ویرگول
ورودثبت نام
Reza Ferdows
Reza Ferdows
خواندن ۳ دقیقه·۵ سال پیش

چرا درخلوت خودمون اسم برنامه نویس روی خودمون نمیذاریم؟؟؟

با سلام از عنوان فک کنم معلومه که قراره چی بگم!؟

خوب خیلی از ما شاید چندساله که داریم توی زمینه برنامه نویسی فعالیت میکنیم و جلو دیگران خیلی شک و مجلسی سرمونو میدیم بالا و میگیم منم برنامه نویسم و هر پروژه ای که بگی انجام میدم، ولی وقتی با خودمون و خلوتمونیم میگیم لعنتی چندساله دارم زحمت میکشم ولی هیچی یاد ندارم اگه اینترنت رو از من بگیرین یه خط ساده کد هم نمیتونم بنویسم.



شاید این داستان خیلی از ماها باشه، علت چیه و چطوری از شرش خلاص بشیم؟ بذارین یکم بیشتر داستان تعریف کنم (داستان خودمو):

من وقتی برنامه نویسی رو شروع کردم، مثل هرکس دیگه ای یه طرح توی ذهنم داشتم مثلا: منم یه سیستم عامل بنویسم :) البته نه در این حد، یه ایده شدنی رو توی ذهنم داشتم فعلا اسمشو نمیبرم چون الان دارم واقعا روش کارمیکنم.

ولی خوب یه مقداری php کارکردم اومدم جلو تا نصفه راهشو ادامه دادم یعنی یه مقداری با مبحث mvc آشنا شده بودم و اومدم سمت فریمورک :) بعد گفتم خوب حالا بسه تا اینجا برم سر وقت vue (فریم ورک جاوا اسکریپت) نمیدونم چرا ولی همون اول عاشق vue شدم حتی یه لحظه هم به ری اکت یا انگولار فکر نکردم. یه هفته کار کردم باز گفتم نه ولش کن با این نمیشه، یه مقاله خوندم از خوبی های ruby گفتم آها پیداش کردم این همون زبان فوقالعاده است که دنبالش بودم روی سیستمم نصب کردم باز دیدم یه جا دیگه نوشته پایتون رو باید حتما یاد بگیرید که بهترینه، گفتم پس بریم پایتون، پایتون رو نصب کردم یکم باهاش وررفتم باز دیدم یکی از مزایای گو نوشته گفتم بابا این عجب زبانی بوده ما نمیدونستیم باز یکم با گو کلنجار رفتم و ولش کردم یه 5 یا 6 ماهی درگیر بودم و مقالات مختلف میخوندم که کدوم بهتره برای من و ایده ای که دارم و از این حرفا به نتیجه ای نرسیدم، رفتم سروقت سی شارپ یکم با اون بازی کردم و ولش کردم.

توی این مدت هم هرکسی چیزی میگفت، میگفتم من با این زبونا میتونم کار کنم و فول فولم، درصورتی که یه برنامه ساده هم نمیتونستم بنویسم فقط با php میتونستم کار کنم.

یه هو به خودم اومدم دیدم سه ساله برنامه نویسی شروع کردم و هیچی نیستم حتی یه مقدار درآمد هم نداشتم گفتم اینم نشد نشستم یه برنامه ریزی کردم که همون php یعنی برنامه نویسی وب رو درست انجام بدم و اینکه همه زبانها قدرتمند اند با همشون همه کار میشه کرد فقط توی یه جاهایی بعضی ها قدرتمند تر عمل کرد که من نشستم اول css رو فول کردم بعد رفتم جاوااسکریپت و vue رو فول شدم و بعد php و دراخر لاراول رو خوب کارکردم، الان درخلوت خودمم به خودم میگم برنامه نویس، خوب حالا بررسی کنیم که مشکلات من چی بوده:

یه هو به خودم اومدم دیدم سه ساله برنامه نویسی شروع کردم و هیچی نیستم حتی یه مقدار درآمد هم نداشتم گفتم اینم نشد نشستم یه برنامه ریزی کردم

1- من بیش از اندازه مقالات مختلف رو میخوندم نه اینکه این کار بد باشه نه ولی خوب آدم باید در زمینه کاریش مطالعه داشته باشه و بروز باشه مقاله ( قدرت زبان گو در مدیریت سرورها) هیچ ربطی به من نداره یا.....

2- راه اول رو اخر رفتم اینکه بشینم مطالعه کنم که بله همه زبانهای برنامه نویسی قدرتمند اند ولی هرکدوم برای کاربرد خودش

3- تیکه تیکه کارمو انجام دادم که چون خوب بلد نبودم و نمیتونستم یه کارو درست انجام بدم خسته شدم از php و رفتم سروقت سایر زبانها، یعنی من یکم html و css کارکردم بعد یکم php بعد javascript و دوباره ادامه php، یعنی هیچ کدوم رو صحیح یاد نگرفتم که باعث سردرگمی و خستگی من شد

4- عدم برنامه ریزی و توجه به چارت یادگیری همونطور که گفتم من مقالات نا مربوط رو زیاد می خوندم یعنی اول راه بودم میرفتم مقاله آموزش ساخت وبسایت spa با vue رو میخوندم، می خواستم انجام بدم دیدم نمیتونم و باز خستگی مجدد.


سایر مطالب منم دنبال کنید خوشحال میشم

https://virgool.io/@hossein.r.1442/%D8%A7%D8%B6%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%A8-%D9%87%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%85%D9%86-%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B4-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%85-hvmwgiaqzl26

همچنین در اینستاگرام هم خوشحال میشم منو دنبال کنید

لینک پیج اینستاگرام

تامطلبیبعدخدانگهدار

با احترام

سید حسین رضوی


برنامه نویسیچطوری برنامه نویس شویممشکلات برنامه نویسیبهترین زبان برنامه‌ نویسی
دکتر رضا فردوس، متخصص داخلی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید