ویرگول
ورودثبت نام
رعنا سنجیده
رعنا سنجیده
خواندن ۴ دقیقه·۳ سال پیش

تجربه من در فصل پنجم باشگاه محتوا


تجربه رعنا از آکادمی باشگاه محتوا
تجربه رعنا از آکادمی باشگاه محتوا



داستان من و باشگاه محتوا

باشگاه محتوا برای من مثل معجزه در روزهای سختم بود. درست روزهایی که از کار تولید محتوا ناامید شده بودم و نمی‌دونستم باید از کجا شروع کنم یکهو پیداش کردم. بیاین تا بگم!

طبق معمول تو اینستاگرام مشغول گشت و گزار بودم که فهمیدم از امتحان ورودی آکادمی باشگاه محتوا دو روز باقی مونده. تا اون لحظه از باشگاه چیزی نشنیده بودم. از استوری رد شدم اما اسکرین شات گرفتم و رفتم.

حالا یک روز وقت داشتم برای فکر کردن و اینکه شرکت بکنم یا نه؟

یک لیست آماده کردم که چه مواردی رو باید یاد بگیرم و بعد با چارت درسی آکادمی‌های مختلف مقایسه‌اش کردم. باشگاه محتوا شد پلن (َA) من بعد به دنبالش آکادمی‌های دیگه رو انتخاب کردم.

تو فرصت باقی مونده زود تند سریع متن خودم رو آماده کردم. خوشحال بودم که شانسم رو امتحان کردم و حالا چشم به راه نشسته بودم. از اون روز زمان زیادی گذشته و من عضوی از باشگاه شدم و فراتر از چیزی که برنامه‌ریزی کرده بودم مهارت های کاربردی رو یاد گرفتم. تو این خانواده عشق و دانش جریان داره و کسی از اشتباه کردن نمی‌ترسه چون اینطوری میشه مطالب آموزشی رو یاد گرفت.


اگر تو هم وسط روزهای سختت هستی و داری ناامید میشی، بدون تو باشگاه علاوه بر اطلاعات کاری و به درد بخوری که یاد می‌گیری کلی دوست و هم باشگاهی منتظرت نشستن که باهاشون دوست شی و رقابت کنی.

با من همراه باش تا بگم چطوری بیای باشگاه و عضوی از یک تیم قوی بشی.


چرا باشگاه محتوا؟

باشگاه محتوا تمام مواردی که یک تولید کننده محتوا به اون نیاز داره رو توسط مدرسین متخصص در اون زمینه تدریس می‌کنه. این نقطه شروع شماست تا با علایق تون در این مسیر آشنا بشید و در انتها فصل متوجه می‌شید دنبال چه بخشی باید بريد و مسیر شغلی محتوا نویسی خودتون رو انتخاب می‌کنید.

پس از پایان هر بخش درسی برخی موارد در قالب درس تقویتی به ما داده می‌شد. برخی اوقات هم کافی بود با دنبال کردن منابع معتبر به سمت یادگیری بیشتر بریم. در اکثر مواقع منابع معتبر از قبل ذکر شده بود.

برای اینکه از چارت درسی مطمئن بشید قبل از ثبت نام وبسایت آکادمی باشگاه محتوا رو بررسی کنید و بعد تصمیم بگیرید. در هر فصل از باشگاه موارد جدیدی به هر فصل اضافه میشه.

همون طور که گفتم باشگاه محتوا چارت درسی کاملی رو داشت. برای من پروژه محور بودن دور خیلی مهم بود. برای همین دنبال فیلم آموزشی ساده نبودم. چون قبلا امتحان کرده بودم و بعد از مدتی رها شده بود.

یادم میاد دوران دبیرستان همراهی با دوستان درسخونم باعث پیشرفت منم شد. چطوری؟ با پیگیری دوستانی که درس‌شون از من بهتر بود و با هم درس می‌خوندیم.

این موضوع تو باشگاه محتوا هم اتفاق افتاد. در همه بخش‌های زندگی اونقدر خوش شانس نیستیم که کسی پيشرفت درسی ما رو پیگیری کنه و اگر سوال داشتیم به ما کمک کنه. اما تو باشگاه این لطف شامل حال مون میشه و هر تیم یک کمک مربی داره تا یادگیری آسون‌تر بشه.


مجازی اما واقعی

در طول دوره شما بعد از هر بخش درسی تنها نیستید و در طول هفته با کمک مربی‌ها در ارتباطید و آخر هر هفته جلسه پرسش و پاسخ دارید. این دوره کاملا تعاملی هست.

مجازی بودن دوره باعث شده افراد دیگه که ساکن تهران نیستن هم در باشگاه شرکت کنن. برای همین در انتها دوره کلی دوست جدید از سراسر ایران دارید.

همه این موارد به کنار شما در طول دوره حامی دارید. موسیسن باشگاه محتوا آقای آیدین داریان و خانم هلیا قویمی در طول دوره هر جا که نیاز بود به بچه‌ها انگیزه دوباره میدن و با راهنمایی‌های کاربردی مانع از دلسردی بچه‌ها برای ادامه مسير ميشن.

مزيت طلايی دوره

موقع ثبت نام دوره بعد از قبولی در آزمون ورودی نفرات برتر شامل بورسیه میشن و 12 نفر بعدی می‌تونن از امتیاز پرداخت قسطی استفاده کنن. نفرات برتر ورودی در آخر به کسب و کارهای واقعی معرفی می‌شن و از امتياز کارآموزي بهره‌مند می‌شن.

این امکان در آخر دوره برای افرادی که تلاش زیادی داشتن هم فراهم میشه. پس امید خودتون رو از دست ندین.

در طول دوره در کنار تمام این موارد دسترسی به دانلود و پیگیری دروس به صورت آنلاین و آفلاین هم وجود داره. پس در صورتی که نتونستید به صورت آنلاین در وبینار‌های آموزشی شرکت کنید بعد از اتمام کلاس امکان دانلود دروس رو دارید.

در پایان هر هفته مشق عشق دارید. مشق عشق‌ها پروژه‌های مرتبط با درس هفتگی شماست. این پروژه‌ها هم بعدا به عنوان نمونه کار برای شما کاربرد داره و هم بعد از امتیاز گیری در هر بخش شما با عملکرد خودتون آشنا می‌شید.

در آخر دوره یک کتابچه الکترونیک باید تحویل بدید. این کتاب نتیجه زحمات پیوسته شما در طول دوره است.

موارد درسی دوره شامل برقراری ارتباط با افراد حرفه‌ای دیگه هم میشه. به این صورت که شما اصول تولید محتوا در تمام شبکه‌های اجتماعی رو یاد می‌گیرید مثل اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و لینکدین.

اما اين دوره به چه کسانی پيشنهاد نميشه؟

  • افرادی که مشتاق يادگيری نيستند؛
  • افرادی که به بازاريابي محتوايی علاقه ندارند؛
  • افرادی که به يادگيري و پيشرفت اعتقادی ندارند.


تجربه من از دوره خیلی خوب بود و به عنوان اولین دوره ای که شرکت کردم بار علمی زیادی داشت. تازه من سابقه کاری زیادی قبل از این دوره نداشتم. پس به عنوان اولین قدم مي‌تونه شروع خوبی هم برای شما باشه.


یادتون باشه شما با توانایی‌های خودتون سنجیده می‌شید و نه مقایسه کردن با توانایی های بقیه.

خلاصه اینکه برای شرکت در دوره لحظه ای درنگ نکنید.

در انتها اگر سوالی داشتین در کامنت‌ها منتظر شما هستم و برای سوال‌های طولانی‌تر به من ایمیل بزنید.

ممنون از اينکه داستان من و باشگاه محتوا رو خوندين.

باشگاه محتوابازاریابی محتواییتولید محتوادوره تولید محتوامحتوا کلاب
نویسنده‌ای که عاشق نوشتن شده. تلاش می‌کنم در این مسیر به دیگران کمک کنم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید