ویرگول
ورودثبت نام
رسول مدنی
رسول مدنی
خواندن ۴ دقیقه·۳ سال پیش

راه کاری برای برنامه نویسان تا صبح زود , پرانرژی کد بزنند ( صبح ها بی حال نباشند )

برنامه نویسی در صبح
برنامه نویسی در صبح


بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم


یکی از دوستان تجربه جالبی در این زمینه دارد که آن را در اینجا نقل می کنم :

بنده شغلم برنامه نویسی هست و عادت دارم هر روز بعد از غروب آفتاب می خوابم و صبح زود نزدیک اذان صبح و یا بعضی موقع ها بعد از نیمه شب بلند می شوم و به کد زنی می پردازم .

منتهی چون من در خرپشته بالای ساختمان می خوابم علتش هم این هست که در خانه سروصدا زیاد هست و زود نمی توانم بخوابم ولی در خرپشته ی ساختمان تقریبا فضا ساکت هست و زود خوابم می برد .

سال قبل وقتی فصل سرما شروع شد و خرپشته ی ساختمان هم خیلی سرد بود به فکر افتادم که یک جوری این محیط رو گرم کنم تا سرما نخورم . از طرفی چون خرپشته ی ساختمان , فضای بازی دارد و گرم کردن کل آن تقریبا غیرممکن هست و انرژی بسیاری می برد . بنابراین به فکر افتادم راه دیگری پیدا کنم .

یادم بود که قبلا در خانه مان از کرسی زیاد استفاده می کردیم و در مورد فواید مفید آن برای بدن خیلی شنیده بودم . کرسی ویژگی های خوبی داشت مثلا اینکه با انژری خیلی کم داخل آن گرم می شد و کل بدن رو گرم می کرد و نیازی نبود کل فضای خرپشته گرم شود . از طرفی برای فواید پزشکی و سلامتی بسیار توصیه می شد .

بنابراین رفتم داخل سایت ها و به دنبال یک لامپ برای کرسی می گشتم که دیدم می شود از لامپ مادون قرمز برای کرسی استفاده کرد این لامپ از امواج مادون قرمز برای گرم کردن استفاده می کند ولی فقط باید مراقب باشید مسقتیم به آن نگاه نکنید چون به چشم آسیب می زند مثل خورشید ( چون بخش گرمادهی خورشید هم با امواج مادون قرمز هست )

این لامپ رو از یک شرکت ایرانی خریدم ( حمایت از تولید ملی ) و کرسی رو درست کردم . و چندین ماه با کرسی می خوابیدم و بیدار می شدم و کاملا بدنم رو گرم می کرد.

منتهی بعد از مدتی که فصل سرما تمام شد و برای چند ماه , دیگر زیر کرسی نمی خوابیدم . صبح ها وقتی بیدار می شدم دیگر نشاط سابق رو نداشتم . قبلا تا بیدار می شدم بدنم کاملا آماده کد زدن بود سریع پشت رایانه قرار می گرفتم و شروع به کار می کردم ولی الان دیگر آن حس گذشته را نداشتم . بعد از تقریبا سه ماه استفاده نکردن از کرسی , ساعت 3 نیمه شب بود که طبق معمول بیدار شده بودم و داشتم کد می زدم که یک لحظه , یک برقی در ذهنم زده شد که شاید این بی حالی من در صبح ها به خاطر کنار گذاشتن کرسی باشد ؟ در واقع یکی از فواید کرسی این هست که رگ ها را گشاد می کند و این باعث می شود خون رسانی به مغز بهتر صورت بگیرد و باعث سرحالی و آمادگی ذهن در صبح می شود .

https://ravazadeh.com/?p=38736  اید کرسی
https://ravazadeh.com/?p=38736 اید کرسی


همان 3 صبح دوباره کرسی رو راه انداختم و لامپ مادون قرمز رو روشن کردم و رفتم زیر کرسی و تا اذان صبح زیر آن خوابیدم تقریبا یک ساعت و خورده ای شد . جالب بود اون روز دوباره سرحال شدم و بدنم به آمادگی بسیار بالایی برای کد زدن رسید . درست هست که الان تابستان هست و شاید استفاده از کرسی در شب غیرعادی به نظر برسد ولی برای بدن من بسیار مفید واقع می شود و خیلی سرحالم می کند . و صبح وقتی شروع به کد زنی می کنم بسیار سرحال و با ذهن آماده این کار رو انجام می دهم .

پیشنهاد می کنم در مورد فواید کرسی زیاد مطالعه کنید . اگر بتوانید صبح ها سرحال باشید قطعا به پیشرفت خودتون خیلی کمک خواهد شد .

مطالبی در این زمینه :

کرسی یکی از دلایل سکته نکردن قدیمی ها بود!


یک شرکت ژاپنی چندسال است کرسی ایرانی را به عنوان اختراع خود تبليغ و از این راه در سطح جهان کسب درآمد می کند و نام ژاپن را سر زبان‌ها انداخته است!!


صبح زود و تاثیرات آن بر پیشرفت انسان ها , بسیار مورد توجه روانشناسان قرار گرفته است و کتابهای زیادی هم در این زمینه نوشته شده است . از قدیم هم این مسئله مورد توجه بوده است و اشعار زیادی را شاعران بزرگ در این زمینه سروده اند و احادیث زیادی هم برای این مقوله وجود دارد که اینها نشان می دهد بشر از قدیم الایام به تجربه و آزمایش معجزات کار کردن در صبح زود را درک می کرده است . و برای تشویق مردم به سحرخیزی کارهای زیادی انجام می داده است . می توانید با استفاده مداوم از کرسی در شب ها , صبح های خیلی سرحالی داشته باشید.


اگر برایتان مفید بود خدای برنامه نویس عالم رو شکر کنید .

برنامه نویسیسبک زندگی برنامه نویسبرنامه نویس
برنامه نویس جاوا
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید