بر اساس گزارش جدیدی که به جزئیات «عرضهی فاجعهبار» بازی سایبرپانک 2077 (Cyberpunk 2077) پرداخته است، بسیاری از کارکنان شرکت سیدی پراجکت رد (CD Projekt Red) از آماده نبودن این بازی برای پخش مطلع بودهاند.
بنابر گزارش بلومبرگ (Bloomberg)، تعداد زیادی از کارکنان فعلی و سابق شرکت سیدی پراجکت رد قبل از زمان عرضه، از «روند ساخت پر از مشکل، اهداف نامشخص، برنامهریزی ضعیف و کاستیهای فنی» بازی سایبرپانک 2077 اطلاع داشتهاند.
بلومبرگ گزارش داده است: « در مصاحبه با بیش از 20 نفر از کارمندان فعلی و سابق شرکت سیدی پراجکت که بیشتر آنها به علت احتمال خطر از دست دادن شغل خود درخواست کردهاند نامشان فاش نشود، معلوم شد که آنها از روند ساخت پر از اشکال، اهداف نامشخص، برنامهریزی ضعیف و کاستیهای فنی بازی مطلع بودهاند»
بلومبرگ ادامه میدهد: «کارمندان برای اولین بار از نحوهی ساخت بازی پرده برداشتند. بهگفتهی این کارمندان، شرکتِ CDPR تمرکز و هزینهی خود را بیشتر از آن که برای ساخت بازی صرف کند، برای بازاریابی و تبلیغات استفاده میکرد. همچنین برنامهی زمانی غیرمعقول شرکت باعث شده بود که حتی مدتها قبل از فشار روزهای پایانی تولید هم، کارکنان مجبور به اضافهکاری باشند و فشار زیادی را تحمل کنند.»
حتی با اینکه سیدی پراجکت به بازیکنان اطمینان داده بود که بازی روی کنسولهای نسل قبل «به بهترین شکل» اجرا خواهدشد، اجرای فاجعهبار سایبرپانک 2077 روی پی اس فور(PS4) و ایکس باکس وان (Xbox One) در زمان عرضه، مشکل اصلی بازی بود. به همین علت، بعد از اینکه بازیکنان با گلیچها، باگها و جلوههای بصری تنزّلیافتهی بازی بر روی این کنسولها روبرو شدند، مدیر ارشد CDPR بهخاطر این مشکلات و اجرای پر از باگ بازی عذرخواهی کرد. مدیریت شرکت سیدی پراجکت رد هم قبول دارد که هزینههای ترمیم سایبرپانک 2077 بر روی این دستگاهها «به هیچ عنوان» با ضربهای که عرضهی پر از مشکل این بازی به اعتبار این شرکت زده است قابل مقایسه نیست.
بنابراین، سونی بازی سایبرپانک 2077 را «تا اطلاع ثانوی» از فروشگاه پلی استیشن حذف کرد و برای افرادی که قبلاً این بازی را از این فروشگاه خریده بودند و پول خود را میخواستند، شرایط استرداد آن را فراهم کرد. سپس مایکروسافت هم هشداری در این مورد به ویترین فروشگاه خود اضافه کرد.
منبع:gamesradar