ویرگول
ورودثبت نام
رضا عمرانی
رضا عمرانی
خواندن ۱ دقیقه·۱۰ ماه پیش

آیا کمپوزیت های دندانی خطری برای سلامت دندان ها دارند؟

زیبایی مبتنی بر فطرت انسان است و درمان های زیبایی دندانپزشکی نیز بر همین اساس یعنی نیاز درونی به زیبایی بیشتر رو به افزایش می باشد.

اما اینکه روند رو به گسترش کمپوزیت های زیبایی در نهایت به کاهش سلامت دهان منجر می گردد یا نه ؛ سوالی است که دراینجا موضوع بحث ماست. هنوز مطالعات قوی و فراوانی در این زمنیه وجود ندارد چون از زمان اوج گیریتقاضای انجام ونیر کمپوزیت مدت زیادی نمی گذرد اما تجربه من به عنوان شخصی که در زمینه زیبایی چند مقاله را به نگارش در اورده و چندین موضوع متفاوت در این حوزه را بررسی نموده و در پایان یک تجربه سه ساله از مطالعه بر روی نمونه های فراوان نشان می دهد که وضعیت سلامت دهان افراد پس از یک دوره سه ساله استفاده از کمپوزیت دندانی کاهش یافته وپوسیدگی دندانی در انها به طرز قابل ملاحظه ای به نسبت سایر افراد در شرایط مشابه افزایش دارد. حال اینکه دلیلی اصلی تخریب بیشتر دند ان ها ناشی از تکنیک غلط بکار گیری کمپوزیت است یا اینکه خود کمپوزیت می تواند عامل تخریب مینای دندان باشد ؛ جای بحث دارد. اگرچه مشاهدات من نشان داده است که برخی از تخریب ها ناشی از عدم رسیدگی فرد به دندان ها بدلیل ترس از تخریب کمپوزیت در اثر مسواک زدن است .پس بطور خلاصه: نتیجه مطالعه شخصی من به عنوان یک دندانپزشک دانشگاهی ؛که مقاله علمی ان را بزودی اماده می کنم نشان می دهد که ونیر کمپوزیت ها در مجموع بر ای دندان مضر بوده و شخصا ان را توصیه نمی کنم. بدیهی است مطالعه من تنها جزیی از دانش بی کران دندانپزشکی است و باید مطالعات متعدد و بیشتری برای اثبات این فرضیه منتشر گردد.

زیباییکمپوزیت دندانیونیر کمپوزیتلمینیتدندانپزشکی
دندانپزشک, نویسنده؛ استاد دانشگاه؛ مترجم؛فعال اقتصادی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید