ویرگول
ورودثبت نام
reza.banfshe59
reza.banfshe59
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

تاناکورا در icu !!!

کرونا قاتل خاموش تاناکورا
کرونا قاتل خاموش تاناکورا


مقدمه:

تاناکورا نام یک مجتمع تجاری در مهاباد است که شروع فعالیت های آن مربوط به دهه ۶۰ می باشد در طی این ۴۰ سال فعالیت خود به عنوان وارد کننده محصولات دست دوم شناخته شده است تا جایی که مردم ایران تاناکورا با جنس دست دوم می شناسند .

فلسفه اسم تاناکورا:

اکثر ما سریال «سال های دور از خانه» را به یاد داریم. این سریال ژاپنی که در سال های جنگ ایران و عراق از تلویزیون پخش می شد روایت داستان زندگی شخصیت اصلی سریال یعنی «اوشین تاناکورا» است که در سنین پیری خاطرات زندگی سختش از زمان کودکی تا بزرگسالی را تعریف می کند. فروشگاه‌های لباس‌های دست دوم، نام تاناکورا را از نام فامیل «اوشین تانوکورا» که در سریال مذکور صاحب و گرداننده فروشگاه‌های زنجیره‌ای تانوکورا است، وام گرفته‌اند.

پس فهمیدیم واژه تاناکورا چگونه وارد بازار ایران شده.

حال مشکل اصلی :

با توجه به تنزل سطع معشیتی اقشار متوسط و پایین جامعه و همچنین گرانی پوشاک نو، یکی‌ از مشاغلی‌ که‌ با توجه‌ به‌ نیازهای‌ جامعه‌ در چند سال‌ اخیر به‌ وجود آمده‌، فروش‌ لباس‌های‌ دست‌ دوم‌ خارجی‌ در فروشگاه‌های‌ «تاناکورا» است‌ .

قشر کم درامد جامعه سال های زیادی است که دیگر توان خرید اجناس نو را را ندارند. در فروشگاه حوالی چهارراه رسولی زاهدان پسر جوانی‌ پیراهنی‌ را انتخاب‌ کرده‌ و آن‌ را به‌ تن‌ می‌کند و جلوی‌ آینه‌ قدی‌ داخل‌ فروشگاه‌ می‌ایستد تا لباس‌ خود را بهتر ورانداز کند. او می گوید این پیراهن 50 هزار تومان است اما بخواهم نوی همین را تهیه کنم باید دست کم 120 هزار تومان خرج کنم. او در ادامه می‌گوید: من‌ خیلی‌ تنوع‌ طلب‌ هستم‌، دوست‌ ندارم‌ یک‌ لباس‌ را بیش‌ از دو یا سه‌ مرتبه‌ بپوشم‌. از طرفی‌ وضع‌ مالی‌ام‌ هم‌ اجازه‌ نمی‌دهد که‌ بخواهم‌ از جاهای‌ شیک‌ دائماً خرید کنم‌. در واقع‌ جیبم‌ با روحیه‌ام‌ اصلاً سازگاری‌ ندارد. برای‌ همین‌ از اینجا خرید می‌کنم‌.

با ورود بیماری کرونا در ایران طی این 2 ماه گذشته ، بیشتر اصناف به خصوص پوشاک وارد دوره بحران بزرگی شدند. از طرفی دیگر قشر ضعیف جامعه روز به روز بیشتر میشوند و توان خرید اجناس نو روز به روز کمتر.

حالا از آنجایی که این فروشگاها نیاز پوشاک افراد ضعیف جامعه را تامین می کردند سرنوشت این دسته چه می شود؟

آیا با وجود حساسیت های جامعه نسبت به این بیماری این کسب و کار پا برجا می ماند یا از بین میرود؟

چگونه بعد از تعطیلی کامل این فروشگاه ها می توان شکاف موجود در این حوزه را پر کرد؟

آیا قشر کم در آمد جامعه بازهم نادیده گرفته می شوند ؟

آیا تولیدی ها پوشاک بازهم به آنها توجه نمی کنند؟

آیا شما جواب این سوال ها را میدانید؟

بله . میدانید!!!!!

منتظر نظرات شما هستم :))

تاناکورادست دوکروناقشر کم درامد
سلام من رضا بنفشه ام. عاشق بازاریابی البته از نوع محتوایی . اینجاهم مطالبی که آموزش دیدم و در اختیار شما دوستان قرار میدم تا با نظرات شما عزیزان بهتر یاد بگیرم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید