ویرگول
ورودثبت نام
‫مهدی رشیدی (‪Mahdi Rashidi‬‏)‬‎
‫مهدی رشیدی (‪Mahdi Rashidi‬‏)‬‎
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

تأثیر بازی کردن: مزیتی برای جامعه ( به همراه آمار )


از مدت ها قبل بازی های ویدیویی بخشی بزرگ و در حال رشد از جامعه و فرهنگ ما بوده است. برای مثال شما الان مشتاقانه منتظر نسخه بعدی Call of Duty هستید یا سعی می کنید در تایم استراحت و ناهار خود ، مرحله بعدی Candy Crush را رد کنید ، شما بخشی از دنیای بازی ها هستید. طی این سالها که بازی های ویدیویی آغاز به کار کرده اند مجبور شده اند با بسیاری از کلیشه ها و ادعاهای دروغین کنار بیایند. یکی از آسیب زننده ترین این ادعاها این است که رسانه ها بازی های رایانه ای را مقصر اصلی نمایش خشونت ها و ایین سه تیزی در سال های اخیر محسوب می کنند.

سازمانی موسوم به Qutee ، با دادن تریبون به گروهی از مردم که بیشتر سالها برای این نوع ادعاها سکوت کرده بودند ، در تلاش است تا برخی از این کلیشه ها را از بین ببرد. Qutee یک پلتفرم بحث و تبادل نظر است که به بازیکنان اجازه صحبت می دهد و از آنها نظراتشان را درباره تأثیر بازیها بر زندگی آنها می پرسد و پاسخها به احتمال زیاد شما را متعجب خواهد کرد.

در ابتدا اطلاعاتی در مورد نظرسنجی Qutee آورده شده است تا با این نظرسنجی بیشتر آشنا بشوید:

یکی از مباحث زیادی که در طی تحقیقات Qutee مطرح شد این بود که بازی می تواند فواید زیادی برای کل جامعه داشته باشد. در یک نظرسنجی آنلاین ، از گیمرها سوال شد که به نظر آنها مزیت اصلی بازی چیست؟ بیش از 40٪ گفتند که بازی درک احساسی گیمر را بهبود می بخشد. این یک مزیت جدی است اگر شما در نظر بگیرید که از هر پنج نفر در آمریکا یک نفر هر ساله مشکلات بهداشت روانی را تجربه می کند. این یک رقابت بزرگ با دیدگاه جدید است که انجام بازی های ویدیویی منجر به خشونت و رفتارهای ضد اجتماعی دیگر می شود. طبق گفته Qutee ، منجرشدن بازی ها به خشونت و رفتارهای ضد اجتماعی دیدگاهی است که 93٪ از گیمرها فکر می کنند نادرست است.

فایده دیگری که در مورد آن صحبت شد ، ایجاد دوستی های محکم بود. حدود دو سوم گیمرها ادعا می کنند که هنگام بازی کردن با حداکثر 5 دوست ملاقات کرده اند و 37٪ دیگر می گویند که حتی بیشتر شده اند .آندره ( گیمر معروف تیم Cloud 9 ) می گوید : من به عنوان یک گیمر 38 ساله بیش از چند رابطه دوستانه از طریق بازی برقرار کرده ام. انجام یک بازی مثلicebreaker ، زمینه های مشترک و راهی برای گذراندن وقت با هم فراهم می کند. این کاملا طبیعی است که منجر به دوستی های قوی شود.

با ادامه رشد و گسترش فرهنگ بازی ، نظر گیمرها در آینده نقش زیادی خواهد داشت. وقت آن رسیده است که به جای افرادی که فقط می خواهند کسی مقصر خشونت را در اخبار ببینند ، به افرادی که در واقع این بازی ها را بازی می کنند ، گوش بدهند .


سخن آخر :

بازی دنیای کامل و بدون عیبی نیست و مشکلاتی مانند اعتیاد به بازی وجود دارد که باید برطرف شود. اما در بیشتر موارد ، به نظر می رسد که بازی تأثیر مثبتی دارد و باید به همین ترتیب رفتار شود.


منابع :

مقاله The Benefit of Game In Society نوشته شده توسط Kevin Anderton




بازی سازیگیمبازیدیجیتالبازی کردن
برنامه نویس گیم و بنیان گذار سرویس ابری ساخت بازی آنلاین GamingCloud و دانشجوی نرم افزار دانشکده شمسی پور تهران
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید