ویرگول
ورودثبت نام
علی هادیان حقیقی(فطرت ثانی من)
علی هادیان حقیقی(فطرت ثانی من)
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

لطفا خفه شید می خوام حرف بزنم!(چرا همدیگر را نمیفهمیم؟)



پیش نوشت: این متن تنها نظر شخصی منه خوشحال میشم که نقد ها ودیدگاه های مخالف برخی از قسمت های این متن رو هم ببینم.



معضلی است در بین برخی از اساتید دانشگاه و برخی مسئولین و سخنران های سیاسی مختلف(اعم از اصول گرا اصلاح طلب معتدل گرا شرجی رو به بالا وپایین تندرا سرد قاره/:)
+
و ۹۸ درصد ما ایرانی ها (اون دو درصدش هم رو به خاطر گل روی شما کوتاه اومدم:)

این ها افرادی اند که میخواهند به قولی شاخ شوند

شاید میخواهند روشن فکر شوند شاید هم فقط میخواهند بشوند!

شاید هم پای نفعی در میان است.
در کل میخواهند باشند.

(هر چند بسیاری از ان ها هستند که دست خودشان نیست دل ونیتشان پاک است فقط حرف را بد میگویند وهمین فاتحه خواسته ومحتوا را میخواند)

برای همین شاخ بازی در میاورند تیپ هیتلر طوری میگیرند(البته گفتم درجه اش متفاوت است)


و(((به دنبال برانگیختن حس مهم بودن خود (به وصورت غیر منطقی) هستند))).


ودر حالی که دو پنبه به ضخامت یک کتاب قطور درگوش خود کرده اند اقدام به صحبت به صورت بلند بلند میکنند لحن طلبکارانه ای دارند گزینه ای به نام پاز(Pause)ندارند اما خیلی راحت حرف دیگران را(Trim)میکنند بدون آنکه لحظه ای در صحبت های خود تردید ویا شک کنند.


انگار که وقتی حرف طرف را قطع میکنند وحرفشان را میزنند، یک چیزی درونشان میگوید آخیش راحت شدم تو دلم مونده بودا!


این افراد (((تک گو )) نام دارند.


بگذارید به صورت تصویری این افراد را بیشتر بشناسیم.البته در مثال مناقشه نیست وفقط یک نمونه است.در کشور های دیگه هم این مورد هست.
شباهت عجیبی با این کلیپ دارند

https://www.aparat.com/v/UYiLR


ویژگی های یک تک گو :


من درست مطلق میگویم وتو مطلقا اشتباه میکنی.

به جای خلق موقعیت مشترک بیشتر به دنبال قدرت نمایی و((حق با من است))،میباشد.
رابطه را موقعیت جنگ میبیند نه موقعیت خلق.
همیشه حکم قطعی صادر میکند.

به معنای واقعی کر است
نه به معنای عام ان بلکه به معنای اینکه هاله از سخنان فرد را درک نکرده

تک گو فرد مقابل را به حساب نمی اورد.

تک گو کلام اخر را میخواهد بزند و به هرقیمتی بر فرد تحمیل کند.

هدف تک گو حل مسئله ورسیدن به راه حل ((مشترک))نیست.

وی تنها دوست دارد از دید خودش وازسمت خودش مسئله را ببیند و حل کند.

خودش را جای دیگری نمیگذارد وحاضر به درک فرد مقابل نیست


در تک گویی شنوایی به حداقل خود میرسد
و
برای حرف دیگران پشیزی قائل نیست.

چه باید کرد؟


برای تک گو نبودن باید کنجکاو بود باید این نیت با فرد مباحثه کرد که شاید من هم اشتباه کنم شاید حق با او باشد. حالا بگذار ببینیم چه میگوید.
باید اعتراف کنم که کار سختی است ومن به شخصه گاهی در این کار لنگ میزنم.
همه ما یک تک گوی درون داریم.
دربحث ها وسخن ها تک گوی درون گاهی گُل میکند شدتش افزایش میابد مواظب تک گوی درون باشیم.
هیچ کس فرد تک گو را دوست ندارد.

الهام گرفته از کتاب والایش امیر مهرانی

چرا همدیگر را نمی فهمیماصول مذاکرهتک گوییوالایش امیر مهرانیوالایش
وبلاگ hamibash.com/alitalk ////// HADIAN80.BLOG.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید