

پلنت خودم
پلنت خودم





پلنتاکواریومگیاهیماهیco2
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید