ویرگول
ورودثبت نام
Rasool Mahmoodi
Rasool Mahmoodi
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

ماجرای #مهاجرت موقت از #تهران به روستا، کسب و کار آنلاین و نبود #اینترنت، ادا اطوارهای #های_وب و #پست آذربایجان شرقی

به خاطر کرونا و محدودیت هایی که درست کرده و با توجه به همه مراعاتی که میکردیم دوبار به کرونا مبتلا شدیم تصمیم گرفتیم برای مدت یکی دو ماهه از تهران خارج شویم و در یک روستای خلوت زندگی کنیم، ۱۷ بهمن از تهران خارج شدیم اومدیم یه #روستا در کنار مرز در آذربایجان شرقی

در جستجوی دکل ها برای اینترنت
در جستجوی دکل ها برای اینترنت


از قبل احتمال میدادم که تا عید بمونیم، حدودا ۱۰ بهمن بابت اینترنت(کسب و کار آنلاین دارم) با های وب(ارائه دهنده اینترنت 4g برای روستاها) صحبت کردم، گفتن که ما اونجا پوشش نداریم، ولی روی نقشه آنلاین شون پوشش رو نمایش میدن و از طرفی من چون میدونستم که در روستای ما های وب در بعضی نقاط پوشش داره، با استفاده از آدرس روستای مادرم(که های وب میگه اونجا پوشش داریم ولی در عمل ندارن) برای سیم کارت های وب ثبت نام کردم و قرار شده به موبایل من پیامک بیاد تا پرداخت کنم، پیامکی نیومد، دو سه رو بعد پیگیر شدم و این بار پیامک اومد، ۲۴ بهمن پرداخت رو انجام دادم و قرار شده بررسی‌ رو انجام بدن و سیم کارت رو پست کنن.

محض احتیاط که مشکلات و ضغف آنتن دهی کار رو خراب نکنه ازشون درخواست کردم که پکیج مودم فضای باز رو بدن که گفتن دیگه مودم فضای باز نداریم باید خودتون بخرید، از چند جا پیگیر شدم دیدم مودم فضای باز که روی سیم کارت خاصی قفل نشده باشه و با فرکانس های وب کار بکنه به این راحتی پیدا نمیشه، دوباره با های وب تماس گرفتم گفتن میتونم از مودم رومیزی های وب استفاده کنم پکیج مودم رومیزی رو به پنلم اضافه کردن قرار شده پرداخت کنم تا ارسال کنن، قبل از پرداخت، تماس گرفتم تا مطمئن بشم، گفتن که مودم رومیزی هم نداریم گفتم خوب اطلاع بدین این رو، تا من پرداخت نکنم حداقل، دیدم با دیوار دارم صحبت میکنم...

یه مودم فضای باز از شرکت #نتسا گرفتم گفتم دوستان از طریق اتوبوس و چند مسیر ارسال کردن، فرداش رسیده دستم توی روستا

در ۲۴ بهمن هزینه پکیج سیم کارت های وب و بسته اینترنت های وب و هزینه پست رو پرداخت کردم قرار شده های وب بررسی های لازم رو انجام بده و سپس سیم کارت رو ارسال کنن

۲۸ بهمن ارسال کردن و شنبه ۲ اسفند بسته رسیده به من، قرارداد سیم کارت داخل بسته رو امضا کردم و به تهران دوباره پست کردم تا های وب بررسی کنه و سیم کارت رو فعال کنه، طبق وبسایت رهگیری بسته های پستی، از دو اسفند پست آذربایجان شرقی بسته من رو نگه داشته و به تهران ارسال نمیکنه و هیچ‌کدوم از شماره های تماس ش هم جواب نمیده تا ببینم چه زمانی ارسال میکنن به مقصد، های وب هم که میگه تا قرارداد امضا شده نرسه دست من، سیم کارت رو فعال نمیکنم

و من از ۱۸ بهمن تا امروز ۱۲ اسفند هر روز در دو نوبت حدود ۳ تا ۵ ساعت داخل ماشین در کنار جاده و سه راه شرفه با اینترنت ایرانسل کارهای مشتریانم رو انجام میدم.

اینکه های وب به عنوان ارئه دهنده اینترنت 4g برای روستاها، اینقدر فرایند فروش سیم کارت و فعالسازی اون رو کند و پیچیده و سخت کرده از یک طرف آزار دهنده است و شرکت پست هم که تعهدی به رساندن بسته در زمان مشخصی ندارد آزار دهنده تر از آن

من تجربیات خودم از این مورد و زندگی روزمره در روستا رو در این اکانت اینستاگرام به اشتراک می گذارم

مهاجرت موقتروستااینترنتشرکت پستهای وب
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید