ویرگول
ورودثبت نام
reza.parvari
reza.parvari
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

چگونه می‌توانم سهام بخرم؟

شروع خریدن سهام
شروع خریدن سهام

رضا بعد آخرین صحبتی که با هم داشتیم من رفتم سجام ثبت نام کردم بعدش رفتم کارگزاری احراز هویت کردم. یک یوزر نیم و پسورد بهم دادند. الان می‌خواهم شروع کنم و سهم بخرم، چه کار باید بکنم؟

مبارک باشه خوش آمدی به بازار بورس. برای شروع 3 تا روش هست

  • روش اول این است که به کارگزاری بروی و فرمی را پر کنی و بگی من فلان سهم را می‌خواهم که گرچه روش منسوخی است ولی هنوز هم وجود دارد، پس این را می‌گذاریم کنار!
  • روش دوم روش اینترنتی است. تو می‌توانی در خانه بشینی و به سایت کارگزاری بروی و سفارش اینترنتی بگذاری، یعنی بگویی من از این سهم این تعداد به این قیمت می خواهم و هر زمان هم که این سفارش را بگذاری، فردای آن روز (در اولین روز کاری) کارگزاری اگر بتواند آن سهم را برایت خواهد خرید. معمولاً کارگزاری‌ها دوتا یوزرنیم و پسورد بهت می دهند، حساب کاربری عادی که همین اینترنتی است که گفتم و اگر از آنها بخواهیم یوزرنیم پسورد آنلاین هم بهت می‌دهند و می‌رویم سراغ روش سوم.
  • روش سوم برای معاملات آنلاین کارگزاری، به سایت معاملات آنلاین کارگزاری مراجعه می‌کنی، یوزرنیم و پسورد را وارد می‌کنی و در ساعت معاملاتی یعنی ساعتی که بازار باز است، براساس قیمت‌هایی که می‌بینی خودت تصمیم می‌گیری و خریدوفروش را انجام می‌دهی. اینطوری دیگر خرید و فروش را به کس دیگری منتقل نمی‌کنی و به صورت شخصی معامله انجام میدهی.

۳ تا روش را صحبت کردم روش اول که کلا منسوخ است که می گذاریم کنار. روش دوم سفارش اینترنتی است. مزیت این روش اینه که هر زمانی که دلت بخواهد می‌توانی سفارش بگذاری و روز کاری بعدی، معاملات انجام می‌شود. اشکالش این است که تلاطم‌های روز کاری بعد بازار، هنوز مشخص نشده است و تو باید براساس داده‌هایی که تا امروز داشته‌ای تصمیم‌گیری ‌کنی. اما سختی روش سوم این است که در یک بازه زمانی خاص باید معاملاتت را انجام دهی.

معاملات بازار بورس به صورت عادی از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ است. مرحله پیش گشایش از ساعت 8:۳۰ تا ۹ صبح است که در این مرحله معامله‌ای انجام نمی‌شود و فقط سفارش می‌گذارند، به خاطر حجم سفارش‌هایی که این چند وقت ایجاد شده معاملات چند تا از سهم‌ها را هم بعد از ساعت ۱۲:۳۰ گذاشتن که من این قسمت و قسمت هشت و نیم تا نه رو فاکتور گرفتم. معاملات بازار ساعت ۹ تا ۱۲ و نیم داره انجام می‌شود اگر آنلاین بخواهیم معامله انجام دهیم، باید در این ساعت‌ها با یوز نیم و پسورد آنلاین خود وارد شده باشیم و از طریق کارگزاری خرید و فروش را انجام دهیم.

یعنی رضا اگر کسی وقت داشته باشد تو بهش روش آنلاین را توصیه می‌کنی؟

دقیقا، چون تو می توانی در لحظه تصمیم بگیری درحالیکه داری قیمت‌ها را می‌بینی و اتفاقاتی که در طول روز می‌افتد رو می‌توانی بفهمی و بر اساس آن هر لحظه که بخواهی با قیمتی که اون موقع میخواهی معامله رو انجام میدی.

شاخص بورسبورس آگاهشاخص بورس امروزآموزش بورسورود به بورس
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید