ویرگول
ورودثبت نام
حسین رحمتیان
حسین رحمتیان
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

آموزش پذیرایی در جلسات اداری

  • آموزش پذیرایی در جلسات اداری

من حسين رحمتيان هستم و امروز قصد دارم در خصوص آموزش پذيرايي در جلسات اداري با شما عزيزان صحبت كنم.


درصورتي‌كه بخواهيم از افراد شركت كننده در يك جلسه پذيرايي كنيم ابتدا بايد ببينيم آن جلسه داخلي است يا اينكه در جلسه‌اي كه قرار است پذيراي نماييم مهمان حضور دارد.

اگر جلسه داخلي باشد ما ابتدا براي پذيرايي اولويت را با بالاترين سمت قرار مي‌دهيم و بعد از مقام ارشد هر فردي كه در سمت چپ يا راست نشسته باشد، نسبت به مقام و رتبه وي پذيرايي را ادامه مي‌دهيم. پس به اين صورت نيست كه ما حتماً بايد بعد از بالاترين مقام از سمت راست وي پذيرايي را ادامه دهيم در صورتي اين موضوع امكان پذير است كه ارشدترين مقام بعد از مديريت حتماً در سمت راست مديركل يا مديرعامل نشسته باشد.

حتماً اين موضوع را در نظر بگيريد كه در زمان پذيرايي ابتدا سمت و مقام اهميت دارد و بعد جنس يعني خانم يا آقا بودن و در انتها سن كه شامل بزرگ يا كوچك‌تر بودن هست.پس در نظر داشته باشيد ابتدا بايد از مقام‌هاي بالاتر پذيرايي كنيم و بعد به سراغ خانم‌ها برويم و بعد از خانم‌ها از سنين بزرگ‌تر به كوچك‌تر پذيرايي ادامه پيدا كند. اما اين نكته را هم در نظر داشته باشيد كه در هنگام پذيرايي در جلسات اداري به هيچ عنوان هيچ فردي را جای نمی گذاريم و به صورت زيگزاگ پذيرايي نمي‌كنيم.

https://dl.nooshijanco.ir/film/protocol/paziraie-jalase.mp4

حال اگر در يك جلسه مهمان وجود داشته باشد ما ابتدا بايد جهت پذيرايي به سراغ ارشدترين مهمان برويم و پذيرايي را از ايشان شروع كنيم و بعد پذيرايي را از ساير مهمان‌ها به سمت پايين جلسه ادامه مي‌دهيم.

در اينجا براي اينكه مديركل يا مديرعامل ما نفر آخر پذيرایی نباشد بهتر است هنگام پذيرايي مابين مديريت و مهمان ارشد قرار بگيريم در اين هنگام اولين پذيرايي را از مهمان انجام مي‌دهيم و بعد نفر دوم پذيرايي ، مديركل يا مديرعامل ما خواهد بود و بعد پذيرايي را از ساير مهمان‌ها به سمت پايين جلسه ادامه مي‌دهيم به اين صورت ما علاوه بر اينكه به مهمان‌ها احترام گذاشته‌ايم مديريت خود را نيز پذيرايي نموده ایم

پذیرایی جلساتآموزش پذیراییجلسات اداریپذیرایی تشریفاتی
من حسین رحمتیان هستم و از سال 1383 در زمینه توسعه شغلی کارکنان در حوزه تشریفات و پذیرایی تدریس می کنم مدرس رسمی سازمان فنی و حرفه ای هستم و تا کنون سه جلد کتاب تالیف نموده ام
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید