ویرگول
ورودثبت نام
رضا کهفی
رضا کهفی
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

یک روز جای من باش!

من از بچگی با مشکل بی‌اختیاری ادرار دست و پنجه نرم می‌کنم. این مسئله باعث شده زندگی روزمره‌ام با چالش‌های زیادی همراه باشد.

هر روز صبح وقتی از خواب بیدار می‌شوم، نگرانم که شاید شب ادرارم را در خواب رها کرده باشم. پس ابتدا باید تشک و رختخوابم را چک کنم. این باعث می‌شود که صبح‌ها دیرتر از خواب بیدار شوم.

وقتی می‌خواهم به محل کارم بروم، نگرانم که نکند در میانه‌ی راه یا وقتی سر کار هستم ناگهان دستشویی‌ام بگیرد. پس سعی می‌کنم در مسیرهایی حرکت کنم که دستشویی عمومی داشته باشند. البته این موضوع باعث می‌شود مسیرم طولانی‌تر شود.

وقتی در مهمانی هستم یا مراسمی شرکت دارم، ترجیح می‌دهم کمتر مایعات مصرف کنم تا کمتر احتمال داشته باشد که نیاز فوری به دستشویی پیدا کنم. البته این موضوع باعث می‌شود کمتر از مهمانی لذت ببرم.

یکی از بزرگترین مشکلاتم هنگام مسافرت است. همیشه باید از قبل برنامه‌ریزی کنم و مطمئن شوم که در مسیر و مقصد مکان‌هایی با دستشویی در دسترس خواهم داشت. این باعث می‌شود که نتوانم به راحتی مسافرت‌های طولانی رو تجربه کنم.

همچنین ورزش کردن برایم بسیار سخت هست. نمی‌تونم ورزش‌های پرجنب و جوشی مثل دویدن یا تنیس انجام دهم چون ممکن است ناگهان دستشویی‌ام بگیرد. حتی ورزش‌های سبک‌تر مثل یوگا هم برام چالش‌برانگیزه.

علاوه بر این، روابط اجتماعی‌ام هم تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته. اغلب از دعوت دوستانم به خانه‌ام اجتناب می‌کنم چون ممکن است ناگهان نیاز به دستشویی پیدا کنم. همچنین وقتی به مهمانی می‌روم، ترجیح می‌دهم زودتر بروم خانه تا دچار مشکل نشوم.

کلاً زندگی با این مشکل بسیار دشوار است اما سعی می‌کنم با رعایت نکاتی تا حد امکان آن را کنترل کنم. امیدوارم پیشرفت‌های پزشکی بتواند در آینده راه حلی برای این مشکل پیدا کند.

به طور کلی زندگی با بی‌اختیاری ادرار بسیار سخت و پر استرس است. امیدوارم روزی درمانی برای این مشکل پیدا شود تا بتوانم مثل دیگران زندگی عادی داشته باشم. اگرچه زندگی با بی‌اختیاری ادرار بسیار دشوار است، اما من همچنان امیدوارم که روزی این مشکل را شکست دهم و زندگی عادی‌ای داشته باشم.

من به پیشرفت علم پزشکی امید دارم و مطمئنم روزی درمان قطعی برای این بیماری پیدا خواهد شد. تا آن زمان، سعی می‌کنم با روش‌های مختلف مثل فیزیوتراپی، مراقبت‌های ویژه و استفاده از وسایل کمکی، علائم را کنترل کنم.

همچنین سعی دارم روحیه‌ام را مثبت نگه دارم و به جای تمرکز روی محدودیت‌ها، روی توانایی‌ها و استعدادهایم تمرکز کنم. می‌دانم اگر امیدوار باشم و سخت تلاش کنم، می‌توانم زندگی شاد و موفقی داشته باشم.

بنابراین هر روز سعی می‌کنم قدم‌های کوچکی برای بهبود زندگی‌ام بردارم و امیدوارم که آینده‌ای روشن منتظر من است.

یک_روز_جای_منیک روز جای من
اگه باخودت دوست شي هیچوقت‌تنها‌نمیموني!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید