ویرگول
ورودثبت نام
ریحانه محمدی
ریحانه محمدی
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

تجربه کمپین من

سلام . من خواهم امروز گزارشی از کمپینم براتون بگم، شرکت ما قبلا با پنل یکتانت کار کرده بود و خودم هم با یکتانت راحت تر بودم بنابراین بین مدیاات و یکتانت ، یکتانت انتخاب کردم و در یکتانت کمپین ساختم. من قبل از شروع کمپین در در گوگل آنالتیکس آدرس سایت را زدم تا یک سری داده را از مخاطب های سایتمان به دست بیاورم و علایق بیشتر مخاطب ها را متوجه بشم . اما هر چقدر جستجو کردم پیدا نکردم و از یکی از دوستانم پرسیدم میگفتش که این امکانات دیگه الان در ایران قابل استفاده نیست .

ولی در کل چون من اولین بارم بود که میخواستم کمپین بسازم خودم شخصا وبسایت هایی را گلچین نکردم ، از قبل کارشناس قبلی یک سری از وبسایت هایی که بازدید بهتری می دادند را گلچین کرده بود و سایت هایی که بازدید خوبی نمیداند را در لیست سیاه قرار داده بود. این کمپین بیشتر برای من تست بود تا بتونم داده هایی را هم از طریق گوگل انالتیکس و هم یکتانت برای کمپین های بعدی جمع آوری کنم .ما کلیک شناور را انتخاب نکردم چون با هم به خاطر تست میخواستیم همه سایت ها برای مقایسه بهتر تو شرایط یکسان باشند .

کمپینی که من ساختم کمپین بنری ریتارگتینگ بود - من افزایش فروش را انتخاب کردم – بنری هدفمند ریتارگتینگ (نمایش تبلیغات به کاربرانی که حداقل یکبار از سایت ما بازدید کرده اند . )

هزینه ی هر کلیک را من با توجه به بودجه ی شرکت 1000 تومان گذاشتم .

بودجه ی روزانه شرکت 800000 تومان است .

پوش نوتیفیکشن درون اپلیکیشنی بستم و تیک اینکه در تمام دستگاه ها ، تمام کشورها ، تمام ارائه دهندگان اینترنتی نمایش داده بشه را زدم . محدوده زمانی که من مشخص کردم کل طول تابستان است . چون در اصل کمپین تابستانه شرکت می باشد .

کمپین تمام ساعات روز فعال است چون با توجه به گفته ی کارشناس مارکتینگ سابق شرکت خرید ها بیشتر در شب انجام می شود و نمیشه هم از تبلیغ در طول روز گذشت چون به هر حال بازدید در سایت ها در طول روز بیشتراست .

?در نهایت با توجه به فیلتر هایی که گذاشته شد ظرفیت نمایش که یکتانت به تبلیغ ما اختصاص می دهد 3 میلیون است که 3% ظرفیت کل یکتانت است .

به صورت کلی بنظرم کمپین موفقی نبوده چون طبق آمار هایی که دیده میشه خریدی صورت نگرفته . البته ما از سایت خرید داشتم اما از طریق کمپین احتمالا نبوده .

به صورت کلی نسبت به هزینه ای که کردیم بازدید بالایی هم نداشتیم .. البته ما از اول همین محتوا را داشتیم و بین کمپین تغییراتی ایجاد نکردیم .. یعنی قیمت ها را تغییر ندادیم یا گیف ها را .. در واقع انتخاب شخصی من نبود مدیر موافق نبودند .

شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید